Mapping i Doom3|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Mapping i Doom3
caged
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1576
Member Since:
July 8, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 19, 2004 - 12:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Hittade detta angående Doom3.

"Also keep in mind the editor is in the game .exe so you can start mapping immediately."

Någon mer som är sugen på att bygga banor till D3? Någon annan som bygger banor redan till spel?
Jag började bygga under 1996 tror jag, till Duke Nukem! =) Sen blev det Quake, Quake 2, Quake 3, Half-Life (TFC och CS). Just nu är det bara CS men jag väntar spänt på D3 och HL2! =)

Miiicke
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 136
Member Since:
July 16, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
672321
July 19, 2004 - 1:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Lär ju vara ganska svårt 😛

Avatar
Jappse
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 539
Member Since:
September 7, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
672331
July 19, 2004 - 1:06 pm
sp_Permalink sp_Print

njaeo,, bara man kan editor programet så är det lungt,, Hl editorn är rätts så lätt att lära sig,, har knåpat ihop ett antal banor i den 🙂

caged
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1576
Member Since:
July 8, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
672332
July 19, 2004 - 1:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Inte svårare än andra spel, eller? Varför skulle det vara svårt?

peppe20
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1432
Member Since:
December 7, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
672341
July 19, 2004 - 1:11 pm
sp_Permalink sp_Print

caged wrote: Inte svårare än andra spel, eller? Varför skulle det vara svårt?

tror han tänkte på att doom3 banorna i allmänhet är jävligt detaljerade 😀

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
Member Since:
October 25, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
672360
July 19, 2004 - 1:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Byggde endel till Raven Shield förr, men tröttnade.
Tog för lång tid att få dem snygga 😛

Avatar
Jappse
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 539
Member Since:
September 7, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
672393
July 19, 2004 - 1:56 pm
sp_Permalink sp_Print

jo,, det tar tid som faen :P,, men det är skojj att knåpa ihop 😛

KruxigriM
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 212
Member Since:
April 29, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
672399
July 19, 2004 - 2:01 pm
sp_Permalink sp_Print

satt med hl för ett tag sen men dom motten som jag fick från pcg stämmde inte så jag byggde en trappa som varje trappsteg var så högt att det inte gick hoppa upp på det

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
Member Since:
August 20, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
672401
July 19, 2004 - 2:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Har gjort banor till Doom, Doom 2, Heroes of Might and Magic 3 och Revolt 🙂

rippz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 347
Member Since:
September 21, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
672432
July 19, 2004 - 3:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Jahar gjort towerdefence till Wc3 och Så håller ja på o mappa i Battlefield Vietnam

Avatar
fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
Member Since:
March 5, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
672441
July 19, 2004 - 3:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Gjorde min mellanstadieskola i qoole (quake object-oriented level editor) till q2. 😛

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
Member Since:
December 25, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
673069
July 20, 2004 - 8:01 am
sp_Permalink sp_Print

peppe20 wrote: [quote=caged]Inte svårare än andra spel, eller? Varför skulle det vara svårt?

tror han tänkte på att doom3 banorna i allmänhet är jävligt detaljerade 😀

Man bygger så detaljerat man känner för 🙂

Jag ska nog ge mig in på mapping igen, höll på med massor av sådant förut till HL och senare även till CS och TFC.

Lentroo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 857
Member Since:
December 6, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
673269
July 20, 2004 - 1:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag ser verkligen fram emot att mappa till doom3. Någon som har läst Red Mars trilogin av Kim Stanley Robinson? Hoppas att kunna visualisera lite av marsmiljöerna som beskrivs i den. Undrar hur stora landskap doom3-motorn klarar av...

Vurt
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 188
Member Since:
August 8, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
676428
July 23, 2004 - 3:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Lentroo wrote: Jag ser verkligen fram emot att mappa till doom3. Någon som har läst Red Mars trilogin av Kim Stanley Robinson? Hoppas att kunna visualisera lite av marsmiljöerna som beskrivs i den. Undrar hur stora landskap doom3-motorn klarar av...

Den är väl inte gjord för landskap överhuvudtaget har jag för mig att ID sagt, banorna är begränsade till ganska trånga korridorer al'a old-school FPS för att det ska flyta något sånär.

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
Member Since:
May 19, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
676466
July 23, 2004 - 3:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Vilken sorts motor använder Doom 3? För jag mappade för till HL ganska mycket, och det var enkelt. Prövade sedan att lära mig lite med Unreal mapping, men mycket mer komplicerat än HL/Q motorn. 😀

Lentroo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 857
Member Since:
December 6, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
676683
July 23, 2004 - 9:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Vurt wrote: [quote=Lentroo]Jag ser verkligen fram emot att mappa till doom3. Någon som har läst Red Mars trilogin av Kim Stanley Robinson? Hoppas att kunna visualisera lite av marsmiljöerna som beskrivs i den. Undrar hur stora landskap doom3-motorn klarar av...

Den är väl inte gjord för landskap överhuvudtaget har jag för mig att ID sagt, banorna är begränsade till ganska trånga korridorer al'a old-school FPS för att det ska flyta något sånär.

Nej, det är den ju inte i och för sig, men det ska bli intressant att se. Kanske får satsa på HL2 istället.

Vurt
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 188
Member Since:
August 8, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
676709
July 23, 2004 - 9:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Vamp wrote: Vilken sorts motor använder Doom 3?

Doom3-motorn. 🙄

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
Member Since:
May 19, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
677593
July 24, 2004 - 9:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Vurt wrote: [quote=Vamp]Vilken sorts motor använder Doom 3?

Doom3-motorn. 🙄

Hehe.. var lite trött när jag skrev detta. Är ju klart att Doom3 använder Doom3 motorn 8-[

caged
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1576
Member Since:
July 8, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
678246
July 25, 2004 - 6:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Att banorna är detaljerade vet jag om, men det ska ju bli kul. Tror jag behöver en bättre motor för när man får 2000 i r_speed i HL (varav 1000 är det högsta man bör ha) så bygger man lite för detaljerat...

Har byggt banor sen... 1996 tror jag. Började med hederliga Duke Nukem 3D, sen vidare till Quake, Q3, HL och just nu är det väl CS banor som gäller... Även om CS suger så lär jag få utlopp för banbyggandet. =)

pompougnac
Member
Medlem
Forum Posts: 3109
Member Since:
January 20, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
678304
July 25, 2004 - 7:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Byggde lite banor till UT 2k3 förr (mest bombing run :D), man kanske skulle ge sig på Doom 3 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 393
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL