November 22, 2001
Delph1 wrote: Som jag förstår det skapar den den där sensorn en "imaginär" yta framför TV som är den man verkligen riktar kontrollen mot och inte TVn i sig.
//Andreas
Ok, för om jag fattat kontrollen rätt i övrigt så får man sätta ut en givare eller liknande och att den sen använder någon form av triangulering + någon gyro-grej i själva kontrollen.
November 27, 2003
Json_81 wrote: [quote=Delph1]Som jag förstår det skapar den den där sensorn en "imaginär" yta framför TV som är den man verkligen riktar kontrollen mot och inte TVn i sig.
//Andreas
Ok, för om jag fattat kontrollen rätt i övrigt så får man sätta ut en givare eller liknande och att den sen använder någon form av triangulering + någon gyro-grej i själva kontrollen.
Ja med sensor menade jag den stav som placeras antingen ovanpå eller under TVn. Det är denna man verkligen spelar mot och inte TVn i sig.
//Andreas
November 22, 2001
Delph1 wrote: [quote=Json_81][quote=Delph1]Som jag förstår det skapar den den där sensorn en "imaginär" yta framför TV som är den man verkligen riktar kontrollen mot och inte TVn i sig.
//Andreas
Ja med sensor menade jag den stav som placeras antingen ovanpå eller under TVn. Det är denna man verkligen spelar mot och inte TVn i sig.
//Andreas
Jaså, den används för pekfunktionen oxå? Trodde det verkligen var någon form av ljuspistol.
March 2, 2005
usch.. visst jag älskade det första nintendo 8-bit (supermario 🙂 ) men kommande nintendo wii är jag knappast intresserad av.. inga roliga spel (enligt mig!) och prestanda som en en 3 år gammal dator.. nej inget att slänga pengar på.. tycker 360 och playstation 3 är de enda rätta (grymma spel och bra prestanda)
July 8, 2003
Har inte heller gillat Nintedo sedan SNES. Visst, N64 var ganska kul men man började växa upp när den kom =) Men nu är jag sugen på en konsol igen, tror tjejen kommer gilla den med.
Kommer absolut köpa Zelda och Metroid, har tappat några delar av den serien men sugen på dem igen.
Ska ha Wii: Sports också, för förfester. Spela tennis i vardagsrummet kommer nog bli roligare och roligare ju fullare man blir =)
Sen får vi se, kommer förlita mig på recentioner för de andra spelen =)
July 8, 2003
Hmm, enligt de rykten jag har hört kommer en Wii kosta typ 2500 kr, spelen kommer att kosta ca 400 kr styck (enligt Nintendo iaf) och Wiin ska komma runt november, enligt IGN...
Just ja, tänkte på en sak från IGNs rykten: "The console is unlikely to be region-free, although the lock is unrelated to hardware; a firmware update could theoretically allow gamers to play import software. "
Betyder inte detta att OM man kan föra över spel till konsollen, eller få konsollen att kommunicera med säg en dator eller dylikt så borde det gå att uppgradera med en crackad firmware som låter dig spela nerladdade spel?
Tro mig, jag köper gärna spelen om de kostar typ 4-500 kr styck men borde inte detta sätt vara ganska riskabelt? Typ som PSP?
November 27, 2003
Det låter dig snarare bara spela spel från alla regioner.
Wii har inte tilrläckligt med internt minne för att du ska kunna spela någon form av nerladdade spel i alla fall.
Om du syftar på emulatorer så finns ju det redan i konsolen. Har svårt att tro att de spelen skulle kosta någon större summa.
//Andreas
3 Guest(s)