November 4, 2002
ViU wrote: för alltid och lite till,
Jag har gråtit i ett dygn nu. Såg den igår. Men dem lär ju fixa en COOP patch, annars är dem dumma i huvudet.
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
September 1, 2002
Jag skulle nog tro att det är tillgång och efterfrågan som styr det hela. Hur många av de som har Half-Life spelar det i multiplayer just nu? Inte särskilt många. Majoriteten spelar CS och det är väl ett faktum som vi får leva med. Dessutom är ju HL2's stora dragplåster själva SP-storyn och dess inlevelsefulla gameplay. HL har aldrig varit inriktat mot multiplayer, och MP i första HL var inte särskilt roligt i någon längre utsträckning.
December 5, 2001
Gamblor wrote: Jag skulle nog tro att det är tillgång och efterfrågan som styr det hela. Hur många av de som har Half-Life spelar det i multiplayer just nu? Inte särskilt många. Majoriteten spelar CS och det är väl ett faktum som vi får leva med. Dessutom är ju HL2's stora dragplåster själva SP-storyn och dess inlevelsefulla gameplay. HL har aldrig varit inriktat mot multiplayer, och MP i första HL var inte särskilt roligt i någon längre utsträckning.
HL var ju hur kul som helst mot kompisarna på lanet. Jag fastnade aldrig för CS och fortsatte därför lira HL.
September 1, 2002
Sardaukar wrote: [quote=Gamblor]Jag skulle nog tro att det är tillgång och efterfrågan som styr det hela. Hur många av de som har Half-Life spelar det i multiplayer just nu? Inte särskilt många. Majoriteten spelar CS och det är väl ett faktum som vi får leva med. Dessutom är ju HL2's stora dragplåster själva SP-storyn och dess inlevelsefulla gameplay. HL har aldrig varit inriktat mot multiplayer, och MP i första HL var inte särskilt roligt i någon längre utsträckning.
HL var ju hur kul som helst mot kompisarna på lanet. Jag fastnade aldrig för CS och fortsatte därför lira HL.
Min poäng var ändå att _majoriteten_ inte fann HL-MP inte lika kul som du. Hur många HL-servrar ser du aktiva i Steam numera, jämfört med antal Counter-Strike-servrar.
December 5, 2001
Gamblor wrote: [quote=Sardaukar][quote=Gamblor]Jag skulle nog tro att det är tillgång och efterfrågan som styr det hela. Hur många av de som har Half-Life spelar det i multiplayer just nu? Inte särskilt många. Majoriteten spelar CS och det är väl ett faktum som vi får leva med. Dessutom är ju HL2's stora dragplåster själva SP-storyn och dess inlevelsefulla gameplay. HL har aldrig varit inriktat mot multiplayer, och MP i första HL var inte särskilt roligt i någon längre utsträckning.
Min poäng var ändå att _majoriteten_ inte fann HL-MP inte lika kul som du. Hur många HL-servrar ser du aktiva i Steam numera, jämfört med antal Counter-Strike-servrar.
Vet inte eftersom jag lirade det innan Steam ens kom till världen, och jag lirade bara på LAN vilket kanske gör det lite roligare än att spela mot okända människor runt om i världen. Därför vill jag att det årminstone ska finnas möjlighet att spela genom LAN.
July 4, 2003
Tycker att valve gör bra i att göra så. om man kollar på alla andra mp till utmanarna till hl2(far cry, doom3) så har dom ju inte varit några speciella höjdare vad jag har hört. Och för att vara säkra på att folk ska spela deras multiplayer så tar dom ett gammalt spel som är en riktig multiplayer favorit(cs) med uppiffad grafik/fysik som deras multiplayer.
November 22, 2001
GatriC wrote: Tycker att valve gör bra i att göra så. om man kollar på alla andra mp till utmanarna till hl2(far cry, doom3) så har dom ju inte varit några speciella höjdare vad jag har hört. Och för att vara säkra på att folk ska spela deras multiplayer så tar dom ett gammalt spel som är en riktig multiplayer favorit(cs) med uppiffad grafik/fysik som deras multiplayer.
Men hur svårt kan det vara att använda den koden för att ge möjlighet till mp i det vanliga spelet?
3 Guest(s)