December 15, 2004
Tjenare ni där ute.
Jag har ett litet problem.
jag är en nostalgiker för spel, jag lirar spel som jag spelade när jag var mindre. spel som C&C Command & Conquer och Red Alert och homeworld och sådana.
nu måste jag bara fråga..
någon som har lyckats spela Red Alert 1(det första red alert spelet) med windows xp ?
jag har lyckats installera det och kunnat spela det men då ser gubbarna ut att kunna täcka halva rutan.
och om jag inte minns fel så kunde man köra en annan fil i mappen som gjorde så att allting var i en annan upplösning och allting var mycket mindre.. men när jag kör igång den filen så säger den bara Windows 95 only..
någon som har en idé eller någonting för att jag ska kunna spela det med en fin upplösning
PS : har redan kört högerklicket på filen och valt att den ska köra i win95 miljö men det funkar inte.
PS 2 : tankade hem någon fil nångång som skulle göra så att jag kunde lite det men den funkade inte heller.
Någon som har en aning om vad jag frågar efter och skulle kunna svara?
June 20, 2002
Testa att köra det i DOS-emulator.
http://dosbox.sourceforge.net/.....how_news=1
Borde funka prima.
January 29, 2003
Jo du har helt rätt, du kör nog spelet i DOS prompt, Westwood måste ju ha någon lösning till det där.
Hittade det här genom felsökning:
1.Insert the C&C disk into the CD-ROM drive. Close the installation window that appears. (if Autoplay is turned on)
2.Go to My Computer->CD-ROM Drive->[Game Title] and right click on the icon. Then select Open.
3.In the CD-ROM window, right click on the Autorun icon and select Properties. On the Autorun Properties window click the Compatibility Tab.
4.On the Compatibility property sheet, make sure, Run this program in compatibility mode for checkbox is set to Windows 95 mode.
5.Click OK
6.Double click the Autorun icon in the CD-ROM window and click to install the game when the Installation window pops up.
7.Let the install process complete.
Installerade du spelet i compatibility mode? Eller försökte bara köra det så, efter installationen, det kanske löser dina problem.
1 Guest(s)