August 10, 2001
Jag har stoora problem att spela snabba actionspel i Windows XP. Problemet är att min muspekare börjar röra sig ungefär 1/5 sekund efter att jag rör på musen.
Jag har en optisk mus men det fungerade helt smärtfritt i Windows ME.
Jag har ett GeForce 2 Ultra så jag fick installera in buggfixen så att jag får mer än 60 Hz i spel. Kan det ha någonting med saken att göra?
Jag har nu ställt in min svepfrekvens till 85 Hz på 1280*1024 och under. Det ska min skärm klara av ...
Jag får dock inte det problemet i Counter Strike och där kör jag i OpenGL. I andra spel kör jag i D3D eftersom det är allt jag kan välja.
Någon som har liknande problem och en eventuell lösning på skiten?
Jo förresten ... Om jag ställer ner upplösningen till 1024*768 så går musen lite smidigare men inte bra i alla fall. Sådana här problem har jag även i Emperor - Battle for Dune och det spelet är ju inte direkt snabbt hela tiden såsom Max Payne (där jag har samma problem).
Hjälp !
/mvh
Agathorn
August 10, 2001
Nix jag kör med USB så det borde ju vara snabbt nog.
Installationen av XP hittade min mus och installerade den till vad den ska vara. Jag vill inte installera de medföljande drivrutinerna för då kan jag inte "binda" knapparna till några funktioner i spel (de övriga knapparna utöver vänster och höger musknapp).
Det kan jag nu vilket ju underlättar rätt mycket i CS t.ex.
May 23, 2001
http://www.bluesnews.com/files.....rate.shtml
Vet ju inte om det är det här du egentligen behöver men...här har du iaf
Har själv logitechs mouseman wheel optical och tycker det funkar bättre med ps2.
Finns script till CS så du kan "binda" alla knapparna men måste iväg nu, kollar in senare om det har fixat sig för dig, annars kan jag skicka länken om jag hittar den, om du vill?
[ Detta Inlägg ändrades av: newbee den 2001-09-25 13:27 ]
June 18, 2001
Detta rör sig nog om grafikkortsdrivrutinsproblem.
Det var samma sak med Nvidia kort och Halflife i början när detta kom om man körde DirectX och inte OpenGL.
Operationflashpoint är ett bra exemplar där musen även laggar i W9x miljö oxå.
Det känns bra mycket bättre med Detonator 4, men det laggar fortfarande.
1 Guest(s)