November 25, 2003
December 16, 2003
"Givetvis skall man inte kolla på film (DVD) via datorn...suck..."
Suck... finns hårdvarostöd så spelar det ingen roll... Annars skall film ändå ses på bio.
Om inget annat kommer utvecklingen av allt större spel att tvinga fram motsträviga personer att skaffa dvd-rom och speltillverkarna att släppa i det formatet. Tycker att två skivor är jobbigt, och det är sex i UT2004?
Löjligt! Har man inte råd att skaffa en dvd-drive så har man nog inte råd med den hårdvara som kommande spel kommer att kräva... Uträknad i vilket fall..
/Weeee!
March 20, 2003
Fackamato wrote: [quote=Pim_]Givetvis skall man inte kolla på film (DVD) via datorn...suck...
Vad har det med frågan att göra?
Death On Wings wrote: jag har inte dvd spelare i datorn och tänker nog aldrig skaffa mig en så länge de ger sämmre kvalite till tvn än min stationära dvd spelare. usch fy för att köra dvd genom composit.
Inlägget ovan mitt.
Jag anser givetvis att cd är ett förlegat media.
April 2, 2004
Problemet är att många vill ha en brännare, men inte behöva ha i två cdrom's. (dvdrom, whatever).
När priserna på DVD-brännare sjunker markant så kommer det nog bli mer utsträckt med folk som kan installera spel från DVD-skivor.
Förresten - går det att bränna "vanliga" skivor med en DVD-brännare?
Många har ju tex mp3-cdspelare och vill då kunna bränna musik tex.
March 10, 2003
En DVD-brännare klarar bränna såväl vanliga som dvd skivor. en Nec 2500 ligger under 1000:- nu så det finns ingen ursäkt att
vänta på bättre priser. Det enda som kommer senare är dom som klarar dubbla lager.. men det blir väl en delat standard med om tillverkarna inte enas något.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
January 12, 2004
dvd är framtiden, det är som de stackars satarna som krånglar med gamla VHS-videos i dagsläget.. enda anledningen till att jag har kvar min VHS är om nån mindre vetande släkting/vän ger mig en VHS-film när jag fyller år...
hata VHS (nu gick samtalet åt ett helt annat håll ;P)
DVD ska det va iaf
3 Guest(s)