Nå, vad tyckte ni om WoW?|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Nå, vad tyckte ni om WoW?
Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 18, 2004 - 9:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu när World of Warcraft är slut för vår del och många här har spelet det, så skulle jag vilja höra vad ni tyckte om det. Självklart är många helt exalterade nu, men försök ändå att inte överdriva betyget i abstinensens hetta.

Vad tycker ni det är värt totalt? Och kommer ni spela det sedan när det säljs i Europa, trots månadskostnaden?

($15 per månad, eller $14 om du tar 3 månader, eller $13 om du tar 6 månader.)

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
776452
November 18, 2004 - 9:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Eftersom man inte kan lira med usa folket så skiter jag nog i det.

Kizo
Member
Medlem
776455
November 18, 2004 - 9:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Eftersom man inte kan lira med usa folket så skiter jag nog i det.

För all del, men jag kan berätta att i betan nu t.ex. så var över hälften inte från USA. Jag träffade på en uppsjö svenskar och nån dansk och lite annat.
Man får helt enkelt hålla sig till de som kan engelska.

Death On Wings
Member
Medlem
776461
November 18, 2004 - 9:30 pm
sp_Permalink sp_Print

På de servrar jag lirade på var varenda tattare jag spelade med från usa.
Jag förstår inte varför de ska dela upp dem, så har blizzard alltid gjort med sina spel men detta är ju ett mmorpg det ska vara mycket folk.
Kan de inte sätta fransmänen,tyskarna och korea i en separat server ?
Får vänta tills något bättre kommer ut.

Spelet isig är väll rätt okej. Spelade inte så himla mycket för jag fastnade inte för det så mycket, är trött på spel man måste spawn campa eller slakta monster nonstop hela kvällarna.

Kizo
Member
Medlem
776466
November 18, 2004 - 9:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Ska sanningen fram så har jag inte så stor lust att spela med tyskar och fransmän heller. 🙁
Men det kommer att gå bra. Eftersom man "ska" ansluta till det realm som ligger närmast sig, så kan man hoppas på att dom håller sig för sig själv och borta från oss.

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
776471
November 18, 2004 - 9:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Dyrt, orka betala per månad.
Mobilabbonemanget räcker mer än väl.

Mezzlock
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1045
776479
November 18, 2004 - 9:44 pm
sp_Permalink sp_Print

ville men fick inget acc.. :/

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
776482
November 18, 2004 - 9:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Eftersom man inte kan lira med usa folket så skiter jag nog i det.

jag som sällan lirar med amerikaner tyckte bara det var jobbigt, jävlar vilket gnäll hela tiden kors och tvärs embarassed

Edit: ja jo jag kommer köpa det och spela, känns som man skulle ändå spendera pengarna på något ovettigt så skit samma. Helt ok spel, det lilla man hann se av det, jag ser fram emot att spela det.

Kizo
Member
Medlem
776493
November 18, 2004 - 10:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: Dyrt, orka betala per månad.
Mobilabbonemanget räcker mer än väl.

Du kommer ändå inte ha tid att prata i telefon om du börjar spela WoW.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
776501
November 18, 2004 - 10:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Har inte spelat det, och röstar därför inte..
Är det ett kul spel??

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
776506
November 18, 2004 - 10:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Inte ett dugg intresserad...

Gamblor
Member
Medlem
Forum Posts: 3514
776508
November 18, 2004 - 10:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har inte fastnat för och spelat ett spel såhär mycket sedan.... mycket mycket länge. Skulle tro att Civ2 kommer i närheten och det var jättelänge sedan.

4+ eller 90% ger jag i betyg.

Men eftersom jag bara nådde mid-game-level så vet jag inte om spelet är lika roligt i endgame som den första delen var.

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
776514
November 18, 2004 - 10:30 pm
sp_Permalink sp_Print

det var jäkligt kul och jag kommer köpa det jag gav det en fyra för det finns ju saker som kan bli bättre 🙂

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
776516
November 18, 2004 - 10:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Väldigt roligt, kommer med ganska stor säkerhet spela vid release.

Yarre
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 63
776590
November 19, 2004 - 1:04 am
sp_Permalink sp_Print

Öhm betan är väl inte slut? För jag kan spela fortfarande...

P3 800 mhz med geforce 2 gts, #a-L <-- arctic-legion* , plz ask for pracc :) or just idle there...

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
776686
November 19, 2004 - 9:42 am
sp_Permalink sp_Print

Tycker det inte var specielt bra kommer inte att köpa det då jag har ögen på andra mmo's som jag hoppas på är bättre.

Gamblor
Member
Medlem
776729
November 19, 2004 - 10:34 am
sp_Permalink sp_Print

Skulle ni som inte gillade spelet så värst mycket kunna vara lite mer utförligare i era motivationer för varför ni tycker som ni tycker?

Dra gärna paralleller och jämförelser med MMO's som ni gillar. Förutom NeoCron är WoW det enda MMO som jag testat och jag skulle gärna vilja veta på vad lite mer erfarna spelare har att klaga på i detta spel.

Death On Wings
Member
Medlem
776732
November 19, 2004 - 10:40 am
sp_Permalink sp_Print

Gamblor wrote: Skulle ni som inte gillade spelet så värst mycket kunna vara lite mer utförligare i era motivationer för varför ni tycker som ni tycker?

Dra gärna paralleller och jämförelser med MMO's som ni gillar. Förutom NeoCron är WoW det enda MMO som jag testat och jag skulle gärna vilja veta på vad lite mer erfarna spelare har att klaga på i detta spel.

Det enda jag klagar på är att vi i eruropa inte får lira med folket från usa.
Jag är fruktansävrt trött på tyskar och fransmän som inte kan engelska och som ofta förstör spelet genom att snacka massa dynga som inget fattar i main chat.
Och detta är ju inte det enda utan tyskar och fransmän går inte att komunisera med 90% av de jag stött på under mina dagar av internet spelande kan inte engelska för ett öre och kan inte göra sig förstådda heller.
Där fallar ju hela iden med mmorpg, om inte alla kan konversera så är det ingen mening med att spela det, det ska vara en masiv server i stället för att dela upp massa regioner.
Skulle hällre spela på de amerikanska servrarna om det gick i stället för de europeiska med tyskar och fransmän men det går inte eftersom jag inte har någon som kan betala för mig i usa.
Så där förr hela planen med att köpa WoW tack vare detta delande på folk, lika jobbigt när det gäller alla blizzard spel.
Diablo 2, starcraft,warcraft har relms så man inte ska kunna spela med hela världen utan bara europa för sig och usa för sig och korea för sig.
Tycker det är sjukt, när jag spelar online vill jag spela med blandat folk inte bara europa.

Gamblor
Member
Medlem
776741
November 19, 2004 - 10:57 am
sp_Permalink sp_Print

Jag kan vara felinformerad men jag har läst att tyskarna och fransmännen skall få egna servrar att spela på, så vi övriga européer slipper folk som inte kan snacka engelska.

Men Death On Wings har en bra poäng där. Ett MMO är ju inte ett MMO utan massivt med spelare att kommunicera och spela med!

Jag vill gärna höra fler åsikter om varför ni som var missnöjda är just missnöjda.

Death On Wings
Member
Medlem
776751
November 19, 2004 - 11:15 am
sp_Permalink sp_Print

Gamblor wrote: Jag kan vara felinformerad men jag har läst att tyskarna och fransmännen skall få egna servrar att spela på, så vi övriga européer slipper folk som inte kan snacka engelska.

Men Death On Wings har en bra poäng där. Ett MMO är ju inte ett MMO utan massivt med spelare att kommunicera och spela med!

Jag vill gärna höra fler åsikter om varför ni som var missnöjda är just missnöjda.

Blizzard har inte delat på fransmän,tyskar och resterande i europa tidigare så är väldigt förvånad om de skulle göra det nu. Och skulle de göra det så skulle det bli ännu mindre folk på servern och då är det inget mmorpg längre utan då är det lan hos grannen.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 246
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL