January 9, 2001
October 4, 2001
Humm....Det mest prestigé fyllda och roligaste är att vara sniper. Så länge man vet hur en sniper funkar. Själv kan jag ligga i en hel runda utan att se någon llr avfyra ett skot. Men så kommer det e nrunda när någon kommer förbi dit lilla hiding place du siktar in dig mitt mellan ögonen lite längre upp i panan , väntar på att han ska titta upp "PANG"!!! Finns det någon bättre känsla? Säg gärna vad isåfall.
May 17, 2001
June 8, 2001
On 2002-01-09 19:49, Nebi908 wrote:
När man gör ett spel ska man ju använda av sin egna grafikmotor.....
Det tar tid att utveckla en bra grafikmotor, så därför köper man över andra motorer för att spara tid och framför allt pengar. Om jag har rätt så får ju köparen koda om motorn efter eget tycke.
Thief 3 och Deus Ex 2 kommer nog att se fantastiska ut med omkodad Unreal Warfare motorn. Har ni sett senaste (enda?) filmklippet på Unreal 2? Extremt snyggt rökeffekt som påverkas av skott, riktigt realistiskt. Finns på fragzone.se
September 24, 2001
Bara för att man är sniper behöver man inte campa, kanske är så i CS (vet inte lirar inte CS).
Jag spelar mer eller mindre alltid som sniper och campar aldrig.
Täcker upp mitt lag medans dom rycker framåt, följer sedan efter och går in i närstrid med pistol.
Funkar skitbra och alla är nöjda.
sen är det svårt att vara sniper i SF.
January 9, 2001
Alltför många snipers är bara fega campers som inte vågar in i riktig strid. Och tyvärr så kan dom få rätt många kills.
Speciellt i MOHAA där snipern är övermäktig.
Jag får iaf ingen njutning av att lyckats snipa nån i MOHAA, för det kräver ju verkligen inte mycket hjärna eller muskontroll. Wolfenstein är bättre isåfall.
CQB, CloseQuartersBattle är det som gäller. RogueSpear med den sugiga AI'n var kul på det.
Du ensam, en MP5'a i näven, ett rum med 3 gisslan och 3 badguys i.
Upp med dörren rusar in utan att veta hur där ser ut, sen har du cirka 0.2 sekunder på dig att identifiera badguys, prioritera, sikta och skjuta alla 3 utan att skada gisslan. Ingen sniperkill klår den känslan.
Tyvärr så var RogueSpears AI något skum, men men lite fantasi så blev det kul.
Väntar fortfarande på att det ultimata CQB spelet ska göras.
January 9, 2001
Jag är av den mening att verkligare spel nästan alltid blir roligare.
Spela en FPS med människor som tål 200 skott i huvudet, springer uppochner och kan kasta målsökande bomber från händerna är tradigare än en FPS där mäniskorna beter sig som mäniskor och man kan känna igen sig mer.
Då vet man att mäniskan inte har en radar och kan se överallt, utan man kan smyga sig förbi bakom.
Och en sniper är effektiv, men har det inte så lätt ändå. Ett skott sen bör han förflytta sig, och medan han gör det är han nästan oförsvarbar. Och för att träffa rätt så måste han ha uppskattat avståndet till målet och känna till vinden. Snipern ska alltså INTE storma hus o byggnader och lyckas med det!
Tycker jag iaf.
December 25, 2000
gå och spela Rouge Spear eller något av dom realistiska spelen då...
Jag gillar spel som kräver skill, och som är roliga.
Ta t.ex. counter-strike, dom förstörde det iom 6.5 (eller var det 7.5) genom att göra om allting plus till det realistiskare, och det har bara blivit sämre och realistiskare sen dess...
Och hur många spel har du spelat som kräver 100000 skott i huvudet och har målsökande raketr? noll.. tänkte väl det, sluta ta extrema påhittade exempel!
November 4, 2001
On 2002-01-10 12:48, ViU wrote:
gå och spela Rouge Spear eller något av dom realistiska spelen då...
Jag gillar spel som kräver skill, och som är roliga.Ta t.ex. counter-strike, dom förstörde det iom 6.5 (eller var det 7.5) genom att göra om allting plus till det realistiskare, och det har bara blivit sämre och realistiskare sen dess...
Och hur många spel har du spelat som kräver 100000 skott i huvudet och har målsökande raketr? noll.. tänkte väl det, sluta ta extrema påhittade exempel!
Det var ju bara ett överdrivet exempel. För i många spel tål man ju typ asmånga skott i huvudet.
December 25, 2000
phat, va är det med det då? jag hatar spel där man lyckas döda ngn för att ngt skott råkar fara random och träffa huvudet. och jag antar att du syftar på Q3 till exempel, jag gillar det. Eftersom det nästan eliminerar "tur" och "random" och röjer man i Q3 har man dåliga motståndare eller massor med skill.
Molotov, du har inte spelat vidare länge...?
January 9, 2001
Själva poängen med mina inlägg är att det känns förbannat tråkigt när man spelar MOHAA och blir snipad i skallen av en sniper som hoppar in i rummet där man sitter med en SMG och väntar.
En sniper beväpnad med en lång, tung bössa i closecombat med en väloljad, liten, smidig och snabb SMG bör inte ha mycket chans.
Jag har inget emot snipers om dom arbetar som dom typ gör i verkligheten där snipern mest sitter o glor och samlar information, täcker assault soldaternas framryckning och kanske eliminerar en viktig officerare.
Jag tror det kommer bli nåt liknande så i TeamFortress2...Om det nånsin kommer.
Det kommer regera då.
2 Guest(s)