July 8, 2003
Jaha, som de flesta av er vet så kostar det ungefär 80-150 kr att spela ett MMORPG per månad. Därför är det kanske inte så kul att äga alltför många. Själv har jag spelat Neocron en del men har tröttnat nu. Så, vad ska man välja för nytt? Jag är tacksam för tips om spel som inte har eller inte har kommit ut redan. Säg bara vilket spel och en anledning, en riktig anledning. "För det äger" är ingen riktig anledning.
Personligen funderar jag på Star Wars Galaxies, vilket väldigt stort och innehållsrikt (plus att man kan bli Jedi). World of Warcraft verkar också kul, samt Linage2. Glömde säga, vill helst ha "svärd-magi" spel med undandtag för Star Wars, sci-fi spel i övrigt är inte så kul. Men tipsa på om såna också om ni vet något bra.
October 1, 2002
Anarchy Online! 😀
Även om det är ngt gammalt håller det än. Kamratskapen därute kan inget annat spel mäta sig mot.
Dock kräver det ju kreditkort, men vad gör det? - Du slipper ju alla gnällande fjortisar som förstör spelet genom sin egensinnighet. (Diablo II är ett bra exempel på det) 🙂
July 8, 2003
Jag provade Planetside förrut tror jag, eller så var det något annat liknande gratis test av ett annat spel. Hursomhelst så var det inget för mig, vill helst ha magi och sånt strunt, plus lite svärd och sånt. Vad säger man? Medeltidsmmorpg eller något.
Kreditkort stör mig inte. Hur skulle jag annars kunnat spela Neocron. Och du har rätt, bye bye fjortisar. =)
June 19, 2003
Efter allt jag läst hört o sett om World of warcraft så kommer det regera alla MMORPGs...har ganska höga förväntningar om det spelet faktist...
Det finns en hel det värt att läsa om wow här http://www.blizzard.com/wow/
Men synd att de ska ta sån tid på sig att släppa det :arg:
September 18, 2002
Kör Pristontale, det har både magi och svärd, dessutom så är det 100% gratis. http://www.pristontale.com
nästan 400mb att hämta ner
July 8, 2003
The Cadet wrote: Kör Pristontale, det har både magi och svärd, dessutom så är det 100% gratis. http://www.pristontale.com
lol! Är det här spelet verkligen seriöst? Ha skapligt, nästan så jag måste testa det.
February 28, 2003
De flesta MMORPG-företag säljer väl dock gamecards, så att alla dessa hjärnlösa men pengainbringande fjortisar kan plåga den cybriga allmänheten?
Be that as it may, Dark Age of Camelot är inte värst kul. Fint, lite stämningsfullt, men inte så mycket innehåll, och fan trist levelling treadmill (även om den är snabbare än eq's).
De som kommer man behöver hålla ögonen på är Horizons, Warhammer Online, WoW, samt EQ2 såklart.
Av de som finns nu..tja, ska nog börja lira AO jag tills nåt av ovan nämnda släpps.
July 21, 2003
The Cadet wrote: Kör Pristontale, det har både magi och svärd, dessutom så är det 100% gratis. http://www.pristontale.com
Hur gammalt är det spelet då? Är det typ nytt? Det är väl bara en beta som snart kommer att kosta pengar va?
July 27, 2002
kattisavan wrote: Är det ingen som tror att WOW-världen kommer att bli överfull? Invaderad av massor av personer som kört blizzards andra spel och nu testar MMO för första gången?
Föresten är det nån som fått tag på beta test än?
Wow kommer om 1 år. 🙂
betan kommer bli svårt att få tag på om du inte jobbar på sites ang wow eller nåt. Men man kommer kunna ansöka om betan på deras hemsida, men att det blir just du är minimal. 8)
June 19, 2003
Callister wrote: [quote=kattisavan]Är det ingen som tror att WOW-världen kommer att bli överfull? Invaderad av massor av personer som kört blizzards andra spel och nu testar MMO för första gången?
Wow kommer om 1 år. 🙂
betan kommer bli svårt att få tag på om du inte jobbar på sites ang wow eller nåt. Men man kommer kunna ansöka om betan på deras hemsida, men att det blir just du är minimal. 8)
mmm... men visst kommer man försöka... iaf jag 🙄 heh.. o jag kommer inte sluta försöka tills det att de slutat med anmälningen till betatestet :snurr:
July 27, 2002
Loop wrote: [quote=Callister][quote=kattisavan]Är det ingen som tror att WOW-världen kommer att bli överfull? Invaderad av massor av personer som kört blizzards andra spel och nu testar MMO för första gången?
Wow kommer om 1 år. 🙂
mmm... men visst kommer man försöka... iaf jag 🙄 heh.. o jag kommer inte sluta försöka tills det att de slutat med anmälningen till betatestet :snurr:
Jag är redan garanterad betan. =) Från 2 olika sites som jag hjälper. 🙂
June 19, 2003
Callister wrote: [quote=Loop][quote=Callister][quote=kattisavan]Är det ingen som tror att WOW-världen kommer att bli överfull? Invaderad av massor av personer som kört blizzards andra spel och nu testar MMO för första gången?
Wow kommer om 1 år. 🙂
Åfan åfan åfan åfan 😮 .... Ursäkta mitt språk men du är en lyckans ost...
mm.. heh jag skulle villja vara dig när betan släpps :rollsmile:
July 21, 2003
Callister wrote: [quote=Loop][quote=Callister][quote=kattisavan]Är det ingen som tror att WOW-världen kommer att bli överfull? Invaderad av massor av personer som kört blizzards andra spel och nu testar MMO för första gången?
Wow kommer om 1 år. 🙂
Från 2 olika sites?!?! Åhå men då kan du ju ge ena betan till mig 🙂 De vore väldans snällt. Jag skulle till och med betala för den 😉
September 18, 2002
kattisavan wrote: [quote=The Cadet]Kör Pristontale, det har både magi och svärd, dessutom så är det 100% gratis. http://www.pristontale.com
Hur gammalt är det spelet då? Är det typ nytt? Det är väl bara en beta som snart kommer att kosta pengar va?
Det är fortfarande i ett beta stadie, men fungerara fantastiskt bra, dessutom så är det roligt!!!!!! Och väldigt många har redan sagt i forumen att mo det blir P4P så kommer dom att sluta spela det, så jag tror inte att de törs börja ta betalt 😛
December 25, 2000
The Cadet wrote: [quote=kattisavan][quote=The Cadet]Kör Pristontale, det har både magi och svärd, dessutom så är det 100% gratis. http://www.pristontale.com
Det är fortfarande i ett beta stadie, men fungerara fantastiskt bra, dessutom så är det roligt!!!!!! Och väldigt många har redan sagt i forumen att mo det blir P4P så kommer dom att sluta spela det, så jag tror inte att de törs börja ta betalt 😛
Jag kan sätta pengar på att dom kommer börja ta betalt, inget spelföretag utvecklar ett MMORPG och struntar i att ta betalt för det.
1 Guest(s)