Max Payne (1) - Betabilder :D|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Max Payne (1) - Betabilder :D
Shinji
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 631
Member Since:
October 1, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 27, 2003 - 2:16 am
sp_Permalink sp_Print

Satt och tittade igenom Megagames.com arkiv och råkade komma över ett par bilder från Max Payne i det tidiga utvecklingsstadiet ...

Vi ska vara glada för att de inte fortsatte på den väg de slagit in på från första början beträffande valet av grafikmotor (?);

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

Ahahaha! - Bara jag som ser den grafikmässiga likheten med N64's Goldeneye? :bgrin:

Avatar
Jozzo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 363
Member Since:
February 25, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
443870
October 27, 2003 - 8:37 am
sp_Permalink sp_Print

lol.......

oxygenial
Member
Medlem
Forum Posts: 2686
Member Since:
June 18, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
443874
October 27, 2003 - 8:46 am
sp_Permalink sp_Print

Vadå val av grafikmotor!?!?

Remedy har alltid kört sin egen!
Det är ju den de dessutom använder i 3Dmark99, 3DMark2001 och 3DMark2003!
Samma företag! Remedy, MadOnion, Futuremark!

Innan de dessutom kom in på MaxPayne så fanns det en demo på ett riddarspel typ 96-97, i samma veva som Quake kom. Därför drog de in det spelet och började koda på MaxPayne som sedan dröjde ett par år!!!

GooGeL
Member
Medlem
Forum Posts: 4327
Member Since:
December 18, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
443986
October 27, 2003 - 11:57 am
sp_Permalink sp_Print

Värsta Elvis frillan =D !

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1103
Member Since:
October 11, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
443997
October 27, 2003 - 12:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Vilken tur att de tog ett "rätt" val att dumpa den motorn. Haha, ser ju ut som.. jag vet inte vad. 😮

Shinji
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 631
Member Since:
October 1, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
444110
October 27, 2003 - 3:52 pm
sp_Permalink sp_Print

oxygenial wrote: Vadå val av grafikmotor!?!?

Remedy har alltid kört sin egen!
Det är ju den de dessutom använder i 3Dmark99, 3DMark2001 och 3DMark2003!
Samma företag! Remedy, MadOnion, Futuremark!

Innan de dessutom kom in på MaxPayne så fanns det en demo på ett riddarspel typ 96-97, i samma veva som Quake kom. Därför drog de in det spelet och började koda på MaxPayne som sedan dröjde ett par år!!!

I stand corrected 🙄

Lägg märkte till frågetecknet inom parentesen efter det skrivna ...

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
Member Since:
December 15, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
444146
October 27, 2003 - 5:26 pm
sp_Permalink sp_Print

hahahaah ser ut som ett spel till PSX fast mycket fulare 🙂

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
Member Since:
June 3, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
444199
October 27, 2003 - 6:24 pm
sp_Permalink sp_Print

HAHAHA!!
Kolla däcket på bild1. laugh

Slartibartfast
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 577
Member Since:
August 15, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
444738
October 28, 2003 - 11:18 am
sp_Permalink sp_Print

Remedy har också gjort Deathrally, ett skönt bilspel 🙂

Avatar
Gamblor
Member
Medlem
Forum Posts: 3514
Member Since:
September 1, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
444825
October 28, 2003 - 1:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag skulle nog tro att det är samma 3d-motor som alltid använts, bara det att modellerna har väldigt få polygoner samt att texturerna inte är snygga/detaljerade.

Avatar
NH|sibbor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1846
Member Since:
September 17, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
453310
November 8, 2003 - 2:17 am
sp_Permalink sp_Print

Hmm, min första tanke var ju den att "tur att de bytte grafikmotor", men antagligen så är grafikmotorn på bilden samma som används än idag, bara kraftigt förbättrad. Modellerna och texturerna kan ju också vara just "beta", som Gamblor så fint påpekar; "odellerna har väldigt få polygoner samt att texturerna inte är snygga/detaljerade".

Älskar verkligen Max Payne-spelen! Ett flöt ruskigt fint på min dåvarande P3 733Mhz, 128MB ram, GF256 på Win98. Max Payne 2 med kraftigt förbättrad fysik- och grafikmotor flyter väldigt fint på min nuvarande burk även det, med allt på det snyggaste. Går t.o.m. att lira Max Payne 2 på min laptop: AMD XP1700+, 256MB DDR, ATi Mobilty.
Om ändå fler speltillverkare orkade lägga ner såpas mkt tid på att programmera fin och snabb kod som Remedy så skulle vi inte behöva sitta med dyra maskiner. Snälla speltillverkare, skärp er nu!

Hatar denna onda cirkel: "speltillverkare: eftersom det ständigt kommer ny hårdvara så räcker det att spelet flyter måttligt på nuvarande hårdvara.
Hårdvarutillverkare: öh, pressa gränserna och snabbt som faen! Fraaamåt!".

Stämmer det inte att Max Payne 2 är ruskigt bra programmerat?

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
Member Since:
December 25, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
453335
November 8, 2003 - 8:14 am
sp_Permalink sp_Print

SiBBoR wrote: Stämmer det inte att Max Payne 2 är ruskigt bra programmerat?

Troligtvis, ska något bli ordentligt gjort ska vi Finnar göra det.

caged
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1576
Member Since:
July 8, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
453392
November 8, 2003 - 10:20 am
sp_Permalink sp_Print

Hehe, åhh va snyggt! =)
Påminner mig om betabilderna till HL1. =)

Oski
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 697
Member Since:
May 12, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
453414
November 8, 2003 - 10:38 am
sp_Permalink sp_Print

Du har helt rätt sibbor. det är så jäkla irriterande när man lirar ett spel som ser rätt fult ut, men kräver tonvis med dator. sen ser man max payne. hur snyggt som helst. världens skönaste fysik och flyter perfa! både i små och stora områden. dom där finnarna är jäkligt grymma. spelutvecklare borde ta efter dom.

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
453439
November 8, 2003 - 11:24 am
sp_Permalink sp_Print
[Image Can Not Be Found]

snacka om att sätta en skit på tvären
stackars max är förstoppad

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 294
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL