November 4, 2002
Cockhead wrote: The sims ligger högst så vet jag vet..
Japps, men som sagt. Alla spel som riktar sig till tjejer (The Sims :p ) säljer ju mycket. Det har med datorvana/piratkopiering att göra. Har själv haft en flickvän för ett par år sen som (köpte (omfg :p)) The Sims. Själv har man bara köpt Half-life/CS och Half-life2/CS:S.. 😈
Det utan tvivlel mest installerade spelen någonsin genom alla tider är Half-life/Counter-strike. Jag kommer ihåg på den gamla goda beta 3 tiden, precis när CS började spridas. Då var det ingen som trodde att det skulle installeras på långt över 100 miljoner! datorer... 😮
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
July 4, 2003
GeneSiS wrote: [quote=Cockhead]The sims ligger högst så vet jag vet..
Japps, men som sagt. Alla spel som riktar sig till tjejer (The Sims :p ) säljer ju mycket. Det har med datorvana/piratkopiering att göra. Har själv haft en flickvän för ett par år sen som (köpte (omfg :p)) The Sims. Själv har man bara köpt Half-life/CS och Half-life2/CS:S.. 😈
Det utan tvivlel mest installerade spelen någonsin genom alla tider är Half-life/Counter-strike. Jag kommer ihåg på den gamla goda beta 3 tiden, precis när CS började spridas. Då var det ingen som trodde att det skulle installeras på långt över 100 miljoner! datorer... 😮
Jo, håller nog med dig där. Tänk alla Internet Cafeer över hela världen också :cy:
March 4, 2003
MegaDrive ligger på en niondeplats över de mest sålda konsolerna.
Etta ligger GameBoy (120 milj). Räknas egentligen inte eftersom de räknar ihop försäljningssiffrorna med originalet och pocket, color och andra efterföljare.
Efter det kommer
PS(100milj)
PS2(73milj)
NES(64milj)
GBA(52milj)
SNES(49milj)
N64(30milj)
Atari 2600(26milj)
Mega Drive23(23milj)
GC(15milj)
C64(15milj)
Xbox(14milj)
Amiga(13milj)
Master System(10milj)
Saturn(10milj)
Källa: SuperPlay #100
June 20, 2002
Etheral wrote: Om jag inte minns fel så ligger Super Mario till NES ganska så bra till på konsolldelen
annars så vet jag inte
Jo, det ska vara det som sålt mest. Runt 40 milj exemplar eftersom det var bundlat med Nes.
Skulle vilja se hur typ SMB3 och sådana spel står sig mot GTA.
För ett tag sedan var iallafall SMB3 det mest sålda obundlade spelet.
1 Guest(s)