meeeeh MOH SPearhead lagom buggigt :(|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
meeeeh MOH SPearhead lagom buggigt :(
Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 7, 2002 - 6:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Körde precis igång spelet. Lirade ett par banor, dog startade om från förra saven o nu är helt plötsligt alla fiender odödliga.

Lugnt tänkte jag o startade om hela spelet o laddade upp min save: fortfarande odödliga. 🙁

BTW lagom tacksamt att jag får begränsa mig till 1152x864 2x FSAA och 8x Performance ANiso när jag kär ett jävla 9700 Pro :arg:

Blue_Moon_
Member
Medlem
Forum Posts: 3020
231026
December 7, 2002 - 7:14 pm
sp_Permalink sp_Print

ar spearhead bra eller? Jag har varvat mohaa tva ggr a tycker de var ganska roligt! wink

mattan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1457
231063
December 7, 2002 - 8:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Spearhead e underbart!!! Men singelplayerdelen är för liten.. Jaja tacka vet jag internet!!!!!

Blue_Moon_
Member
Medlem
231065
December 7, 2002 - 8:17 pm
sp_Permalink sp_Print

mattan wrote: Spearhead e underbart!!! Men singelplayerdelen är för liten.. Jaja tacka vet jag internet!!!!!

ar grafiken lika som i mohaa? aja far tank.... oops..
ska KOPA det lagligt i en butik (lol).... sjalvklart ar man laglig. wink

mattan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1457
231070
December 7, 2002 - 8:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Grafiken är förbättrad!!! grymt snyggt! mer krävande iofs.. Men det får man ju vänta sig! 😀

Blue_Moon_
Member
Medlem
231079
December 7, 2002 - 8:43 pm
sp_Permalink sp_Print

mattan wrote: Grafiken är förbättrad!!! grymt snyggt! mer krävande iofs.. Men det får man ju vänta sig! 😀

najs! grafiken i mohaa var ju ganska ok faktiskt. hehe kan kora pa max installningar med min langsamma burk!

Anton Nilsson
Member
Medlem
231403
December 8, 2002 - 1:12 pm
sp_Permalink sp_Print

tack för ett långt spel....

typ tre banor eller nåt, grrrrrrrr

ähh detta var inget kul

det är ingen drivande story eller bakgrundsinfo som i Allied Assault o i allmänhet känns varken banor elelr uppdrag särskilt genomtänkta även om där fanns ett par coola moment.

En annan fet bugg jag hittade var att på de två uppdragen där man ska använda sticky bomb så bara slutar de fungera emellanåt, riktigt störigt. (Alltså det händer inget när man står vid de röda markeringarna o trycker Use)

Synd, originalet är fantamej ett av de bästa spelen jag nånsin lirat.

Blue_Moon_
Member
Medlem
231409
December 8, 2002 - 1:16 pm
sp_Permalink sp_Print

ska nog ladda spea... ja menar kopa spearhead allefall, trots att det ar lite kort. jo mohaa var ett fint spel! varavde de senast idag hehe.man har markt att cs traning aven ger ltie nytta pa mohaa, HS ar det som galler! wink

Anton Nilsson
Member
Medlem
231415
December 8, 2002 - 1:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Blue_Moon_ wrote: ska nog ladda spea... ja menar kopa spearhead allefall, trots att det ar lite kort. jo mohaa var ett fint spel! varavde de senast idag hehe.man har markt att cs traning aven ger ltie nytta pa mohaa, HS ar det som galler! wink

hehe sjukt svårt att lira CS när man suttit o lirat nån anna fps tycker jag
att gå från cs till nått annat är dock inget problem

ska nog sätta mig o lira igenom MOHAA originalet nu
1152x864 med 6x FSAA och 16x Quality Aniso flöt alldeles utmärkt

Blue_Moon_
Member
Medlem
231419
December 8, 2002 - 1:22 pm
sp_Permalink sp_Print

skulle du kunna poasta nan screenshot pa hur de ser ut med dian installningar i mohaa? jag har fullt med otrevliga kanter med sagtander pa. ser inge snyggt ut, men fragan arom mohaa kan fas sa mkt snyggare.

Anton Nilsson
Member
Medlem
231642
December 8, 2002 - 5:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Blue_Moon_ wrote: skulle du kunna poasta nan screenshot pa hur de ser ut med dian installningar i mohaa? jag har fullt med otrevliga kanter med sagtander pa. ser inge snyggt ut, men fragan arom mohaa kan fas sa mkt snyggare.

https://www.nordichardware.se/MOHAA/

Bilderna är i BMP så att bildkvaliteten är ordentlig. Pallade inte göra dem till PNG men det hade ju också funkat.

PÅ bilden där jag har zoomat med snipern ser man en av de stora bristerna med Multi Sampled FSAA.
Skiten funkar inte på alphatexturer, dvs de texturer som här utgör lövverket.

Sen får du ju tänka på att det ser i allmänhet ännu lite snyggare ut på min monitor efterso du här inte kan se effekterna av kortets realtidsgammakorrigering. 🙂

Och se till nu så att Internet Explorer inte ändrar storlek på bilderna (vila pekaren över bilden o kolla om det dyker upp en fyrkant nere i högre hörnet med pilar som pekar utåt, gör det det så klicka i rutan.)

Flyter på i 60-100 fps, på några värre ställen (MOHAA funkar riktigt kasst i inomhusmiljöer) så sjunker den till 40-50 men aldrig under 40.
Skulle tippa på att jag ligger på cirka 70 fps i genomsnitt.

Blue_Moon_
Member
Medlem
231671
December 8, 2002 - 6:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Hur kan man se frameraten? *nyfiken* 😮

Blue_Moon_
Member
Medlem
231677
December 8, 2002 - 6:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Du korde med radeon 9700pro pa bilderna va? Finns det ingen ersattnige elelr komplettering av Multi Sampled FSAA som fixar loven? eller gar det kanske int att gora de snyggare.

nar jag kor med max installningar pa mohaa sa flyter det pa med de marks att fpsen ar bra lag! 😕

fet_loa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1332
231703
December 8, 2002 - 7:13 pm
sp_Permalink sp_Print

spearhead laggar ju som satan online.. har inte hittat nån server med ping under 100.. riktigt störigt.. ibland går det ibland går man o lägger sig istället... nån som har en förklaring? det är en kompis jag lirar hos.. han har adsl men han brukar inte ha över 50 i ping på allied assault...

förresten.. när man zoomar in med snajpen hos honom så flimrar bakgrunden ofta.. nån som har förklaring till detta? han har xp1800+ o gf4 ti 4600.. han är slapp med att ändra inställningar med kortet o jag får bara göra det om jag berättar exakt vad jag gör.. han gillar inte att jag testar grejer jag inte vet kommer göra jobbet så jag har inte fått gå till botten med problemet.. vad bör flimret bero på??? 😮

Anton Nilsson
Member
Medlem
231816
December 8, 2002 - 8:46 pm
sp_Permalink sp_Print

fet_loa wrote: spearhead laggar ju som f*n online.. har inte hittat nån server med ping under 100.. riktigt störigt.. ibland går det ibland går man o lägger sig istället... nån som har en förklaring? det är en kompis jag lirar hos.. han har adsl men han brukar inte ha över 50 i ping på allied assault...

förresten.. när man zoomar in med snajpen hos honom så flimrar bakgrunden ofta.. nån som har förklaring till detta? han har xp1800+ o gf4 ti 4600.. han är slapp med att ändra inställningar med kortet o jag får bara göra det om jag berättar exakt vad jag gör.. han gillar inte att jag testar grejer jag inte vet kommer göra jobbet så jag har inte fått gå till botten med problemet.. vad bör flimret bero på??? 😮

vad menar du med flimmer?
att objekt liksom målas över och under vartannat lite på måfå sådär

isf är det bara nVidias sabbade Z-buffer precision på alla deras kort sen GF 2 som spökar
eller så kanske han på något ställe valt att tvinga en 16 bitars Z-buffer (alltså i kortets kontrollpaneler, i själva spelet finns inget sånt alternativ)

Anton Nilsson
Member
Medlem
231821
December 8, 2002 - 8:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Blue_Moon_ wrote: Du korde med radeon 9700pro pa bilderna va? Finns det ingen ersattnige elelr komplettering av Multi Sampled FSAA som fixar loven? eller gar det kanske int att gora de snyggare.

nar jag kor med max installningar pa mohaa sa flyter det pa med de marks att fpsen ar bra lag! 😕

personligen kommer jag frameraten och tar screenshots med fraps 1.9A http://www.fraps.com

angående problemet med Multi Sampling så skröt ju ATi om att de fixat problemet med sitt R300 :arg:
o visst det finns en Open GL-extention som man kan använda för att det ska funka, problemet är bara att användning av den sabbar annat så just nu är det mer teori än praktik, i Direct3D finnd det inte nån metod för att fixa det alls vad jag vet

Super Sampling ("klassisk" FSAA som på Voodoo, GeForce 2, Radeon 8500 osv.) har inte detta problem
Radeon 9700 och GeForce 4 för den delen har möjligheten att använda det men uppenbarligen tycker varken nVidia eller ATi att vi ska få bestämma sånt själv eftersom de inte har "öppnat" möjligheten i sina drivrutiner

å andra sidan är Super Sampling väldigt krävande
inte ens 4x Super Sampling går att lira med på Ti4600* om man vill ha mer än 50-60 fps typ (o det är ändå i Counter Strike i 1024x768, dvs knappast så krävande)
på Radeon 9700 Pro skulle det kunna funka bra i lägre upplösningar men men aja
GeForce FX lär bli en jäkel på Super Sampling *längtar* 🙂

*för att förhindra förvirring eftersom jag tidigare sa att det inte gick att använda:
man kan "emulera" GeForce 2 på nyare GeForce-kort, men då sabbar man en massa annat tyvärr så det är inget att rekommendera

fet_loa
Kommer du hit ofta?
Medlem
231864
December 8, 2002 - 9:47 pm
sp_Permalink sp_Print

med flimmer menar jag att texturer och objekt försvinner och kommer fram när man sveper med musen. typ en vägg försvinner och kommer fram eller blir genomskinlig när man sveper med musen. man ser genom byggnader osv.. man ser dock inte om det är folk på andra sidan väggen bara hur rummet ser ut.. hoppas du förstår vad jag menar.. gör knappt det själv men svårt att förklara.. 😕

antagligen är det detta som du sa i ditt inlägg men går det o göra nåt åt det? han har inte ändrat nåra inställningar för grafikkortet.. han gillar inte o pilla är rädd att sabba nåt..

Anton Nilsson
Member
Medlem
231869
December 8, 2002 - 9:49 pm
sp_Permalink sp_Print

fet_loa wrote: med flimmer menar jag att texturer försvinner och kommer fram när man sveper med musen. typ en vägg försvinner och kommer fram eller blir genomskinlig när man sveper med musen. man ser genom byggnader osv.. man ser dock inte om det är folk på andra sidan väggen bara hur rummet ser ut.. hoppas du förstår vad jag menar.. gör knappt det själv men svårt att förklara.. 😕

hmm njae då låter det inte som om det vore så simpelt kanske
kör han senaste drivisarna?

du kan ju alltid be honom att ta en bild på problemet så underlättar det till tusen 🙂

fet_loa
Kommer du hit ofta?
Medlem
232042
December 9, 2002 - 10:18 am
sp_Permalink sp_Print

gick in o spelade lite hos honom nu och självklart så var det inga problem nu(typiskt) det enda jag la märke till nu var att fönsterluckorna på husen som vätter mot ån på crossroads i mp inte syns helt.. lite mer simpelt problem.. antingen syns övre halvan(triangeln) av luckan eller den undre o det skiftar när man sveper med musen.. (tyvärr ingen screenshot men det är inte så svårt att förklara detta)
detta är inget som förstör spelkänslan direkt men det är inte perfekt wink

han uppgraderade sina drivrar för nån månad sen tror jag
har det kommit nån ny nu på senaste?

Anton Nilsson
Member
Medlem
232054
December 9, 2002 - 10:46 am
sp_Permalink sp_Print

fet_loa wrote: gick in o spelade lite hos honom nu och självklart så var det inga problem nu(typiskt) det enda jag la märke till nu var att fönsterluckorna på husen som vätter mot ån på crossroads i mp inte syns helt.. lite mer simpelt problem.. antingen syns övre halvan(triangeln) av luckan eller den undre o det skiftar när man sveper med musen.. (tyvärr ingen screenshot men det är inte så svårt att förklara detta)
detta är inget som förstör spelkänslan direkt men det är inte perfekt wink

han uppgraderade sina drivrar för nån månad sen tror jag
har det kommit nån ny nu på senaste?

det där du såg låter iaf precis som dålig Z-buffer precision

nya drivisar kommer rätt ofta

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 153
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL