Min COD4 server syns inte i den publika serverlistan!|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Min COD4 server syns inte i den publika serverlistan!
maciekish
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 371
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 26, 2008 - 12:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Tjena!
Försöker köra en COD4 server här hemma på 10Mbps fiber. Jag har en dedikerad server som står på kylskåpet och allt verkar ok. Jag har forwardat 2st UDP portar till servern och 28960. Servern syns och går att ansluta till från min speldator. Jag antar att den syns utifrån eftersom jag forwardat portarna och förrutom COD4 kör lite andra roliga saker på servern. Om ni vill prova att ansluta så ligger den på maciekish.com:28960

Nu till problemet: Servern syns inte i serverlistan i spelet! Den syns alltså bara under local trots att consolen på servern lyckas kontakta masterservern för COD4 samt att dedicated = 2, alltså internet-server. Någon som kan hitta felet? Configen följer nedan:

Commandline:

"D:spelCOD4iw3mp.exe +set dedicated 2 +set sv_punkbuster 1 +exec my_server.cfg +map_rotate"

my_server.cfg:

seta sv_punkbuster 1
wait
pb_sv_enable

// Server name
set sv_hostname "Maciekish.com Dedicated Server"

// Server password
set g_password ""

// Rconpassword
set rcon_password "xxxxxxxxxxxxxx"

// Maximum Clients
set sv_maxclients "32"
set sv_privateclients "6"

// Max Ping
set sv_maxping "200"

// Rate
set sv_maxRate "25000"

// Map_rotation
set sv_mapRotation "gametype dm map mp_backlot gametype dm map mp_bloc gametype dm map mp_bog gametype dm map mp_cargoship gametype dm map mp_citystreets gametype dm map mp_convoy gametype dm map mp_countdown gametype dm map mp_crash gametype dm map mp_crossfire gametype dm map mp_farm gametype dm map mp_overgrown gametype dm map mp_pipeline gametype dm map mp_showdown gametype dm map mp_strike gametype dm map mp_vacant"

set sv_maprotationcurrent ""
Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 52
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL