December 25, 2000
Ja, fransmän och tyskar får egna, tyska servers vad jag vet, de är naturligtvis fria att spela på de engelska också, lika fria som vi är att spela på de franska och tyska. Men om man ser på t.ex. DAoC som hade liknande upplägg så tycker jag mig minnas att de höll sig till sina för det mesta, självklart är det några som spelar på engelska servers men de pratar iaf engelska.
September 16, 2002
ilg@dd wrote: Har inte spelat det, och röstar därför inte..
Är det ett kul spel??
Mycket!
Det är det bästa MMORPG:et jag spelat.
Då kan jag passa på att svara Gamblor:
Gamblor wrote: Dra gärna paralleller och jämförelser med MMO's som ni gillar. Förutom NeoCron är WoW det enda MMO som jag testat och jag skulle gärna vilja veta på vad lite mer erfarna spelare har att klaga på i detta spel.
Jag har spelat Ragnarok Online och City of Heroes. (Jag köpte även Everquest när det var nytt omedvetande om att det kostade att spela, så det har jag bara spelat i offline tutorial. :P)
Det jag tycker är så mycket bättre med WoW är främst Questen som driver spelaren framåt. Tack vare att det går väldigt segt att levla upp genom att bara slaya fiender så dras man mer mot quests. En annan sak är att Blizzard är proffs på att göra spel lätt-tillgängliga. Man har aldrig något problem med att förstå hur saker och ting fungerar. (Förutom en polare jag har i England som inte förstod hur man tog på sig skydd utan min hjälp...)
Huruvida man gillar Warcraft's historia och spelets stil är en smaksak, men jag gillar den i alla fall.
Ragnarok Online, känns inte alls lika mycket som ett community som WoW och CoH gör. Men CoH faller på att det känns mycket mer monotont än WoW.
December 31, 2001
Kizo: Inte för att vara dryg eller så men jag tycker du borde testa lite bättre mmorpg än ragnarök så att du har lite att gämföra med.
Det finns 7 dagars trial på följande
Anarchy Online
Dark age of camelot
EVE
Alla utom eve kräver att man slår in visa kort numer men det är ingen fara man kan ta cancel 2 min efter man gjort det och ändå få spela sina gratis 7 dagar och ladda ner spelet oxå gratis.
Alltå registrera ditt visa kort och se avregistrera och spela gratis i 7 dagar och teta spelet.
July 22, 2003
Bättre än vad jag trodde det skulle vara. Dock så tycker jag grafiken är för dålig. Kolla in L2 tex, som är grymt mkt snyggare. Annars är jag bara positivt överraskad av själva spelet, kom dock bara upp i lvl20 så jag kan inte uttala mig om hur spelet är för de med högre lvl. Kommer dock inte att spela retail, det tar upp för mkt tid för att jag skulle hinna med det och så är jag mer sugen på MxO och Middle earth online.
September 16, 2002
smurfen- wrote: Bättre än vad jag trodde det skulle vara. Dock så tycker jag grafiken är för dålig. Kolla in L2 tex, som är grymt mkt snyggare. Annars är jag bara positivt överraskad av själva spelet, kom dock bara upp i lvl20 så jag kan inte uttala mig om hur spelet är för de med högre lvl. Kommer dock inte att spela retail, det tar upp för mkt tid för att jag skulle hinna med det och så är jag mer sugen på MxO och Middle earth online.
Personligen gillar jag inte alls Lineages 2 och Everquest 2's grafik. Visst, den är "snygg", men så extremt tråkig, stel och har ingen själ eller charm. Det är dock min personliga åsikt.
September 28, 2003
Kizo wrote: [quote=smurfen-]Bättre än vad jag trodde det skulle vara. Dock så tycker jag grafiken är för dålig. Kolla in L2 tex, som är grymt mkt snyggare. Annars är jag bara positivt överraskad av själva spelet, kom dock bara upp i lvl20 så jag kan inte uttala mig om hur spelet är för de med högre lvl. Kommer dock inte att spela retail, det tar upp för mkt tid för att jag skulle hinna med det och så är jag mer sugen på MxO och Middle earth online.
Personligen gillar jag inte alls Lineages 2 och Everquest 2's grafik. Visst, den är "snygg", men så extremt tråkig, stel och har ingen själ eller charm. Det är dock min personliga åsikt.
jag instämmer helt och fullt på den punkten kizo
September 16, 2002
fastbullit wrote: [quote=Kizo][quote=smurfen-]Bättre än vad jag trodde det skulle vara. Dock så tycker jag grafiken är för dålig. Kolla in L2 tex, som är grymt mkt snyggare. Annars är jag bara positivt överraskad av själva spelet, kom dock bara upp i lvl20 så jag kan inte uttala mig om hur spelet är för de med högre lvl. Kommer dock inte att spela retail, det tar upp för mkt tid för att jag skulle hinna med det och så är jag mer sugen på MxO och Middle earth online.
Det är ett tecken på att du har smak.
February 25, 2003
Kizo wrote: [quote=fastbullit][quote=Kizo][quote=smurfen-]Bättre än vad jag trodde det skulle vara. Dock så tycker jag grafiken är för dålig. Kolla in L2 tex, som är grymt mkt snyggare. Annars är jag bara positivt överraskad av själva spelet, kom dock bara upp i lvl20 så jag kan inte uttala mig om hur spelet är för de med högre lvl. Kommer dock inte att spela retail, det tar upp för mkt tid för att jag skulle hinna med det och så är jag mer sugen på MxO och Middle earth online.
Mmm jag instämmer också helt...visst lineage 2 är snyggt så men som sagt är den väldigt tråkig. bara ÄLSKAR world of warcrafts grafik även pm vissa inte anser att den e snygg....
January 4, 2003
smurfen- wrote: Bättre än vad jag trodde det skulle vara. Dock så tycker jag grafiken är för dålig. Kolla in L2 tex, som är grymt mkt snyggare. Annars är jag bara positivt överraskad av själva spelet, kom dock bara upp i lvl20 så jag kan inte uttala mig om hur spelet är för de med högre lvl. Kommer dock inte att spela retail, det tar upp för mkt tid för att jag skulle hinna med det och så är jag mer sugen på MxO och Middle earth online.
grafiken gör ju inte ett spel imo....spelar hellre typ ett spel me grafik som D2 bara det har bra gameplay, blev faktiskt överraskad hur fin grafik dem hade för en gångs skull...sen så grym gameplay....kommer att spela om jag har råd
September 28, 2003
Kizo wrote: [quote=fastbullit][quote=Kizo][quote=smurfen-]Bättre än vad jag trodde det skulle vara. Dock så tycker jag grafiken är för dålig. Kolla in L2 tex, som är grymt mkt snyggare. Annars är jag bara positivt överraskad av själva spelet, kom dock bara upp i lvl20 så jag kan inte uttala mig om hur spelet är för de med högre lvl. Kommer dock inte att spela retail, det tar upp för mkt tid för att jag skulle hinna med det och så är jag mer sugen på MxO och Middle earth online.
oja flera ton
March 6, 2001
Gamblor wrote: Jag har inte fastnat för och spelat ett spel såhär mycket sedan.... mycket mycket länge. Skulle tro att Civ2 kommer i närheten och det var jättelänge sedan.
4+ eller 90% ger jag i betyg.
Men eftersom jag bara nådde mid-game-level så vet jag inte om spelet är lika roligt i endgame som den första delen var.
Håller helt med !
Det var år å dar sen jag satt så mkt som jag gjorde med betan.
Månadskostnaden är inte kul men det är ju såhär på de flesta MMORPG spel.
Det jag nästan är mest rädd för är att jag helt ska flyta in i det å bli alldeles för osocial. Min flickvän tycker nog oxå det 🙄
May 10, 2002
fastbullit wrote: [quote=Kizo][quote=fastbullit][quote=Kizo][quote=smurfen-]Bättre än vad jag trodde det skulle vara. Dock så tycker jag grafiken är för dålig. Kolla in L2 tex, som är grymt mkt snyggare. Annars är jag bara positivt överraskad av själva spelet, kom dock bara upp i lvl20 så jag kan inte uttala mig om hur spelet är för de med högre lvl. Kommer dock inte att spela retail, det tar upp för mkt tid för att jag skulle hinna med det och så är jag mer sugen på MxO och Middle earth online.
oja flera ton
då har jag också bra smak, jävligt mysig grafik. men visst gör inte grafiken allt, jag har också muddat förrut :eye:
May 19, 2003
fastbullit wrote: [quote=Kizo][quote=smurfen-]Bättre än vad jag trodde det skulle vara. Dock så tycker jag grafiken är för dålig. Kolla in L2 tex, som är grymt mkt snyggare. Annars är jag bara positivt överraskad av själva spelet, kom dock bara upp i lvl20 så jag kan inte uttala mig om hur spelet är för de med högre lvl. Kommer dock inte att spela retail, det tar upp för mkt tid för att jag skulle hinna med det och så är jag mer sugen på MxO och Middle earth online.
Håller med här. L2 var tråkig i grafiken. WoW har trevlig deisgn, lite cartoonish, men det gör att det blir "mer liv". Vet inte hur jag ska förkalra, men jag tycker världen i WoW är väldigt läcker. Det är ju trots allt WC grafik (WC3).
March 6, 2001
Det är roligt att höra jämförelser med er som även lirat Linage II då jag har kompisar som är helt insnöade i det men totalsågade WoW..
Kan ju iof bero på att de testat i typ 10 minuter :blink:
Så jag har försökt att få dem med mig till WoW när det släpps men det verkar totalkört 😕
July 2, 2002
Jag älskade WoW betan helt underbart.
Jag har bara testat MMORPG kortare stunder tidigare och tyckt det varit på tok för komplicerat etc.
Blizzard har verkligen lyckats få det lättförståeligt för nybörjarna tycker jag, eftersom både jag och mina polare (som aldrig lirat MMORPG tidigare) tyckte det var förståeligt och kul.
Apropå grafiken så är det ett Blizzard spel och det gör sig bäst lite tecknat 🙂
Det jag är mest orolig för nu med tanke på hur enkelt det var att komma upp till lvl20 hur det kommer bli när max level är 60 osv med quests... om det bara kommer ta 4 månader att uppnå detta....
3 Guest(s)