December 29, 2004
vet inte vad jag ska ta mig till. fick ett nytt ati radeon 9600xt i julklapp, och nu när det väl är instoppat i datorn (intel celeron 2,7) så vill det inte funka som jag hade förväntat mig. spelar hl2 men det hackar utav bara den. verkar inte spela så stor roll vilken upplösning jag kör på, utan det hackar ändå.. inte hela tiden, men med 3 sekunders mellanrum ungefär.. eller då det händer mycket i spelet...
har laddat ner drivrutiner till kortet, och även senaste direct x men det hjälper inte...
vad kan jag göra? är tacksam för tips... 🙄
March 28, 2003
March 15, 2002
Json_81 wrote: Så dålig är inte en celeron.
Beror på vad det är för celeron.
http://www.anandtech.com/cpuch.....spx?i=1927
En Celeron 2.6 GHz presterar enligt detta testet bra mycket sämre än en Duron på 1.6 GHz.
April 29, 2004
MoNsTeR wrote: [quote=Json_81]Så dålig är inte en celeron.
Beror på vad det är för celeron.
http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=1927
En Celeron 2.6 GHz presterar enligt detta testet bra mycket sämre än en Duron på 1.6 GHz.
Celeron :hb:
December 5, 2001
FloRic wrote: Hmm.. låter konstigt. Jag spelade Half Life 2 på min dator i sign fast med ett Geforce 4 Ti4200 och det gick hysat stabilt, och ett 9600XT borde ju äga ett Ti4200. Nu när jag har ett 9800PRO så tror jag itne det har hackat nånting alls 😛
GF4Ti använder bara directx 8.1 och 9600 använder directx9. Det blir alltså snyggare med 9600 men det pressar grafikkortet mer.
Sedan är P4 2.4GHz mycket bättre än Celeron 2.6.
December 5, 2001
FloRic wrote: [quote=BloodMan]sänk grafikdetaljerna du lär knappat kunna lira på max om du tror det.
Jag klarade att köra max på allt och 1024x768 upplösning med mitt GF4 Ti4200 så han borde ju klara det..
Visserligen hackade det till ibland men det bar helt klart spelbart!
Läste du mitt inlägg ang. directx?
fragone wrote: Om det är så att det flyter på bra i några sekunder o sen hackar till osv så hade jag också det problemt förut(på ett x800 kort)... Allt löste sig me ominstallation av windows=)
Helt klart att föredra.
December 18, 2002
FloRic wrote: Jag klarade att köra max på allt och 1024x768 upplösning med mitt GF4 Ti4200 så han borde ju klara det..
Jag brukar inte vara ful i mun... men DET DÄR är rent skitsnack! :burn:
Sardaukar wrote: GF4Ti använder bara directx 8.1 och 9600 använder directx9. Det blir alltså snyggare med 9600 men det pressar grafikkortet mer.
Beror helt på om han _tvingar_ den till att köra dx 8.1.
December 5, 2001
GooGeL wrote: [quote=FloRic]Jag klarade att köra max på allt och 1024x768 upplösning med mitt GF4 Ti4200 så han borde ju klara det..
Jag brukar inte vara ful i mun... men DET DÄR är rent skitsnack! :burn:
Lätt att det är om han har AA på 6x och AF på 16x
Sardaukar wrote: GF4Ti använder bara directx 8.1 och 9600 använder directx9. Det blir alltså snyggare med 9600 men det pressar grafikkortet mer.
Beror helt på om han _tvingar_ den till att köra dx 8.1.
GF4Ti kör i directx 8.1 oavsett. Eller menade du 9600?
March 15, 2002
GooGeL wrote: Är du verkligen helt säker på det? :X
Menar, om ett spel kräver DX9.0c stöd el. iaf det installerat då. Så borde det ju isåfall inte fungera alls med ett Ti4200 t ex? 😮Hmmm, nu blev jag verkligen fundersam 😛 *kliar till en flint*
Directx 7, 8 kort är ju kompatibla med directx9 men de kan inte utnyttja alla funktionerna.
December 5, 2001
MoNsTeR wrote: [quote=GooGeL]Är du verkligen helt säker på det? :X
Menar, om ett spel kräver DX9.0c stöd el. iaf det installerat då. Så borde det ju isåfall inte fungera alls med ett Ti4200 t ex? 😮Hmmm, nu blev jag verkligen fundersam 😛 *kliar till en flint*
Directx 7, 8 kort är ju kompatibla med directx9 men de kan inte utnyttja alla funktionerna.
Ja det var så jag menade 😛
July 14, 2004
testa S&D för o få bort spajjwarezen,rensa drajvisarna, sänk till lägsta(bara för o testa flytet
om inte så ska du ju absolut inte installera om windows... :gråt:
fragone wrote: Om det är så att det flyter på bra i några sekunder o sen hackar till osv så hade jag också det problemt förut(på ett x800 kort)... Allt löste sig me ominstallation av windows=)
det där gör mina polare som på höjden klarar av att tanka grafikkortsdrivrutiner...fick guida killen genom installationen...
hur svårt kan det vara? jag menar "press ok", "press J/N" osv :D/
stor : :hehe: åt fragone på denna
1 Guest(s)