min XBOX hakar upp sig..............|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
min XBOX hakar upp sig..............
Metal_Gear
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 65
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 8, 2002 - 1:51 pm
sp_Permalink sp_Print

jag köppte en xbox för en vecka sen..och i går när jag skulle speal halo och nhl 2002 så hakade den upp sig flera gånger....en gång i menyn och flera gånger under spelet..och jag var tvungen att starta om den och i halo hängde den sig också flrea gånger.....undrar vad detta kan bero på???

Biters
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 866
161380
April 8, 2002 - 6:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Fan va barnsligt, vet man inte vad det kan vara så ska man låta bli att svara!

[Molotov]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1472
161561
April 9, 2002 - 8:00 am
sp_Permalink sp_Print

Konktakte säljaren.

UnderDOG
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 571
161566
April 9, 2002 - 8:12 am
sp_Permalink sp_Print

Om det hände på båda spelen kan det vara att du kanske har ställt din X-Box lite för varmt, tex ovanpå en förstärkare eller TVn.
Testa att ställa den där det är svalare och se om samma sak händer.
Låter som ett värmerelaterat problem.
Dock borde en spelkonsoll klara av de situationer som jag beskrev.

Funkar inte det så får du ta kontakt med M$

//Anders.

UnderDOG
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 571
161621
April 9, 2002 - 11:08 am
sp_Permalink sp_Print

Det finns forum för såna som dig VIU, som tex Aftonbladets chatt eller Lunarstorm.

Har du inget att bidra med så ska du inte skriva här.

//Anders.

jokkling
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 640
161628
April 9, 2002 - 11:37 am
sp_Permalink sp_Print

tycker absolut att du ska kontakta återförsäljaren, en sådan dyr manick skall inte krångla på det viset.
Krav att du vill ha den reparerad eller en ny.

Metal_Gear
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 65
161636
April 9, 2002 - 11:48 am
sp_Permalink sp_Print

det har upprepats så jag ska nog lämna tillbaka den och satsa på en gamecube. jag har redan p2 så den får räcka tils gamecube kommer och jag tror inte att den hakade upp sig på grund av värme för att jag la en fläkt vis sidan om och det hände igen så.....det får räcka..............

Kundvagn
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 313
161641
April 9, 2002 - 12:11 pm
sp_Permalink sp_Print

tycker det är lite tragiskt att ms aldrig kan lyckas riktigt bra med en produkt. jag väntade mig att xbox skulle sparka alla andra konsoler i baken, men efter att testa den intensivt under en kväll kan jag bara säga att jag är glad att jag har min ps2:a. visst halo är ruggit roligt :grin:, men ett spel på en sprillans ny konsol SKALL INTE HACKA. övrigt så laggar menyerna i många av spelen, vilket är något som bara borde höra pc-välden till! dessutom förekommer det en del pc-upphakningar inne i spelen (ex halo), antar att det är när hårddisken är inblandad. en konsol skall vara em konsol och inte en halvvägs pc. och just det, att en del har haft problem med hängningar bevisar ju lite att "pc/konsol-konceptet" inte är nåt att satsa på.

Zork
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 50
161649
April 9, 2002 - 12:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Ville bara påpeka att min Xbox har aldrig hackat vare sig I Halo,Amped eller DOA 3.....

SÅ du har nog tråkigt nog fått en måndags ex

By the Way Ps2 laggar fett!!!!!!

[Molotov]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1472
161653
April 9, 2002 - 1:02 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-04-09 14:37, Zork wrote:
Ville bara påpeka att min Xbox har aldrig hackat vare sig I Halo,Amped eller DOA 3.....

SÅ du har nog tråkigt nog fått en måndags ex

By the Way Ps2 laggar fett!!!!!!

Det luktar PS2 vs X-box krig här.

Kame_boy
Member
Medlem
Forum Posts: 2310
161676
April 9, 2002 - 3:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Antingen är det sant att XBOX flyter bra och snubben har fått ett måndags-ex...... ELLER så har Zork aldrig sett riktigt goda v-synkade fps på en dator nån gång som han kan jämföra med.

Och M$ e ju barn i konsol-branchen, det är inte något som jag säger för att man ska ursäkta dem för sina fel, men min käre vän Bill och hans företag har så jäkla mycket pengar att de kan testa sina jädra maskiner mycket mer seriöst innan de börjar sälja!!!!!!

Kundvagn
Kommer du hit ofta?
Medlem
161697
April 9, 2002 - 4:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är bara Halo som hackar hela tiden, de andra spelen flöt på rätt bra! Men trots detta hade de flesta spel det känneteknande PC-lagget i sig.
Dock har jag en lite teori om varför Halo har så låg FPS. Det var ju så från börjar att Halo skulle släppas först till Mac, detta innebär att det från början var ett OPENGL-baserat spel, när Bungie sedan blev uppköpta av MS så blev de mer eller mindre tvunga att byta till DirectX vilket mig veterligt inte Bungie sysslat med tidigare! Alltså är de inte så bra på att programmera för DirectX vilket ger låg FPS i spelet!

xRaY
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 918
161774
April 9, 2002 - 6:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Jaha XBox blev vell en flopp!!!

fozz
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 226
161788
April 9, 2002 - 6:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag stör mig inte så mycket på det lilla hacket i Halo ibland. Haft väldigt kul med det spelet i Coop.
Hack eller inte så hade jag iaf oändligt mycket bättre kontroll i Halo än i tex MGS2 på PS2. Går fan inte sikta i MGS2, utan man får förlita sig på autoaim.

Nebi908
Medlem
Forum Posts: 161
161818
April 9, 2002 - 8:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Min xbox iaf inga problem med... Men kontakta dom du köpte av . lr ring xbox supporten här i sverige på nr 020-79 11 33

Nebi908
Medlem
161819
April 9, 2002 - 8:07 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-04-09 14:11, Kundvagn wrote:
tycker det är lite tragiskt att ms aldrig kan lyckas riktigt bra med en produkt. jag väntade mig att xbox skulle sparka alla andra konsoler i baken, men efter att testa den intensivt under en kväll kan jag bara säga att jag är glad att jag har min ps2:a. visst halo är ruggit roligt :grin:, men ett spel på en sprillans ny konsol SKALL INTE HACKA. övrigt så laggar menyerna i många av spelen, vilket är något som bara borde höra pc-välden till! dessutom förekommer det en del pc-upphakningar inne i spelen (ex halo), antar att det är när hårddisken är inblandad. en konsol skall vara em konsol och inte en halvvägs pc. och just det, att en del har haft problem med hängningar bevisar ju lite att "pc/konsol-konceptet" inte är nåt att satsa på.

själv så tycker jag att ps2:an e mer pc än xbox pga linuxpaket som går att köpa.... Man får en hdd,tagenbord,mus och nätverkskort. hmm låter det inte mer som en dator lr ?

Zork
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 50
161827
April 9, 2002 - 8:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Kunde inte sagt det bättre själv Nebi..

Kameboy håll dig till din J---A Pc då ,och sluta vara avundsjuk för att du inte har råd att köpa en Xbox..........

Kundvagn
Kommer du hit ofta?
Medlem
161834
April 9, 2002 - 8:25 pm
sp_Permalink sp_Print

joo.... men till skillnad mot halo så hackar inte mgs2 😀 inte ens i de fetaste mellansekvenserna hitills.
förövrigt handlade detta om att denna "pc-konsol" inte hemma bland de riktiga konsolerna! ett konsolspel är en helt annan sak än ett pc-spel, det är mer en helhetsupplevelse. på pc är det mest krångel (joypadar som inte funkar i vissa spel, ljud som begar, brist på hårddiskplats, prestandakrav ovs.....) detta gör att denna upplevelsen förstörs. vad jag tror, jag vill säga med detta är att jag inte vill att MS skall få förstöra konsolbranchen med sin onda pc-konsol x-box, som de förstört andra brancher!!!

Kundvagn
Kommer du hit ofta?
Medlem
161839
April 9, 2002 - 8:37 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-04-09 22:07, Nebi908 wrote:
själv så tycker jag att ps2:an e mer pc än xbox pga linuxpaket som går att köpa.... Man får en hdd,tagenbord,mus och nätverkskort. hmm låter det inte mer som en dator lr ?

visst det låter som en DATOR men inte som en pc, en pc är baserad på en x86-kompatibel CPU, vilket just xbox är! och förövrigt är linux-paketet till för utvecklare och inte spelare, så det är inget du behöver hänga upp dig på!

[ Detta Inlägg ändrades av: Kundvagn den 2002-04-09 22:37 ]

Nebi908
Medlem
161856
April 9, 2002 - 8:59 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-04-09 22:37, Kundvagn wrote:

On 2002-04-09 22:07, Nebi908 wrote:

visst det låter som en DATOR men inte som en pc, en pc är baserad på en x86-kompatibel CPU, vilket just xbox är! och förövrigt är linux-paketet till för utvecklare och inte spelare, så det är inget du behöver hänga upp dig på!

samma gäller dig , eller hur.... Plus e det inte så att man behöver köpa detta paket för att få tillgång till nätverkskortet ? som man ska använda till kommande online spel... så det hänger ihop ändå , fast om man ska spela med hjälp av linuxpaket lr ej...

edit: la till mer text

[ Detta Inlägg ändrades av: Nebi908 den 2002-04-09 23:01 ]

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 525
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL