MMORPGs, vilket ska man välja?|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
MMORPGs, vilket ska man välja?
caged
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1576
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 29, 2003 - 12:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Jaha, som de flesta av er vet så kostar det ungefär 80-150 kr att spela ett MMORPG per månad. Därför är det kanske inte så kul att äga alltför många. Själv har jag spelat Neocron en del men har tröttnat nu. Så, vad ska man välja för nytt? Jag är tacksam för tips om spel som inte har eller inte har kommit ut redan. Säg bara vilket spel och en anledning, en riktig anledning. "För det äger" är ingen riktig anledning.

Personligen funderar jag på Star Wars Galaxies, vilket väldigt stort och innehållsrikt (plus att man kan bli Jedi). World of Warcraft verkar också kul, samt Linage2. Glömde säga, vill helst ha "svärd-magi" spel med undandtag för Star Wars, sci-fi spel i övrigt är inte så kul. Men tipsa på om såna också om ni vet något bra.

BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
380444
July 29, 2003 - 12:55 pm
sp_Permalink sp_Print

du kan prova planetside, det finns en 7 dagars gratis version att dra hem. jag lirade betan och den var skojjig.

Shinji
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 631
380449
July 29, 2003 - 1:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Anarchy Online! 😀

Även om det är ngt gammalt håller det än. Kamratskapen därute kan inget annat spel mäta sig mot.

Dock kräver det ju kreditkort, men vad gör det? - Du slipper ju alla gnällande fjortisar som förstör spelet genom sin egensinnighet. (Diablo II är ett bra exempel på det) 🙂

caged
Kommer du hit ofta?
Medlem
380470
July 29, 2003 - 1:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag provade Planetside förrut tror jag, eller så var det något annat liknande gratis test av ett annat spel. Hursomhelst så var det inget för mig, vill helst ha magi och sånt strunt, plus lite svärd och sånt. Vad säger man? Medeltidsmmorpg eller något.

Kreditkort stör mig inte. Hur skulle jag annars kunnat spela Neocron. Och du har rätt, bye bye fjortisar. =)

Loop
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 239
380483
July 29, 2003 - 2:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Efter allt jag läst hört o sett om World of warcraft så kommer det regera alla MMORPGs...har ganska höga förväntningar om det spelet faktist...
Det finns en hel det värt att läsa om wow här http://www.blizzard.com/wow/

Men synd att de ska ta sån tid på sig att släppa det :arg:

XaMMi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 540
380490
July 29, 2003 - 2:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Har hört att Dark Age of Camelot ska vara bra som fan. Skulle vara jäkligt stort också...

The Cadet
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 431
380525
July 29, 2003 - 3:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Kör Pristontale, det har både magi och svärd, dessutom så är det 100% gratis. http://www.pristontale.com

nästan 400mb att hämta ner

caged
Kommer du hit ofta?
Medlem
380537
July 29, 2003 - 3:33 pm
sp_Permalink sp_Print

The Cadet wrote: Kör Pristontale, det har både magi och svärd, dessutom så är det 100% gratis. http://www.pristontale.com

lol! Är det här spelet verkligen seriöst? Ha skapligt, nästan så jag måste testa det.

Vingka Jai
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 41
380920
July 29, 2003 - 11:28 pm
sp_Permalink sp_Print

De flesta MMORPG-företag säljer väl dock gamecards, så att alla dessa hjärnlösa men pengainbringande fjortisar kan plåga den cybriga allmänheten?

Be that as it may, Dark Age of Camelot är inte värst kul. Fint, lite stämningsfullt, men inte så mycket innehåll, och fan trist levelling treadmill (även om den är snabbare än eq's).

De som kommer man behöver hålla ögonen på är Horizons, Warhammer Online, WoW, samt EQ2 såklart.

Av de som finns nu..tja, ska nog börja lira AO jag tills nåt av ovan nämnda släpps.

kattisavan
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 103
380996
July 30, 2003 - 6:37 am
sp_Permalink sp_Print

Är det ingen som tror att WOW-världen kommer att bli överfull? Invaderad av massor av personer som kört blizzards andra spel och nu testar MMO för första gången?

Föresten är det nån som fått tag på beta test än?

kattisavan
Medlem
381004
July 30, 2003 - 7:11 am
sp_Permalink sp_Print

The Cadet wrote: Kör Pristontale, det har både magi och svärd, dessutom så är det 100% gratis. http://www.pristontale.com

Hur gammalt är det spelet då? Är det typ nytt? Det är väl bara en beta som snart kommer att kosta pengar va?

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
381039
July 30, 2003 - 8:50 am
sp_Permalink sp_Print

kattisavan wrote: Är det ingen som tror att WOW-världen kommer att bli överfull? Invaderad av massor av personer som kört blizzards andra spel och nu testar MMO för första gången?

Wow kommer om 1 år. 🙂
betan kommer bli svårt att få tag på om du inte jobbar på sites ang wow eller nåt. Men man kommer kunna ansöka om betan på deras hemsida, men att det blir just du är minimal. 8)

Loop
Medlem
381086
July 30, 2003 - 10:12 am
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=kattisavan]Är det ingen som tror att WOW-världen kommer att bli överfull? Invaderad av massor av personer som kört blizzards andra spel och nu testar MMO för första gången?

Wow kommer om 1 år. 🙂
betan kommer bli svårt att få tag på om du inte jobbar på sites ang wow eller nåt. Men man kommer kunna ansöka om betan på deras hemsida, men att det blir just du är minimal. 8)

mmm... men visst kommer man försöka... iaf jag 🙄 heh.. o jag kommer inte sluta försöka tills det att de slutat med anmälningen till betatestet :snurr:

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
381093
July 30, 2003 - 10:27 am
sp_Permalink sp_Print

Loop wrote: [quote=Callister][quote=kattisavan]Är det ingen som tror att WOW-världen kommer att bli överfull? Invaderad av massor av personer som kört blizzards andra spel och nu testar MMO för första gången?

Wow kommer om 1 år. 🙂

mmm... men visst kommer man försöka... iaf jag 🙄 heh.. o jag kommer inte sluta försöka tills det att de slutat med anmälningen till betatestet :snurr:

Jag är redan garanterad betan. =) Från 2 olika sites som jag hjälper. 🙂

Loop
Medlem
381097
July 30, 2003 - 10:33 am
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=Loop][quote=Callister][quote=kattisavan]Är det ingen som tror att WOW-världen kommer att bli överfull? Invaderad av massor av personer som kört blizzards andra spel och nu testar MMO för första gången?

Wow kommer om 1 år. 🙂

Åfan åfan åfan åfan 😮 .... Ursäkta mitt språk men du är en lyckans ost...
mm.. heh jag skulle villja vara dig när betan släpps :rollsmile:

kattisavan
Medlem
381121
July 30, 2003 - 11:16 am
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=Loop][quote=Callister][quote=kattisavan]Är det ingen som tror att WOW-världen kommer att bli överfull? Invaderad av massor av personer som kört blizzards andra spel och nu testar MMO för första gången?

Wow kommer om 1 år. 🙂

Från 2 olika sites?!?! Åhå men då kan du ju ge ena betan till mig 🙂 De vore väldans snällt. Jag skulle till och med betala för den 😉

The Cadet
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 431
381255
July 30, 2003 - 1:45 pm
sp_Permalink sp_Print

kattisavan wrote: [quote=The Cadet]Kör Pristontale, det har både magi och svärd, dessutom så är det 100% gratis. http://www.pristontale.com

Hur gammalt är det spelet då? Är det typ nytt? Det är väl bara en beta som snart kommer att kosta pengar va?

Det är fortfarande i ett beta stadie, men fungerara fantastiskt bra, dessutom så är det roligt!!!!!! Och väldigt många har redan sagt i forumen att mo det blir P4P så kommer dom att sluta spela det, så jag tror inte att de törs börja ta betalt 😛

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
381404
July 30, 2003 - 4:25 pm
sp_Permalink sp_Print

The Cadet wrote: [quote=kattisavan][quote=The Cadet]Kör Pristontale, det har både magi och svärd, dessutom så är det 100% gratis. http://www.pristontale.com

Det är fortfarande i ett beta stadie, men fungerara fantastiskt bra, dessutom så är det roligt!!!!!! Och väldigt många har redan sagt i forumen att mo det blir P4P så kommer dom att sluta spela det, så jag tror inte att de törs börja ta betalt 😛

Jag kan sätta pengar på att dom kommer börja ta betalt, inget spelföretag utvecklar ett MMORPG och struntar i att ta betalt för det.

Oski
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 697
381470
July 30, 2003 - 6:24 pm
sp_Permalink sp_Print

bloodman wrote: du kan prova planetside, det finns en 7 dagars gratis version att dra hem. jag lirade betan och den var skojjig.

då har man alltså 7 dagar på sig att spela sig trött på spelet... det är ju inga problem! =)

caged
Kommer du hit ofta?
Medlem
382027
July 31, 2003 - 4:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Me wanna have a WoW beta to... =) Fan det spelet kommer nog äga. Tror faktist också att servrarna kommer bli överfulla, vilket innebär att de måste bygga ut dem. Men det är ju bara bra. Bättre att det är mycket folk än inget.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 360
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL