August 10, 2001
Hej alla!
Har lite problem med Max Payne i kombination med Windows XP. Muspekaren i spelet hänger inte med musen utan den reagerar kanske 0,2 sekunder senare eller något i den stilen. Det hjälper genom att sätta ner upplösningen men inte helt och hållet. Körde spelet i WinME innan utan några problem. Jag har originalspelet naturligtvis med senaste patchen installerad och Direct X 8.
Här i min hårdvara:
AMD Duron@900, 512 Megg ram, GeForce3 Ti200, Soundblaster Live!, 2 st IBM 60GPX hårddiskar.
Någon som vet vad problemet kan bero på ?
mvh
Agathorn
January 23, 2002
Jag hade prob med Max P till en början och gjorde som det stod i readme'n och uppgraderade allt som finns bios, kort osv...Det enda problemet som jag hade behövt åtgärda, visade det sig senare, var att ställa ned ljudkortet. Prova att backa i inställningar på kort o s v, Kanske kan ge ngt
P-man
January 23, 2002
On 2002-01-20 23:53, Agathorn wrote:
Hej alla!Har lite problem med Max Payne i kombination med Windows XP. Muspekaren i spelet hänger inte med musen utan den reagerar kanske 0,2 sekunder senare eller något i den stilen. Det hjälper genom att sätta ner upplösningen men inte helt och hållet. Körde spelet i WinME innan utan några problem. Jag har originalspelet naturligtvis med senaste patchen installerad och Direct X 8.
Här i min hårdvara:
AMD Duron@900, 512 Megg ram, GeForce3 Ti200, Soundblaster Live!, 2 st IBM 60GPX hårddiskar.Någon som vet vad problemet kan bero på ?
mvh
Agathorn
Vet ej men jag hade oxå lite prob med Max P till en början och gjorde som det stod i readme'n och uppgraderade allt som finns bios, kort osv...Det enda problemet som jag hade behövt åtgärda, visade det sig senare, var att ställa ned ljudkortet. Prova att backa i inställningar på kort o s v, Kanske kan ge ngt
P-man
1 Guest(s)