Lord of the ring Online|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Lord of the ring Online
N1ko
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 910
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 22, 2007 - 7:52 pm
sp_Permalink sp_Print

När exakt släpps LOTRO och är det fler än mig som är extremt sugna på att börja spela det??? laugh

spelet http://www.gamespot.com/pc/rpg.....index.html

stege99
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 644
1132368
April 22, 2007 - 8:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Om mindre än ett dygn, om man inte förbeställt. Klockan tickar....

http://www.lotro-europe.com/index.php

drotz2000
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 643
1132374
April 22, 2007 - 9:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har spelat det ett tag och gillar ni wow kommer ni gilla detta.
Är en exakt klon av wow tyvär. 🙁

Ratien
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 155
1132382
April 22, 2007 - 11:04 pm
sp_Permalink sp_Print

hur mycket har dom förstört sen turbin hade det ?

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
1132386
April 22, 2007 - 11:57 pm
sp_Permalink sp_Print

hade dom tänkt konkurrera med wows 9mille spelare eller? o.O

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1132388
April 23, 2007 - 3:17 am
sp_Permalink sp_Print

Finns det / kommer det någon 10-day trial eller liknande?

NH|sibbor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1846
1133057
April 25, 2007 - 5:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81, det finns så vitt jag vet inte för tillfället, men det lär komma när de inser att de behöver fler spelare. Det är ett smart marknadsföringstrick att erbjuda folk trials av MMOs.

Fick inte rum i betan, så är helt klart nyfiken på att testa det här. Titeln, Lord of The Rings, får mig emellertid att rysa. På något vis känns det som unga flickor och pojkar kommer börja lira detta spel just p.g.a. titeln.

Att det inte skiljer sig nämnvärt ifrån WoW gör mig inte ledsen i ögat alls. WoW har sin charm, men även sina brister. Förhoppningsvis kan LoTR:O erbjuda mer än WoW gör i slutändan...

N1ko
Kommer du hit ofta?
Medlem
1133791
April 28, 2007 - 8:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Har spelet nu dock inte spelat så mycket är lvl 5 men kan hittills säg att det är ritkigt roligt laugh spelsättet är typ som wow men upplevelsen är 10000 ggr bättre..

Ratien
Medlem
1133804
April 28, 2007 - 9:11 pm
sp_Permalink sp_Print

nej, har dom lvls ????

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
1133811
April 28, 2007 - 10:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Såg riktigt bra ut till en början men att det bara finns en sida att välja på så föll spelet direkt, för att göra ett mmo som ska vara atraktivt för mig så är det ordentlig pvp som gäller.

Men tycker man om PvE så vist kan det vara något att testa men då tror jag vanguard ligger ljusår före.

Väntar med iver tills WAR eller Conan kommer 😀

Ratien
Medlem
1133812
April 28, 2007 - 10:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Death, om du gillar bra pvp spel, kan du testa EvE online, är dock ett mmo rymdspel. men hela spelet bygger på pvp, vilket är ganska skönt

Death On Wings
Member
Medlem
1133815
April 28, 2007 - 11:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Ratien wrote: Death, om du gillar bra pvp spel, kan du testa EvE online, är dock ett mmo rymdspel. men hela spelet bygger på pvp, vilket är ganska skönt

Testat i stort sett alla mmo som är någorlunda "bra"
Spelat eve i över 1 års tid och pvp där är helt okej, dock är problemet att de äldre spelarna har så mycket mer pengar och skill points så dom har råd att förlora sina skepp medans man själv kämpar för att få ihop pengarna till den båt man planerar att ha ett tag.

Fenix
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 767
1133844
April 29, 2007 - 7:28 am
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Såg riktigt bra ut till en början men att det bara finns en sida att välja på så föll spelet direkt, för att göra ett mmo som ska vara atraktivt för mig så är det ordentlig pvp som gäller.

En större tveksamhet är ju att man vet hur böckerna slutar. Det enda pvp går ut på är exploits och ganking så det är väl inte så konstigt att många spelare helst vill slippa det. Sen har vi ju alla griefers oxå.. 😛

Spelar ni på Snowbourn så släng iväg ett meddelande till min lv21 Minstrel som heter Parnan 🙂

Gött att slippa betala månadsavgift iaf 😉

N1ko
Kommer du hit ofta?
Medlem
1133860
April 29, 2007 - 10:19 am
sp_Permalink sp_Print

Fan va roligt, dagen jag installerade det var det nån downtime eller nåt gick inte att spela dagen ni igår och idag kommer jag inte med min character, när jag väljer min gubbe kommer ja till load-screenen men det laddar aldrig, det slutar med att jag får stänga av det.. blir sjukt irriterad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Death On Wings
Member
Medlem
1133878
April 29, 2007 - 12:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Fenix wrote: [quote=Death On Wings]Såg riktigt bra ut till en början men att det bara finns en sida att välja på så föll spelet direkt, för att göra ett mmo som ska vara atraktivt för mig så är det ordentlig pvp som gäller.

En större tveksamhet är ju att man vet hur böckerna slutar. Det enda pvp går ut på är exploits och ganking så det är väl inte så konstigt att många spelare helst vill slippa det. Sen har vi ju alla griefers oxå.. 😛

Spelar ni på Snowbourn så släng iväg ett meddelande till min lv21 Minstrel som heter Parnan 🙂

Gött att slippa betala månadsavgift iaf 😉

Du har inte upplevt bra pvp det märks.
Bra pvp är Dark age of camelot under dess prime time och du kommer även få se det i WAR.

Fenix
Kommer du hit ofta?
Medlem
1134055
April 30, 2007 - 10:53 am
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote:

Bra pvp är Dark age of camelot under dess prime time och du kommer även få se det i WAR.

Så drar du upp daoc som exempel. Hur många mmo har du egentligen spelat?

A attackerar B. B är i en annan tidszon så deras medlemmar är inte online och får sin bas förstörd. B slår tillbaks när medlemmarna i A inte är vakna och får sin bas förstörd.

Karusellen går vidare.. klassar du detta som bra pvp?

Bättre pvp enligt mig är t.ex. Planetside där man kämpar hårt för att ta en bas och när man lyckats rensa ut ena faktionen så kommer den tredje faktionen med en offensiv och man tvingas tillbaks.

Jag har inget mot pvp, bara dess former som funnits hittills.

Death On Wings
Member
Medlem
1134114
April 30, 2007 - 1:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Fenix wrote: [quote=Death On Wings]

Så drar du upp daoc som exempel. Hur många mmo har du egentligen spelat?

A attackerar B. B är i en annan tidszon så deras medlemmar är inte online och får sin bas förstörd. B slår tillbaks när medlemmarna i A inte är vakna och får sin bas förstörd.

Karusellen går vidare.. klassar du detta som bra pvp?

Bättre pvp enligt mig är t.ex. Planetside där man kämpar hårt för att ta en bas och när man lyckats rensa ut ena faktionen så kommer den tredje faktionen med en offensiv och man tvingas tillbaks.

Jag har inget mot pvp, bara dess former som funnits hittills.

Har du ens spelat Dark age of camelot ? Då borde du veta att det även där är tre stycken sidor och pvpn är exakt likaså som i planetside att man försvarar borgar och liknande för att få tillgång till instancer.

Ja jag har spelat planetside och på den EU servern jag spelade på ( wherner) så var det "röda" kommer inte ihåg factionens namn så överbefolkade så att de andra två lagen hadde nästan inte en chans.

Dark age of camelot har i särklass den bästa pvp som har någonsin funnits på mmo marknaden

Du undrar hur många mmo jag spelat ? Jag ska vara så snäll att lista dem åt dig.

Anarchy Online
Eve
Dark age of camelot
Starwars galaxis
Acherons call 2
Planetside
Everquest 2
Lineage 2
Guild wars ( man kan inte räkna detta helt till kategoring men en del gör det)

Fenix
Kommer du hit ofta?
Medlem
1144414
June 24, 2007 - 7:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote:

Har du ens spelat Dark age of camelot ? Då borde du veta att det även där är tre stycken sidor och pvpn är exakt likaså som i planetside att man försvarar borgar och liknande för att få tillgång till instancer.

Ja jag har spelat planetside och på den EU servern jag spelade på ( wherner) så var det "röda" kommer inte ihåg factionens namn så överbefolkade så att de andra två lagen hadde nästan inte en chans.

Dark age of camelot har i särklass den bästa pvp som har någonsin funnits på mmo marknaden

Du undrar hur många mmo jag spelat ? Jag ska vara så snäll att lista dem åt dig.

Anarchy Online
Eve
Dark age of camelot
Starwars galaxis
Acherons call 2
Planetside
Everquest 2
Lineage 2
Guild wars ( man kan inte räkna detta helt till kategoring men en del gör det)

Ok. Det jag spelade längst av dem var Anarchy Online. Eve hade rätt ok pvp även om de större flottslagen blev ganska laggiga.
Jag har i princip testat det mesta inom mmo-väg som släppts tillsammans med en polare och vi båda är överrens om att Planetside har rätt bra pvp som man inte retar sig på. Du kanske föredrar den typen av pvp i daoc men jag tycker personligen att den är skit.
Rulla-tärning system som daoc och wow är inte min grej när det gäller pvp.

Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
1148916
July 24, 2007 - 11:56 am
sp_Permalink sp_Print

Jag gillar iaf Lotr online efter att ha testat med en 3-dagars trialnyckel.

Vurt
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 188
1148922
July 24, 2007 - 1:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Testade 3 dagaras trial, men bara som hastigast. Grafiken sög verkligen, riktigt fula pop-ups hela tiden med träd osv (körde på absolut högsta på allt). Striderna var som WoW, tråkiga och oengagerande.

Helt idiotiskt att man inte gjort två sidor också, ursäkten att man vet hur böckerna slutar är genomlöjlig, det är väl det som är grejen med spel, att det inte är exakt som boken eller filmen det bygger på, utan att att det är upp till de som spelar hur saker och ting "slutar" (ett MMORPG slutar ju inte ens). Kändes förmycket WoW för att jag ska orka med det (spelade WoW i c:a 2 år..)

Det är säkert ett bra spel dock, speciellt om man inte spelat sig trött på WoW och gillar LOTR..

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 23
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL