December 3, 2003
December 3, 2003
October 24, 2002
PooSlice wrote: Det är den gamla versionen eftersom den senare har skumma krav för licensiering.
Linan är scream men bara 8/1, men det räcker gott och väl för ventrilo.
Men jag ställer gärna upp och skapar rum för folk som vill ha.
Får man ju köra låg kvalité på ljudet.
Högsta kvalité kräver betydligt mer än 1mbit uppströms ifall man är några stycken. Och allt annat än högsta kvalité känns värdelöst då man en gång kört högsta 🙂
December 3, 2003
Deuterium wrote: [quote=PooSlice]Det är den gamla versionen eftersom den senare har skumma krav för licensiering.
Linan är scream men bara 8/1, men det räcker gott och väl för ventrilo.
Men jag ställer gärna upp och skapar rum för folk som vill ha.
Får man ju köra låg kvalité på ljudet.
Högsta kvalité kräver betydligt mer än 1mbit uppströms ifall man är några stycken. Och allt annat än högsta kvalité känns värdelöst då man en gång kört högsta 🙂
Håller inte med, näst högsta duger gott och väl. Man måste ta i hänsyn att de flesta använder sugmicken nummer 1 så kvaliten stoppas inte av min server. Lite som att köpa stereoanläggning för 10000 för att sedan köra mp3.
October 24, 2002
PooSlice wrote: Håller inte med, näst högsta duger gott och väl. Man måste ta i hänsyn att de flesta använder sugmicken nummer 1 så kvaliten stoppas inte av min server. Lite som att köpa stereoanläggning för 10000 för att sedan köra mp3.
Nästa högsta blir även det problem med din bandbred om det blir ett par stycken. Bara för att de flesta har kassa micar, betyder det inte att alla har det. Är som att köra en steroanläggning för 10 000kr när man ska lyssna på båda mp3 och sacd...
.ToL wrote: [quote=chippen]varför inte bara köra skype?
Precis, där kan man ju oxå skapa konverans. Max 5 personer men det brukar räcka.
Nu vet jag inte riktigt hur det funkar, men nej, 5 räcker absolut inte. Sedan så är Ventrilo väldigt smidigt då det inte ställer några stora krav på användarna linor, man kan hoppa in i en konvo hur lätt som helst, bara ange ett lösenord, de andra behöver inte göra något eller ens vara vid datorn, man kan växla mellan olika rum med ett dubbelklick, man ser vilka som pratar osv, push to talk, comment-funktion etc...
1 Guest(s)