July 8, 2003
Hittade detta angående Doom3.
"Also keep in mind the editor is in the game .exe so you can start mapping immediately."
Någon mer som är sugen på att bygga banor till D3? Någon annan som bygger banor redan till spel?
Jag började bygga under 1996 tror jag, till Duke Nukem! =) Sen blev det Quake, Quake 2, Quake 3, Half-Life (TFC och CS). Just nu är det bara CS men jag väntar spänt på D3 och HL2! =)
April 29, 2004
December 25, 2000
peppe20 wrote: [quote=caged]Inte svårare än andra spel, eller? Varför skulle det vara svårt?
tror han tänkte på att doom3 banorna i allmänhet är jävligt detaljerade 😀
Man bygger så detaljerat man känner för 🙂
Jag ska nog ge mig in på mapping igen, höll på med massor av sådant förut till HL och senare även till CS och TFC.
August 8, 2003
Lentroo wrote: Jag ser verkligen fram emot att mappa till doom3. Någon som har läst Red Mars trilogin av Kim Stanley Robinson? Hoppas att kunna visualisera lite av marsmiljöerna som beskrivs i den. Undrar hur stora landskap doom3-motorn klarar av...
Den är väl inte gjord för landskap överhuvudtaget har jag för mig att ID sagt, banorna är begränsade till ganska trånga korridorer al'a old-school FPS för att det ska flyta något sånär.
December 6, 2001
Vurt wrote: [quote=Lentroo]Jag ser verkligen fram emot att mappa till doom3. Någon som har läst Red Mars trilogin av Kim Stanley Robinson? Hoppas att kunna visualisera lite av marsmiljöerna som beskrivs i den. Undrar hur stora landskap doom3-motorn klarar av...
Den är väl inte gjord för landskap överhuvudtaget har jag för mig att ID sagt, banorna är begränsade till ganska trånga korridorer al'a old-school FPS för att det ska flyta något sånär.
Nej, det är den ju inte i och för sig, men det ska bli intressant att se. Kanske får satsa på HL2 istället.
August 8, 2003
July 8, 2003
Att banorna är detaljerade vet jag om, men det ska ju bli kul. Tror jag behöver en bättre motor för när man får 2000 i r_speed i HL (varav 1000 är det högsta man bör ha) så bygger man lite för detaljerat...
Har byggt banor sen... 1996 tror jag. Började med hederliga Duke Nukem 3D, sen vidare till Quake, Q3, HL och just nu är det väl CS banor som gäller... Även om CS suger så lär jag få utlopp för banbyggandet. =)
1 Guest(s)