August 7, 2003
Jag har en dator på 3.2 GHz, 1024 ddr-ram, GeForce FX5950 Ultra, 120 GB S-ATA hdd och windows xp pro!
Nu är det såhär att när jag ska spela spel så kan det frysa fast ibland.. alltså inte någon lång stund utan bara nån sekund.. det hoppar till så att säga. Mitt internet funkar prima och som ni ser är datorn bra men jag vet inte varför detta fenomen uppstår.. beror inte på grafikkortsdrivrutinerna för jag har testat dem senare osv.
Som jag har skrivit tidigare har jag en S-ATA hdd och som ni vet så har dem mindre kablar. Dock är det så att S-ATA kabeln sitter förbannat löst i hårddisken.. man kan i stort sett blåsa på den så ploppar den ur.. det är inget motstånd lixom.. varje gång jag öppnar datorn och kollar hur kabeln sitter så sitter den i stort sett bara halvvägs in. Kan det va därför det hoppar till i grafiken tro? att S-ATA sladden inte sitter i riktigt.. men hur mycket jag än trycker in sladden så sitter den ju löst som kanel ändåså.. visst jag kan ju använda datorn men ändå?
Jag ska påminna er om att problemet inte är S-ATA kabeln utan det är grafiken.. att bilden hoppar till och man missar att skjuta en fågel t.ex. pga hacket!
Kan även säga att det kan frysa fast i windows ibland. Kan ta när jag ska titta på filmklipp som exempel.. då fryser winamp fast och jag får vänta enormt länge innan den börjar visa filmsekvensen. Systemet kan kännas ostabilt från och till så jag är tacksam för svar så jag kan få en lösning på detta!
September 1, 2002
Kanske kan vara någe vajse med moderkortets drivrutiner, såsom AGP-drivrutiner eller så. Eller så kan det vara ljudkortsdrivrutiner. Allt som har med hårdvaruaccelererad multimedia alltså, för det är ju där du säger att du får dom där hackningarna.
Annars kan du testa att köra SiSoft Sandra (finns i en gratisversion). Låt programmet analysera systemet och kolla om programmet kan ge några bra tips.
2 Guest(s)