October 1, 2002
Satt och tittade igenom Megagames.com arkiv och råkade komma över ett par bilder från Max Payne i det tidiga utvecklingsstadiet ...
Vi ska vara glada för att de inte fortsatte på den väg de slagit in på från första början beträffande valet av grafikmotor (?);
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Ahahaha! - Bara jag som ser den grafikmässiga likheten med N64's Goldeneye? :bgrin:
June 18, 2001
Vadå val av grafikmotor!?!?
Remedy har alltid kört sin egen!
Det är ju den de dessutom använder i 3Dmark99, 3DMark2001 och 3DMark2003!
Samma företag! Remedy, MadOnion, Futuremark!
Innan de dessutom kom in på MaxPayne så fanns det en demo på ett riddarspel typ 96-97, i samma veva som Quake kom. Därför drog de in det spelet och började koda på MaxPayne som sedan dröjde ett par år!!!
October 1, 2002
oxygenial wrote: Vadå val av grafikmotor!?!?
Remedy har alltid kört sin egen!
Det är ju den de dessutom använder i 3Dmark99, 3DMark2001 och 3DMark2003!
Samma företag! Remedy, MadOnion, Futuremark!Innan de dessutom kom in på MaxPayne så fanns det en demo på ett riddarspel typ 96-97, i samma veva som Quake kom. Därför drog de in det spelet och började koda på MaxPayne som sedan dröjde ett par år!!!
I stand corrected 🙄
Lägg märkte till frågetecknet inom parentesen efter det skrivna ...
September 17, 2001
Hmm, min första tanke var ju den att "tur att de bytte grafikmotor", men antagligen så är grafikmotorn på bilden samma som används än idag, bara kraftigt förbättrad. Modellerna och texturerna kan ju också vara just "beta", som Gamblor så fint påpekar; "odellerna har väldigt få polygoner samt att texturerna inte är snygga/detaljerade".
Älskar verkligen Max Payne-spelen! Ett flöt ruskigt fint på min dåvarande P3 733Mhz, 128MB ram, GF256 på Win98. Max Payne 2 med kraftigt förbättrad fysik- och grafikmotor flyter väldigt fint på min nuvarande burk även det, med allt på det snyggaste. Går t.o.m. att lira Max Payne 2 på min laptop: AMD XP1700+, 256MB DDR, ATi Mobilty.
Om ändå fler speltillverkare orkade lägga ner såpas mkt tid på att programmera fin och snabb kod som Remedy så skulle vi inte behöva sitta med dyra maskiner. Snälla speltillverkare, skärp er nu!
Hatar denna onda cirkel: "speltillverkare: eftersom det ständigt kommer ny hårdvara så räcker det att spelet flyter måttligt på nuvarande hårdvara.
Hårdvarutillverkare: öh, pressa gränserna och snabbt som faen! Fraaamåt!".
Stämmer det inte att Max Payne 2 är ruskigt bra programmerat?
May 12, 2002
Du har helt rätt sibbor. det är så jäkla irriterande när man lirar ett spel som ser rätt fult ut, men kräver tonvis med dator. sen ser man max payne. hur snyggt som helst. världens skönaste fysik och flyter perfa! både i små och stora områden. dom där finnarna är jäkligt grymma. spelutvecklare borde ta efter dom.
2 Guest(s)