January 17, 2002
Jag fattar inte hur ni kan tro att ett vettigt MMORPG ska vara gratis att spela!?!?!
Förstår ni inte att dom måste få in pengar för underhåll och löner etc etc?
Jag tycker att ni är snåla om ni vill spela spel som kostar jävligt mycket att underhålla men inte bidra till underhållet.
För att inte tala om dumma...
January 7, 2003
I fallet GW så vet jag inte speciellt mycket, och misstänker att ej heller CoLiC vet det. Jag antar bara att om det nu är befriat från månadsavgift så lär inte det patchas varje vecka som t.ex. EQ. Däremot kan spelvärlden vara ganska stor ändå. Grundarna räknar troligen med att dra in tillräckligt med pengar på försäljningen och ha en betydligt mindre stab för underhåll, för att gå runt.
Expansioner kan också bidra till inkomster, men detta är bara spekulationer i samma anda som CoLiC, alltså inte mycket att fästa sig vid.
July 1, 2002
Gratis och bra. Ja undrar i vilken värld man lever i. Hundring i månaden är det för mycket för ett spel man vill spela.Godis snask läsk tobak sluta med dyligt så får du pengar över samt att hälsan förbättras. Mitt snusande kostade ca 600 i månaden och läsk (sockervatten) bär jag inte hem.
PS. Vad är bra?
January 7, 2003
Förstår inte varför ni hackar på en som vill roa sig utan att spendera mer än nödvändigt. Är det här nåt tillhåll för kapitalister allena eller? Om bara det bästa är tillräckligt för er som gnäller, varför sitter ni inte med uberdatorer, 100GB-linor och värstingvillor mm.
Och vissa kastar ju så mycket sten i sitt eget glashus så man kan ju undra hur pass nära verkligheten man lever, med tanke på alla inlägg om skador, sjukdomar o.d. som man läst här.....
September 16, 2002
Det skulle faktiskt vara möjligt att göra ett bra MMORPG med GM's och ständiga uppdateringar som kunde vara gratis för oss spelare med hjälp av reklam.
Men då är det vissa saker som krävs.
Främst att nog många faktiskt spelar spelet så företag betalar bra för att få in sin reklam.
Men för att många ska spela det måste även reklamen inkluderas på ett fint sätt så man inte blir arg och slutar. Det är en fin balans.
Jag tror att ett spel som heter något i stil med Neocron skulle bli gratis med reklam, men jag tror att dom ändrade sig och man måste betala nu, eller?
Jag vet inte säkert.
Själv tänker jag då gladeligen betala Blizzard en månadsavgift för att få spela World of Warcraft.
April 10, 2003
kolla i forumet på
http://www.mmorpg.com
Sen anser jag bara att det är upp till var och en att avgöra om man vill spendera pengarna på MMOG.
Jag anser defenetivt det och väntar bara på att WHO skall komma.
Men, men får väll klara mig med EVE online så länge.
November 2, 2002
Spelade everquest och tyckte det var jävligt skoj...
Som många andra så tror inte jag ett sådant spel kommer kunna vara bra om det är gratis. En hel del utveckling för att skriva spelet men sen krävs ju folk som utvecklar och sköter om det. Vad är $10-15 i månaden? Everquest spelade jag i 2.5 år dvs ca $250dollar men hur många timmar lade jag ner under tiden? vågar nog inte räkna.
Sen sålde jag min karaktär för 5000:- och det satt ju fint i fickan även om det inte är bra betalt per inlagd timma men ändock en fin slutkläm.
De två som jag tror kan vara intressanta är World of Warcraft samt Dark and light. WoW behöver väl ingen speciell förklaring men jag blev väldigt intresserad av DaL ( http://www.darkandlight.com ) då deras mål är att alla användarna ska kunna spela på en server (klustrad såklart) och inte varsin server. Vilket låter jävligt häftigt!
October 6, 2003
Tibia, kanske inget riktigt äkta genuint superMMORPG, men jag tycker fortfarande man kan räkna in det i genren. Det är gratis om du vill, och kostar ca $21 för en massa förmåner, då får man 90 dagar.
Sjukt roligt.
http://www.tibia.com
April 19, 2004
Jag är dökåt på City of Heroes. Conceptet verkar bara så grymt!
Alltid gillat gamla oldschool superhjältar.
February 12, 2003
BearznaiL wrote: Tibia, kanske inget riktigt äkta genuint superMMORPG, men jag tycker fortfarande man kan räkna in det i genren. Det är gratis om du vill, och kostar ca $21 för en massa förmåner, då får man 90 dagar.
Sjukt roligt.
http://www.tibia.com
Nej, för fan! Alla runt mig här i skolan (alla fjortisar, och tioåringar) sitter och lirar det...
-"Har du shovel?"
-"LOL! kolla på det här, len!"
🙄
September 16, 2002
JannemaN wrote: Jag är dökåt på City of Heroes. Conceptet verkar bara så grymt!
Jag blev uttagen till betan idag!!! 😀
September 24, 2003
Kizo wrote: Det skulle faktiskt vara möjligt att göra ett bra MMORPG med GM's och ständiga uppdateringar som kunde vara gratis för oss spelare med hjälp av reklam.
Men då är det vissa saker som krävs.
Främst att nog många faktiskt spelar spelet så företag betalar bra för att få in sin reklam.
Men för att många ska spela det måste även reklamen inkluderas på ett fint sätt så man inte blir arg och slutar. Det är en fin balans.Jag tror att ett spel som heter något i stil med Neocron skulle bli gratis med reklam, men jag tror att dom ändrade sig och man måste betala nu, eller?
Jag vet inte säkert.Själv tänker jag då gladeligen betala Blizzard en månadsavgift för att få spela World of Warcraft.
reklam iden har testats mer än en gång o alla har gått i graven för att dom inte fått in nog med pengar ...
saken är den att 20+ löner-nätavgift-servrar (funkar lixom inte med ett gäng OC 2500+) underhåll/support ja listan kan göras hur lång som helst ... sen tycker jag inte att 100:- är mycke för ett lir man tycker är kul o spela , ok om man är ung och får betala med månadspengen kanske det kan svida lite men går ju attlid o göra en deal med föräldrana typ diska/dammsuga/krattalöv eller nå i den stilen 🙂
April 19, 2004
Kizo wrote: [quote=JannemaN]Jag är dökåt på City of Heroes. Conceptet verkar bara så grymt!
Du får ta och rapportera här daglingen isf 🙂
September 16, 2002
JannemaN wrote: [quote=Kizo][quote=JannemaN]Jag är dökåt på City of Heroes. Conceptet verkar bara så grymt!
Du får ta och rapportera här daglingen isf 🙂
Betan, 2gig, tankar med 0.5Mb...Det tar sin tid. 4h kvar om urverket stämmer...
1 Guest(s)