September 16, 2002
Nu när World of Warcraft är slut för vår del och många här har spelet det, så skulle jag vilja höra vad ni tyckte om det. Självklart är många helt exalterade nu, men försök ändå att inte överdriva betyget i abstinensens hetta.
Vad tycker ni det är värt totalt? Och kommer ni spela det sedan när det säljs i Europa, trots månadskostnaden?
($15 per månad, eller $14 om du tar 3 månader, eller $13 om du tar 6 månader.)
September 16, 2002
Death On Wings wrote: Eftersom man inte kan lira med usa folket så skiter jag nog i det.
För all del, men jag kan berätta att i betan nu t.ex. så var över hälften inte från USA. Jag träffade på en uppsjö svenskar och nån dansk och lite annat.
Man får helt enkelt hålla sig till de som kan engelska.
December 31, 2001
På de servrar jag lirade på var varenda tattare jag spelade med från usa.
Jag förstår inte varför de ska dela upp dem, så har blizzard alltid gjort med sina spel men detta är ju ett mmorpg det ska vara mycket folk.
Kan de inte sätta fransmänen,tyskarna och korea i en separat server ?
Får vänta tills något bättre kommer ut.
Spelet isig är väll rätt okej. Spelade inte så himla mycket för jag fastnade inte för det så mycket, är trött på spel man måste spawn campa eller slakta monster nonstop hela kvällarna.
May 10, 2002
Death On Wings wrote: Eftersom man inte kan lira med usa folket så skiter jag nog i det.
jag som sällan lirar med amerikaner tyckte bara det var jobbigt, jävlar vilket gnäll hela tiden kors och tvärs
Edit: ja jo jag kommer köpa det och spela, känns som man skulle ändå spendera pengarna på något ovettigt så skit samma. Helt ok spel, det lilla man hann se av det, jag ser fram emot att spela det.
Har inte spelat det, och röstar därför inte..
Är det ett kul spel??
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 1, 2002
Jag har inte fastnat för och spelat ett spel såhär mycket sedan.... mycket mycket länge. Skulle tro att Civ2 kommer i närheten och det var jättelänge sedan.
4+ eller 90% ger jag i betyg.
Men eftersom jag bara nådde mid-game-level så vet jag inte om spelet är lika roligt i endgame som den första delen var.
September 1, 2002
Skulle ni som inte gillade spelet så värst mycket kunna vara lite mer utförligare i era motivationer för varför ni tycker som ni tycker?
Dra gärna paralleller och jämförelser med MMO's som ni gillar. Förutom NeoCron är WoW det enda MMO som jag testat och jag skulle gärna vilja veta på vad lite mer erfarna spelare har att klaga på i detta spel.
December 31, 2001
Gamblor wrote: Skulle ni som inte gillade spelet så värst mycket kunna vara lite mer utförligare i era motivationer för varför ni tycker som ni tycker?
Dra gärna paralleller och jämförelser med MMO's som ni gillar. Förutom NeoCron är WoW det enda MMO som jag testat och jag skulle gärna vilja veta på vad lite mer erfarna spelare har att klaga på i detta spel.
Det enda jag klagar på är att vi i eruropa inte får lira med folket från usa.
Jag är fruktansävrt trött på tyskar och fransmän som inte kan engelska och som ofta förstör spelet genom att snacka massa dynga som inget fattar i main chat.
Och detta är ju inte det enda utan tyskar och fransmän går inte att komunisera med 90% av de jag stött på under mina dagar av internet spelande kan inte engelska för ett öre och kan inte göra sig förstådda heller.
Där fallar ju hela iden med mmorpg, om inte alla kan konversera så är det ingen mening med att spela det, det ska vara en masiv server i stället för att dela upp massa regioner.
Skulle hällre spela på de amerikanska servrarna om det gick i stället för de europeiska med tyskar och fransmän men det går inte eftersom jag inte har någon som kan betala för mig i usa.
Så där förr hela planen med att köpa WoW tack vare detta delande på folk, lika jobbigt när det gäller alla blizzard spel.
Diablo 2, starcraft,warcraft har relms så man inte ska kunna spela med hela världen utan bara europa för sig och usa för sig och korea för sig.
Tycker det är sjukt, när jag spelar online vill jag spela med blandat folk inte bara europa.
September 1, 2002
Jag kan vara felinformerad men jag har läst att tyskarna och fransmännen skall få egna servrar att spela på, så vi övriga européer slipper folk som inte kan snacka engelska.
Men Death On Wings har en bra poäng där. Ett MMO är ju inte ett MMO utan massivt med spelare att kommunicera och spela med!
Jag vill gärna höra fler åsikter om varför ni som var missnöjda är just missnöjda.
December 31, 2001
Gamblor wrote: Jag kan vara felinformerad men jag har läst att tyskarna och fransmännen skall få egna servrar att spela på, så vi övriga européer slipper folk som inte kan snacka engelska.
Men Death On Wings har en bra poäng där. Ett MMO är ju inte ett MMO utan massivt med spelare att kommunicera och spela med!
Jag vill gärna höra fler åsikter om varför ni som var missnöjda är just missnöjda.
Blizzard har inte delat på fransmän,tyskar och resterande i europa tidigare så är väldigt förvånad om de skulle göra det nu. Och skulle de göra det så skulle det bli ännu mindre folk på servern och då är det inget mmorpg längre utan då är det lan hos grannen.
3 Guest(s)