Mitt Half-Life2 och dess Modd spel har slutat fungera|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Mitt Half-Life2 och dess Modd spel har slutat fungera
Spitfir3
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 77
sp_UserOfflineSmall Offline
1
June 5, 2005 - 7:22 am
sp_Permalink sp_Print

Okej, jag har provat söka hjälp på steamforums, men de kunde inte hjälpa mig.

Alla mina source spel har av någon anledning slutat fungera(hl2, hl2dm, cs:s). När jag startar spelet, (någon av dessa nämda) löper allt fint förbi valve loggan (killen med robotögat), men när huvudmenyn skall upp blir allt fel. För det första blir texten med "Find servers", "Options" och alla andra, inte fullt synliga, man kan bara se dem som svaga konturer mot bakgrunden (som för sin del syns alldeles perfekt). Sen nästa sak: om jag försöker trycka på t.ex Options, skall det ju komma ett klick ljud. Detta ljud är ungerfär 10 sekunder sent, och när det kommer hörs det inte som ett "klick" utan som "klick klick klick klick", det blir liksom och "hackar". Sen ca. 5 sekunder senare kommer options rutan sakta upp, också den mycket otydlig, och även denna gång börjar hacket, rutan blir synlig för kanske 5 sekunder, för att sedan igen försvinna och sen komma tillbaka igen.

Allt detta är ungefär som om man skulle spela med 1000 i ping, det hackar, laggar, och är helt ospelbart. Detta hindrar mig från att överhuvudtaget spela, och jag kan *** inte förstå vad som är fel.

Saker jag försökt göra:

Validera steam filerna
Installera om spelen
Starta med lägre upplösning
Kollat att mina drivrutiner är uppdaterade till grafikkortet
Provat starta spelet med -nosound som launch option

Saken blir ännu märkligare eftersom dessa spel fungerade tidigare, men efter att jag inte spelat någon av source spelen på kanske 2 månader, har de nu helt plötsligt slutat fungera.
Jag bytte grafikkort däremellan, men jag har provat med både äldre drivrutiner och de nyaste, inget har fungerat, + installerade Service Pack 2, men det skall väl ändå inte kunna orsaka sånthär?! Mina andra Steam spel som har OpenGL grafik som Counter-Strike 1.6 och Condition Zero fungerar felfritt.
Jag kan även spela andra Direct3d spel som UT2004 m.m

Saker jag har i burken:

Radeon X800XT
Athlon 3000+
1024mb RAM
Sigmatel Ljudkort (Inbygt i moderkortet)

Kan du hjälpa mig med detta skulle det vara guldvärt, för jag känner att jag själv gjort allt jag kommer på... cry

*Jag noterade först nu hl2 klistrade tråden...skriver ett inlägg där med. Sorry.

Wingdings
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 493
sp_UserOfflineSmall Offline
903550
June 5, 2005 - 7:47 am
sp_Permalink sp_Print

En sak som löser det mesta är att formatera, men om du är redo att "börja om" är upp till dig 🙂
Det är dock en hyfsat stor chans att det kan lösa ditt problem.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 158
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL