December 15, 2001
Kan kan man alltid...Huruvida det är enligt reglerna än en annan sak...
BTW så spöa jag en kopmis i magic...Han har spelat i typ 2 år, och jag spelade lite då han börja...Han hade 18 i liv...Jag hade 4...Han skulle döda mig nästa runda, men jag lyckades, med en hårsmån, göra 19 i skada...En enda gubba...Islandwalk...19/19...Gubben hade 2/2 först, fast man hade lite roliga spells...
November 14, 2001
Klart du kan blanda och du ska blanda för att få en riktigt effektiv lek. Om du inte blandar så är det rent för lätt att stoppa in sideboardkort som typ är anti en speciell färg.
Typ som de svartas GLOOM "tror den heter så" så att alla vita saker kostar 3 extra mana.
November 29, 2001
Ahhh... IceAge, det var tider det... Känns som evigheter sen. Jag var på en dammig affär i GbG och fick syn på en IceAge starter. Läste på baksidan och fick ett litet infall. Jag köpte den och det var en av de bästa saker jag någonsin har gjort. Oj, oj, oj... Det var jättelänge sen. Jag kunde ingen engelska, jag var nog typ nio år. Min stackars mor fick lära mig spela. Det var 95 IceAge kom va? Jo, det stämmer nog rätt bra. Sex-sju år sen var det nog. Sen dess har man spelat i perioder, men aldrig slutat. Har ett gäng lekar, men kan inte mycket om de senaste xpna. Senaste är väl Oddyse eller nåt. Nä, tackar vet jag IceAge, ingen j**la Threshold eller sån skit på de korten. Nej nu börjar jag bli väl nostalgisk. *snyft*
December 18, 2001
Hehe, Ice Age? det var ju då man slutade lira, då gjorde de ju om alla härliga kort som bara fanns i Dark, Legend etc... Då spårade det ur, alla ovanliga kort man hade från de tidiga åren blev värdelösa, man fick en golden dragon i vart enda j**la pack. De fick man ju slita som en gnu för innan...
Och korten blev ju så bra också, kommer ihåg när Nightmare var det bästa som fanns... Lord of the pit... oj oj... det var tider det... tänk när man fick en royal assassin... då var man poppis )
Blå lek rullade, trist var den med alla counterspells, men men, hade man Lord of Atlantis och lite Mer-folk så var saken biff...
*nostalgitripp*
May 31, 2001
Undrar vad de där tecknena i mitten till höger står för? Köpte nämligen en begagnad grön lek so´m det var massa olika märken på.
faan också.. kan inte bestämmamej om jag ska köpa vita eller gröna í fortsättningen. Bara från 7th edition så slipper man undra om det där tecknet i fortsättningen...
May 31, 2001
Undrar vad de där tecknena i mitten till höger står för? Köpte nämligen en begagnad grön lek so´m det var massa olika märken på.
faan också.. kan inte bestämmamej om jag ska köpa vita eller gröna í fortsättningen. Bara från 7th edition så slipper man undra om det där tecknet i fortsättningen...
September 13, 2001
On 2001-12-17 08:14, gorka wrote:
hehe era newbies.
Tacka vet jag den gamla goda tiden med Revised, Ice age och 4th edition.
Hmmm gamla goda tiden. Det var ju vid Ice age det började spåra ur men hur många expansioner som helst.
Nä när jag höll på fanns The Dark, de ni.
[ Detta Inlägg ändrades av: Chewie den 2001-12-20 03:09 ]
November 14, 2001
När jag lirade körde jag en Vit/Blå/Svart/Röd/Grön lek som jag typ alltid vann med 😉
Time Elements,Time Twister, Wheel of fortune, Demonic Tutor, Time walk, Rebirth, Lightningbolts för att bli av med juggar, stasis , countermagic, "kommer inte ihåg vad den andra counter-magic:en heter som var i tidigare age som ger en mana, färglös", abyss, library of aleandria, och blackvise.
Det enda som hände var att motståndaren fick aldrig ut ngt och fick han väl ut ngt så fick han plocka upp det igen 😉
December 21, 2001
On 2001-12-22 10:30, Deimoz wrote:
Kan man köra med Apocalypse, Planeshift och 7th edition i samma lek då?
Alltså. . .
Allt det där beror på vilket format du spelar. I "Classic", får du använda kort från nästan alla serier, men några är restrictade(får bara ha 1 av dem i leken) eller bannade(förbjudna helt och hållet). Spelar du däremot "Standard" så får du bara använda kort som finns i de allra senaste expansionerna(Nu Invasion, Plainshift, Apocalypse, Odyssey), samt det senaste grundsetet(7:th ed.)
[ Detta Inlägg ändrades av: Ci0bper den 2001-12-23 23:35 ]
2 Guest(s)