May 17, 2001
MAn kan inte ha optiska möss i spel såsom quake och cs, om man gör en för snabb rörelse med dom så kan dom få spel och titta upp i luften lr ner i marken. hade själv det problemet med min MS explorer. Nu har jag köpt en razer boomslang 2000, kan bara säga att jag ångrar att jag inte köpte den tidigare, nu har jag aldrig mer problem med att musen fastnar precis när man ska dra railgun i huvudet på någon. Köpte en Icemat oxå.
April 17, 2001
On 2001-07-12 00:59, Eckan wrote:
MAn kan inte ha optiska möss i spel såsom quake och cs, om man gör en för snabb rörelse med dom så kan dom få spel och titta upp i luften lr ner i marken. hade själv det problemet med min MS explorer. Nu har jag köpt en razer boomslang 2000, kan bara säga att jag ångrar att jag inte köpte den tidigare, nu har jag aldrig mer problem med att musen fastnar precis när man ska dra railgun i huvudet på någon. Köpte en Icemat oxå.
Kör med samma prylar som du !
Kan bara hålla med om det du skrev.
May 24, 2001
Hur f-n kan man köra spel med trådlöst?
Radioöverförningen går ju i 50Hz!!
Det kanske inte märks så mycket när man sitter och CAMPAR i ett hörn, och camperstrike verkar vara väldigt populärt av nån konstig anledning....
Quakeworld blir iaf ospelbart med trådlös mus.
Och angående optiska möss och snabba rörelser, Logitechs möss "går vilse" mycket lättare än Microsofts möss har jag märkt.
Jag har kört med MS Intellimouse Explorer sen den kom ut för lääänge sen, och är hur van som helst med den, sen testade jag en Logitech nånting (den stora silvriga med sladd och blå lysdiod där bak) och det gick inte att spela med den, jag tittade upp hela tiden!
May 17, 2001
On 2001-07-12 20:40, Azh wrote:
jag kör med en logitech mouseman wheel optical
och den är bäst
NEJ den suger din smurf den är helt mupp i huvudet, Jag har sagt det förr och säger det igen, det finns inga genvägar till det perfekta spelandet dååråå.... därför köp en razor boomslang 2000.
July 18, 2001
http://www.komplett.se/k/k.asp.....&s=pl
^ En av dom bästa mössen som tillverkats, Logitech la iofs ner produktionen på dom när hysterin med optiska/trådlösa möss kom igång.. Men komplett har tydligen kvar såna.
Optiska/trådlösa möss går ju inte alls att spela med, dom hänger inte med i svängarna och/eller har inte samma precision. Spela med 50Hz uppdaterings frekvens är iaf inget alternativ för mig.
December 22, 2000
Optiska möss har bra precision men dom buggar ut om man drar för snabbt !
Använd hög sens å spela lugnt så är det inga problem.
Har varit ägare till dessa möss (i ordning..)
1. Microsoft Standard med skroll
2. Microsoft Explorer
3. Logitech MousemanWheel Optical
4. Razer Boomslang 2000
5. Logitech MousemanWheel (Kula)
6. Logitech Wingman
Kan som slutord säga att Boomslang suger hårdare än min gamla Microsoft Standard, och att jag nu använder Logitech MouseMan Wheel Optical...
Smaken är som baken
[ Detta Inlägg ändrades av: [SaC]FuZ++ den 2001-07-29 00:14 ]
2 Guest(s)