July 14, 2004
Ace Ventura wrote: Det finns inga gratis servrar och kommer aldrig att finnas heller.
Det är som Death säger en piratkopia av spelet och sedan olagliga servrar som han spelar på.
Så även om det går så blir inte spel upplevelsen den samma som på lagliga servrar.
:)R
Tack för ett gott skratt.
July 14, 2004
Gamblor wrote: [quote=Nomic] Tack för ett gott skratt.
Förstår inte riktigt vad det roliga är... :-k
Han påstår att det inte finns några sådana här servrar, men det finns det, mer än 10 minst.
Att han påstår att spelupplevelsen skulle vara annorlunda för de är gratis?
skitsnack. - kanske roligare, för de är gratis.
Lirade WoW på en gratisserver ett tag men de spelet är så jävla sämst så jag lacka o gick tillbaks till http://www.l2extreme.com som är en gratis server till spelet lineage 2 🙂
December 25, 2000
Det finns några olika projekt som jobbar med att skapa WoW servers. Men det är ingen av dem har kommit i närheten av kvaliteten på de riktiga servrarna (om de nu inte plötsligt blivit skitbra sedan jag kollade dem för en månad sedan ungefär). Finns några orsaker till detta, men den främsta är att en mycket stor del av spelet körs på servern, och att kopiera allt detta utan att ha tillgång till källkoden skulle vara otroligt tidsödande och svårt. Ett exempel på något som klienten inte har en aning om är vilka monster som finns var, vilka områden de rör sig på, vilken loot du kan få av dem etcetc.
Och dessa servers är inte olagliga, inte i sverige i alla fall, under DMCA kanske de är det men det är i USA.
Och även om de skulle vara i närheten av lika kompletta som Blizzards servers, så hur kul är det att spela på en server där du efter att spelat 500 timmar för att få något snyggt svärd ser en glop springa förbi med precis samma svärd som han fick av en GM för att han var polare med honom? Dessutom brukar dessa servers kunna gå ner lite när som helst, och det samma gäller här, hur kul är det att bli av med sin karaktär som man spelat 500 timmar med bara för att ägaren till servern tröttnat på WoW och kör en CS server på sin server istället?
August 28, 2004
Jag har testat en av dem. MYCKET buggar.
Mana regen är fuckad
Laggar stryk
Chatten är buggad
Lägre/Högre droprate på items
Vissa servrar har 50* XP (Därför jag testade, ville ha en karaktär på 60 med en speciell klass)
osv, inte värt att lira enligt min mening.
Ja, jag äger spelet. Både collectors edition och vanliga. Jag betalar för spelet varje månad också. Rolig sak att testa dock.
July 2, 2003
Nomic wrote: [quote=Gamblor][quote=Nomic] Tack för ett gott skratt.
Förstår inte riktigt vad det roliga är... :-k
Han påstår att det inte finns några sådana här servrar, men det finns det, mer än 10 minst.
Att han påstår att spelupplevelsen skulle vara annorlunda för de är gratis?
skitsnack. - kanske roligare, för de är gratis.
Lirade WoW på en gratisserver ett tag men de spelet är så j**la sämst så jag lacka o gick tillbaks till http://www.l2extreme.com som är en gratis server till spelet lineage 2 🙂
Tack ska du för ett gott skratt.
Innan man öppnar munnen så kan man ju ta och kolla upp hur det igentligen ser ut.
Så om du kanske provade att spela på en laglig server nästa gång så behöver du inte lacka (suck).
1 Guest(s)