Mötesgrupp för Gamla Pc spel som vill spelas över Lan eller liknande|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Mötesgrupp för Gamla Pc spel som vill spelas över Lan eller liknande
Marko Zegnal
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 172
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 6, 2012 - 11:11 am
sp_Permalink sp_Print

Hej jag tänkte starta en tråd för att Hålla liv i gamla Pc spel som jag växt upp med och som jag tror många andra också växt upp med.

Tänkte att denna tråd kunde vara som en mötesplats för personer som är intresserade av äldre Pc spel och söker någon att spela multiplayer med.

Typ exempel på spel kan vara Heroes of might and magic 3, Dungen keeper o.s.v

Nästan som en dejting tråd för att hitta människor som spelar dom spelen som du spelar och kan spelas multiplayer genom lan eller hamatchi eller liknande.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
1279202
May 6, 2012 - 12:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Finns väl bara Diablo II och Titan Quest + expansioner som har multiplayer som jag gillar. Tunngle är en multiplayer klient jag använder som är typ Kali som spelare hängde på förr i tiden, fast Tunngle är gratis vilket Kali inte var. Singelspel är det Jagged Alliance 2 som jag spelade väldigt mycket

Gustav Gager
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1492
1279251
May 7, 2012 - 11:53 am
sp_Permalink sp_Print

Jag och min kompis brukar spela TransportTycoon Deluxe och Heroes of Might and Magic 2 (2an är bättre än 3an). Men en o annan runda C&C Red Alert blir det också.

Jacob Hugosson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 548
1279260
May 7, 2012 - 5:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Heroes of Might & Magic 3 spelas än idag med en kompis som bör i Norrköping, vi brukar dock bunkra upp med ett par systemet kassar upp i alla fall två dygn och ljuga ihop medan vi spelar:upp: Tyvärr är det inget spel jag vill spela allt för ofta, mest för att det tar så lång tid.

bobo123
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 59
1279297
May 9, 2012 - 9:45 am
sp_Permalink sp_Print

Om jag spelar något (tiden är numera allt för knapp) så är det bara gamla spel nästan. Så det här var ju en mkt bra tråd 🙂
Jag brukar spela Doom genom zdaemon mot/med ett par kompisar plus övrigt folk. Det är skoj, gärna survival mode 😛
Sen finns det ju hederliga Death Rally som jag spelat genom Hamachi. 🙂
Heretic, Hexen och nåt Witchaven har det blivit oxå men det är mest bara DOOM som håller i längden.
Kör även TM och lite annat skoj med.
Finns säkert massor av fler spel man vill lira 🙂

bobo123
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 59
1279298
May 9, 2012 - 9:46 am
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1279327 wrote: Singelspel är det Jagged Alliance 2 som jag spelade väldigt mycket

jagged alliance är guld! 🙂 det håller fortfarande. synd det är en del buggar o inte så jättebra gjort.
det nya som kom nyligen har jag precis börjat med.

Marko Zegnal
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 172
1279303
May 9, 2012 - 1:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Damn så många bra gamla spel. Men jag tänkte mer att denna tråd skulle vara så att folk som spelar gamla spel kan mötas och spela över nätet eller hamatchi med varandra =)

Jag gillade att spela Carmageddon över Lan förut, även heroes of might and magic 3 vet inte om 2an går över hamatchi. även diablo 1 och massa andra kul spel. Finns det någon som spelar dungeon keeper 1?

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
1279305
May 9, 2012 - 2:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Diablo 2 + PlugY v10.00 tillägget går att spela på Tunngle om jag inte minns fel. PlugY vet ni väl vad det är? ett tillägg som gör att man kan använda alla runord m.m. som finn även i singelspel och nätverk som normala fall bara går att använda mot blizzards server

Här laddar man ner Tunngle http://www.tunngle.net/index.p.....=downloads

Hur man sätter upp Tunngle

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 573
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL