Någon annan som är sugen på en Wii?|Page 2|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Någon annan som är sugen på en Wii?
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
sp_UserOfflineSmall Offline
1066058
August 5, 2006 - 10:35 am
sp_Permalink sp_Print

Som jag förstår det skapar den den där sensorn en "imaginär" yta framför TV som är den man verkligen riktar kontrollen mot och inte TVn i sig.

//Andreas

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1066064
August 5, 2006 - 11:26 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Som jag förstår det skapar den den där sensorn en "imaginär" yta framför TV som är den man verkligen riktar kontrollen mot och inte TVn i sig.

//Andreas

Ok, för om jag fattat kontrollen rätt i övrigt så får man sätta ut en givare eller liknande och att den sen använder någon form av triangulering + någon gyro-grej i själva kontrollen.

Zix0r
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 842
1066067
August 5, 2006 - 11:32 am
sp_Permalink sp_Print

undra om den kontrollen går sönder lätt...
verkar nästan som de!

Andreas Galistel
Member
Medlem
1066081
August 5, 2006 - 1:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=Delph1]Som jag förstår det skapar den den där sensorn en "imaginär" yta framför TV som är den man verkligen riktar kontrollen mot och inte TVn i sig.

//Andreas

Ok, för om jag fattat kontrollen rätt i övrigt så får man sätta ut en givare eller liknande och att den sen använder någon form av triangulering + någon gyro-grej i själva kontrollen.

Ja med sensor menade jag den stav som placeras antingen ovanpå eller under TVn. Det är denna man verkligen spelar mot och inte TVn i sig.

//Andreas

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1066100
August 5, 2006 - 2:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Json_81][quote=Delph1]Som jag förstår det skapar den den där sensorn en "imaginär" yta framför TV som är den man verkligen riktar kontrollen mot och inte TVn i sig.

//Andreas

Ja med sensor menade jag den stav som placeras antingen ovanpå eller under TVn. Det är denna man verkligen spelar mot och inte TVn i sig.

//Andreas

Jaså, den används för pekfunktionen oxå? Trodde det verkligen var någon form av ljuspistol.

Andreas Galistel
Member
Medlem
1066114
August 5, 2006 - 3:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Det sitter en sensor i varje ände på staven och det är väl genom att mäta avståndet mellan de två sensorerna och punkten du pekar på som det omvandlas till en punkt i spelet. Handkontrollen behöver ju ställas före användning mot dessa två punkter på staven.

//Andreas

N1ko
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 910
1066283
August 6, 2006 - 9:33 am
sp_Permalink sp_Print

usch.. visst jag älskade det första nintendo 8-bit (supermario 🙂 ) men kommande nintendo wii är jag knappast intresserad av.. inga roliga spel (enligt mig!) och prestanda som en en 3 år gammal dator.. nej inget att slänga pengar på.. tycker 360 och playstation 3 är de enda rätta (grymma spel och bra prestanda)

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
1066286
August 6, 2006 - 9:38 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har inte varit ett fan av Nintendo sedan Super NES. Det kan helt enkelt vara så att jag inte gillar 3D-spel av den typen man ser på konsollerna.

Nej, jag kommer inte att krossa min spargris för en wii

caged
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1576
1066715
August 7, 2006 - 5:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Har inte heller gillat Nintedo sedan SNES. Visst, N64 var ganska kul men man började växa upp när den kom =) Men nu är jag sugen på en konsol igen, tror tjejen kommer gilla den med.

Kommer absolut köpa Zelda och Metroid, har tappat några delar av den serien men sugen på dem igen.

Ska ha Wii: Sports också, för förfester. Spela tennis i vardagsrummet kommer nog bli roligare och roligare ju fullare man blir =)

Sen får vi se, kommer förlita mig på recentioner för de andra spelen =)

Zix0r
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 842
1067078
August 9, 2006 - 1:43 am
sp_Permalink sp_Print

Köpt Wii det är en spelkonsole!
Ps3 är en dator brevid tv samma gäller 360 men till 360 finns inga bra spel heller laugh

caged
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1576
1067841
August 11, 2006 - 7:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm, enligt de rykten jag har hört kommer en Wii kosta typ 2500 kr, spelen kommer att kosta ca 400 kr styck (enligt Nintendo iaf) och Wiin ska komma runt november, enligt IGN...

Just ja, tänkte på en sak från IGNs rykten: "The console is unlikely to be region-free, although the lock is unrelated to hardware; a firmware update could theoretically allow gamers to play import software. "

Betyder inte detta att OM man kan föra över spel till konsollen, eller få konsollen att kommunicera med säg en dator eller dylikt så borde det gå att uppgradera med en crackad firmware som låter dig spela nerladdade spel?

Tro mig, jag köper gärna spelen om de kostar typ 4-500 kr styck men borde inte detta sätt vara ganska riskabelt? Typ som PSP?

Källa

Andreas Galistel
Member
Medlem
1067923
August 12, 2006 - 7:09 am
sp_Permalink sp_Print

Det låter dig snarare bara spela spel från alla regioner.

Wii har inte tilrläckligt med internt minne för att du ska kunna spela någon form av nerladdade spel i alla fall.

Om du syftar på emulatorer så finns ju det redan i konsolen. Har svårt att tro att de spelen skulle kosta någon större summa.

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 413
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL