July 30, 2010
Eftersom det inte finns någon PCI plats på Asus Crosshair V Formula-Z kortet så kan jag inte använda mitt gamla X-Fi längre, så jag får snällt använda det inbyggda ljudet tills vidare. Ljudet funkar i allt till 100% utom i Left 4 Dead. Efter att ha spelat ett tag så försvinner ljudet i ena kanalen och hörs bara i ena högtalaren. Kan min höga CPU klock på processorn påverka nåt tro? kör i 4.8GHz just nu. När jag lämnar spelet så är det ljud i båda högtalarna igen. Eller så är det spelet som är problemet. Jag vet när jag körde i 4.6GHz på mitt Gigabyte kort + X-Fi ljudkortet så kunde det hända att ljudet försvann helt efter ett tag
March 10, 2003
Kan vara överklockningen som får pci bussen till ljudchippet att balla ur. Du har redan kollat upp drivrutiner och så? Vissa realtek kretsar kan strula en hel del med vissa drivrutiner.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
July 30, 2010
Tidsdjuret;1286768 wrote: Det är något magiskt som sker närmare 5GHz Viking1962[-o(
Skall bli spännande att använda AMD Vishera nästa helg när jag satt ihop FX8350, fast det får dröja med överklockning troligen.
Ok, hoppas du blir nöjd i alla fall. Vilket moderkort kommer du att använda? Formula-Z som jag köpte är riktigt bra om man ska klocka. Hade den upp i 4.9GHz utan större problem i 1.44V, kollade dock inte hur stabil den var innan jag sänkte den till 4.8Ghz. Nu testar jag i 4.7GHz med 1.42V och det verkar gå än så länge
July 14, 2005
ASUS M5A99FX PRO R2.0
Tröttnade på att vänta på Opteron, annars hade det blivit 16 kärnor på 3GHz totalt.
Moderkortet är väll inte extremt på något sätt men har den senaste finesserna plus UEFI-bios.
Beställningen gick snabbt, valde bara delar på lager så Dustin skickade samma dag.
En nästan komplett PC förutom HDD, PSU och ljudkort, ändå vart slutsumman ~3000KR lägre än Opteron lösningen.
Slipper leva på Makaroner och korv nästa månad.
Frustrerande att sitta vid en Pentium III 550MHz med Windows 2000 som är 13år gammal och inte kunna göra något vettigt.
Instämmer med CTRL på orsakerna till ljudproblemen du har, mest förvånad att din PC inte kraschar direkt.
July 30, 2010
Fick höja volten till 1.44 i 4.7GHz, nu verkar det funka i alla spelen också. Känns dock ganska meningslöst att klocka processorn egentligen då det är grafikkortet man borde klocka när det gäller spel. Får inga bättre framerates i spel med överklockad processor. Är bra i e-penis mätning eller program som använder processorn väldigt mycket. Ett bättre ljudkort tänker jag spara till i alla fall. Asus Xonar STX som fått toppbetyg. Det inbyggda ljudet är hemskt 🙁
Windows 2000 är ju klart bästa operativsystemet enligt mig. Om det hade funkat idag med ny hårdvara och utnyttjat 8-core CPU så skulle Windows 2000 finnas i mina datorer utan tvekan, men senast jag testade så blev det snabbt blåskärm
January 9, 2004
Viking1962;1286798 wrote:
Windows 2000 är ju klart bästa operativsystemet enligt mig. Om det hade funkat idag med ny hårdvara och utnyttjat 8-core CPU så skulle Windows 2000 finnas i mina datorer utan tvekan, men senast jag testade så blev det snabbt blåskärm
Amen to that...
1 Guest(s)