Morrowind|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Morrowind
zyrus
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1444
sp_UserOfflineSmall Offline
1
June 19, 2003 - 1:09 pm
sp_Permalink sp_Print

tyckte att det laggade när jag körde 1024x 768 så jag sänkte till 800x600 men det laggade ändå lika mycket.. Men jag har ändå spelat det i nån vecka nu. Igår tänkte jag att jag skulle kolla hur många fps jag får om jag maxar upplösningen och drar på 6x AA och 16x aniso och till min förvåning så har jag mer fps NU än när jag körde 800x600 UTAN AA och aniso. varför?? nån mer som har vart mä om dä?

BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
357920
June 19, 2003 - 1:27 pm
sp_Permalink sp_Print

morrowind är för krävande, varför vet jag inte hur det blev så för dig, konstig motor är det.

zyrus
Kommer du hit ofta?
Medlem
357935
June 19, 2003 - 1:48 pm
sp_Permalink sp_Print

jäkligt mysko iallafall.. helt tvärtom lixom

peppe20
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1432
357948
June 19, 2003 - 2:14 pm
sp_Permalink sp_Print

blir så ibland 😀

HV][EoY
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 4
357993
June 19, 2003 - 3:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Är det ett bra spel? Jag har funderat på att köpa det så man har nåt att lira i sommarstugan under regniga dagar. Tillräkligt krävande? Hur länge tar det att komma igenom spelet?

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
358043
June 19, 2003 - 5:21 pm
sp_Permalink sp_Print

EoY....jag misstänker att du är sysselsatt ett duktigt bra tag med det 😉

zyrus
Kommer du hit ofta?
Medlem
358158
June 19, 2003 - 8:49 pm
sp_Permalink sp_Print

HV wrote: [EoY]Är det ett bra spel? Jag har funderat på att köpa det så man har nåt att lira i sommarstugan under regniga dagar. Tillräkligt krävande? Hur länge tar det att komma igenom spelet?

Ja, det är ett förbaskat bra spel! det tar en jäkla tid att komma igenom! Och när man kommit egenom det så finns 2 expansioner.. =) skoj som f**!

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
358307
June 20, 2003 - 10:56 am
sp_Permalink sp_Print

Zyrus wrote: [quote=HV][EoY]Är det ett bra spel? Jag har funderat på att köpa det så man har nåt att lira i sommarstugan under regniga dagar. Tillräkligt krävande? Hur länge tar det att komma igenom spelet?

Ja, det är ett förbaskat bra spel! det tar en jäkla tid att komma igenom! Och när man kommit egenom det så finns 2 expansioner.. =) skoj som f**!

haha, ni underdriver juhe! "En jäkla tid" är alldeles för snällt... Jag satt med det spelet i ca 2 månader och jag varvade det inte ens, men min gubbe har bara Daedric saker... Funderar på att ta upp det igen å varva det så man kan köpa tribunal!

Friamannen
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 183
358434
June 20, 2003 - 3:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Satt och lirade det på den här burken jag har nu (850mhz duron, 256mb sdr, gf2mx400) =) . fick väl 10-20 fps kanske 30 när man var inomhus men spelte var så jävla skoj så. Om man nu går direkt på main quest, vilket jag tvilvar på att man gör, tar det väl kanske inte jättelång tid. Men det finns ju typ 20-25 olika "hus" att gå med i. Otroligt stort spel, och otroligt vackert.

Shinji
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 631
359092
June 21, 2003 - 4:37 am
sp_Permalink sp_Print

Hmm, Morrowind ... väcker gamla minnen. Om jag inte minns fel satt jag och lirade det halva förra sommaren, men särskilt kul var det faktiskt inte. Alldeles för linjärt, för få fiende- eh.."typer", plus att fiendernas AI var totalt värdelös;
Man kunde exempelvis träffa nån typ ute på nån upptrampad stig, personen i fråga rörde inte en min, trots att man kanske stått framför honom i 20 sekunder.
Först då går man fram och snackar med honom (reaktion är ungefär: "Jaha, han har ingenting att säga, då är det bara att dra vidare") - Man vänder ryggen till, och helt plötsligt blir man påpucklad som bara satan T_T - Hände alltför ofta under min speltid.

Var dessutom någon som sa att det tog ett par månader att klara det om jag läste rätt, nja... inte om man gör som jag (Hoppas att ni orkar med lång läsning ;)):

Började mitt allra första spel som krigare. Löste inte ett uppdrag, för jag förstod aldrig vart man skulle (hittade ingenstans) - Därför började jag stjäla (gick in i butiker, såg till att affärsinnehavarens ansikte var dolt bakom en balk eller liknande. Började därefter plocka ur kistorna i affären utan att någon brydde sig) - Efter att ha skrapat ihop till en någorlunda fin utrustning begav jag mig mot berget i mitten av ön (minns ej vad det hette)
- I vilket fall. Där sprang jag omkring och fann grottor och gamla ruiner vilka jag självklart utförskade och dessutom fick ihop en hel del fina prylar (Daedric gear eller vad det hette)
Vid det här laget hade jag maxat min char i athletics och allt annat som hade med smidighet att göra iom att jag spenderade min framfart med att hoppa hela tiden.
Detta gjorde så att jag kunde hoppa över bergskanterna till vulkanen i mitten av ön (stor utblås av något slag)
- Fann en dörr där, sprang emot dörren och upptäckte att den var låst. Bestämde mig för att skita i det hela och vände mig om, upptäckte då att jag satt fast i dörren (jäkla buggar!) - Vände mig mot dörren igen och vad skådade mina ögon?! - Jag kunde se porten på andra sidan texturerna rakt igenom förseglingen (!)
- Aja, jag hoppade in genom dörren och tog mig ända fram till bossen. Ungefär det första som händer här är att han faller ner i lavan (kul kul) - Vet då inte längre vad jag ska göra iom att jag satt ganska mkt "rätt fast"
- Hoppar ut på ett forum och läser lite, får då reda på att man ska göra ngt med titanen (robot-prylen) och som tur var hade jag redan alla tre (?) föremål man behövde för att klara av spelet.

*Ungefär 10 minuter senare har jag klarat Morrowind :D*

Btw, ni får ursäkta om jag förbisett ngt, mina minnen från det här spelet är allt annat än fräscha.

Kul att förstöra ett (möjligt) magnifikt spel genom att använda naturliga buggar. Jag klarade av det på ett par dagar, ngt som utvecklarna troligtvis inte räknat med. Ledsen alltså, men sånt här SKA inte kunna förekomma i ett sådant storslaget lir. 🙁

Oski
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 697
359182
June 25, 2003 - 2:16 pm
sp_Permalink sp_Print

hahaha, härlig historia!

Fogel70
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 303
359202
June 25, 2003 - 2:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Shinji, hur kan du säga att Morrowind är linjärt, då din historia på ett utmärkt sätt bevisar hur olinjärt det är.

Friamannen
Medlem
359338
June 25, 2003 - 10:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Shinji där ser du! AIn är ju ultimat. Han låtsades inte bry sig om dig och när du vänt dig om börjar han nita skiten ur dig.. gosse vilken AI *fäller en tår*

Shinji
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 631
359392
June 26, 2003 - 12:11 am
sp_Permalink sp_Print

Men herregud, är inte spelet linjärt?!
För andra gången:
Jag utnyttjade spelets naturliga buggar för att klara det, hur det kan bevisa att det är olinjärt förstår jag inte.

Ta det här som exempel:
Om man slår ihjäl Caius Cosades (stavning? - Namnet är naglat i huvudet - ikke stavningen av det ;)) så kommer det upp en liten ruta om att man måste ladda om spelet iom att man dödat en huvudkaraktär och därmed rubbat storyn. Detsamma gäller för öns typ resterande 5 % "viktiga" personer (runt 40-talet av dem skulle jag tro). Så fort man gjort något fel är det bara att ladda om. För övrigt går det knappt att skaffa sig uppdrag om man inte följer den tänkta historien i spelet, man irrar bara omkring från stad till stad och talar med folk som inte avslöjar ett skvatt relevant om ön.

VILKEN FRIHET! @_@

Fria, det tänkte jag faktiskt inte på. Mycket klyftigt drag 😉
Tyvärr blir de flesta hostile-karaktärer neutrala efter det man talat med dem. Exempelvis kunde man ränna fram till ett rövarband som man visste i förväg var fiender, inleda konversation med ett par av dem, sen står de bara där medan man slaktar deras övriga polare man ej hann snacka med :p - Vilken AI! 😀

Fogel70
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 303
359442
June 26, 2003 - 9:18 am
sp_Permalink sp_Print

Shinji wrote:
Om man slår ihjäl Caius Cosades (stavning? - Namnet är naglat i huvudet - ikke stavningen av det ;)) så kommer det upp en liten ruta om att man måste ladda om spelet iom att man dödat en huvudkaraktär och därmed rubbat storyn. Detsamma gäller för öns typ resterande 5 % "viktiga" personer (runt 40-talet av dem skulle jag tro). Så fort man gjort något fel är det bara att ladda om. För övrigt går det knappt att skaffa sig uppdrag om man inte följer den tänkta historien i spelet, man irrar bara omkring från stad till stad och talar med folk som inte avslöjar ett skvatt relevant om ön.

Så vitt jag vet så dyker rutan upp som en upplysning eftersom du inte kommer att kunna klara spelet, men du kommer kunna spela vidare utan att kunna klara spelet. Detta är ytterligare ett exempel på att det är olinjärt. wink

I ett linjärt spel så lär du överhuvudtaget inte kunna döda en huvudkaraktär eller överhuvudtaget kunna avvika från berättelsen. Jämför ett linjärt spel som Final Fantasy 7 och Morrowind så kanske du inser skillnaden.

Friamannen
Medlem
359496
June 26, 2003 - 11:36 am
sp_Permalink sp_Print

Jag kan hålla med om att Morrowind är _ganska_ linjärt.. och AIn är usel i vissa tillfällen, men jag tycker fortfarande det är ett magnifigt, och roligt spel. Jag förstår att du kan tycka det är tråkigt eftersom du buggat dig igenom hela spelet typ.. men så svårt är det ju inte heller att hitta uppdrag? Fighters Guild balmora, mages guild balmora, thieves guild balmora? Förstår inte hur du kan missa dem iaf.. dem är ju otroligt lätta att hitta.. och om du nu vill ha mer uppdrag så rota upp en guide så kan du iaf läsa var de olika faktionerna håller hus.. du kan ju tex åka till Ebonheart där du kan gå med i the Imperial Legion.. eller har du testat att aktivera några statyer i daedric shrines? Eller varför inte ladda ner massa plug-ins? Du kan se några här http://www.rpgplanet.com/morro.....ndex.shtml

Rekommenderar inte att ladda ner från fileplanet menmen =)
Finns massa roliga grejer till spelet.. så

Förresten hittade denna sida nu det är den bästa plugin-sidan ladda ner Giants och få ett helt nytt spel =) http://www.morrowindfiles.com

Jozzo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 363
360228
June 27, 2003 - 9:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Shinji om du tex joinar ett av de tre *stora husen* Hlallu elr va d nu hette,Telvanni(som jag själv e med i) elr Redoran så kan du tex när du blivit rank 4a börja bygga din egen stronghold som du får vakter till ec etc....

(ps) Jag va själv inne i Dagoth Ur som placet i mitten heter å titta runt lite å sen för att komma in i det stället där du *buggade* dig in så finns d en spak till vänster tror jag (kanske höger) så öppnas den 😛 men jag tyckte att jag kunde dra dit när jag skulle klara spelet så jag stack å nu e jag lvl 23 och kan döda vilka fiender jag vill å har de flesta bra unika saker så jag tänkte snart klara huvuduppdraget ......(har vara gjort uppdrag för mages guild å Telvanni än så länge

Friamannen
Medlem
367490
July 10, 2003 - 12:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är det som är lite synd med Morrowind.. det är för lätt..

Dahfve^
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 22
367589
July 10, 2003 - 3:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo, rollspel äger värkligen! Funderar starkt på o börja lira Morrowind igen, eller kanske spela om Fallout 2 😀 E annars lite inne på o börja spela Anarchy Online, nån som spelar eller har spelat de???

Friamannen
Medlem
367626
July 10, 2003 - 4:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Känt för sina bristande servrar (AO). Rollspelens absoluta kung är Baldurs Gate-serien.. bättre spel har fan inte gjorts =)

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 215
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL