Nästa storsäljare?|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Nästa storsäljare?
denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 25, 2005 - 7:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Om jag ser tillbaka det senaste året, så har spelfronten varit rätt mager anser jag. De enda titlarna jag uppskattade var egentligen Pirates, HL2 och Doom3. WoW var skittråkigt och t.ex. Battlefield 2 känns inte särskilt innovativt.
Så vad är nästa riktiga skräll? Vilket spel kommer att bli höstens storsäljare?
Utan tvekan var Doom3 och HL2 speciella i framförallt ett avseende. Det var så pass stora förväntningar att folk faktiskt uppdaterade hårdvaran bara för spelens skull. Ett par gånger, när det kommer till HL2.:)
Är det några spel i denna kalibern på väg? Jag har personligen inte hört så mycket. Det snackas lite om Stalker, men de verkar t.o.m. få HL2 att vara släppt i utlovad tid.....

Cirap
Member
Medlem
Forum Posts: 4230
926783
July 25, 2005 - 7:14 pm
sp_Permalink sp_Print

till hösten:

Rainbow Six: Lockdown

STALKER

F.E.A.R

Age of Empires 3

Call of Duty 2

Duke Nukem Forever (om det någonsin kommer)

Ghost Recon 3

Hitman - Blood Money

Deras releaser är satta iår, jag tror att alla kommer sälja någorlunda bra. Speciellt GR3, CoD 2, AoE3 samt STALKER.

och nästa år kommer ju Operation Flashpoint 2

EDIT: Själv var jag inte så förtjust i Doom3, efter några banor känndes det bara repetivt. Man blev liksom avtrubbad

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
926786
July 25, 2005 - 7:19 pm
sp_Permalink sp_Print

AoE3 känns för snävt även om det är det som verkar mest lovande och folk kommer nog inte uppdatera i samma hysteri som för HL2, men just nu ser det tunt ut i det stora faktiskt.

Även om de spel Xenomorphed listar ser lovande ut är det nog inget iaf jag reagerar speciellt över utom just det ovan nämnda. Ghost Recon 3 har jag bara sett bilder på till Xbox 360 och där verkade det föga imponerande ifråga om fysik och komplexitet hos figurerna. Högupplöst dock, men inte mycket mer.

Annars så känns det just lite som att det är de nya konsolerna som verkar strypa lite även om de är en bit in i framtiden. 🙁

//Andreas

Bark
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 753
926788
July 25, 2005 - 7:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Age of Empires 3 längtar jag till! 😀

Cirap
Member
Medlem
926790
July 25, 2005 - 7:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Egentligen finns det bara ett av de spelen som jag nämde som jag har väldigt höga förväntningar av:

Duke Forever.
Forever har varit under utveckling sen 1999, och ska vara väldigt avancerat!

STALKER är nog inget jag tänker satsa på, men R6:L, GR3, CoD2, Hitman är dom jag har tänk skaffa.

möjligtvis även FEAR

denstore
Member
Medlem
926791
July 25, 2005 - 7:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Xenomorphed wrote:
EDIT: Själv var jag inte så förtjust i Doom3, efter några banor känndes det bara repetivt. Man blev liksom avtrubbad

Jo, spelets handling var inte direkt den bästa, men dock anser jag att det var ganska bra grafik, och hade en rätt bra skräckkänsla.
För mig var HL2 nästan en lika stor besvikelse. Jättesnygga miljöer, och en lovande story, men fantastiskt dåligt slut.

För övrigt anser jag att FPS har fastnat lite i utvecklingen. Varför kan ingen göra en FPS som inte utspelas i WW2, modernt krig eller Aliens-ripoff? Det borde nog kunna finnas rätt många fler miljöer att satsa på.

Cirap
Member
Medlem
926794
July 25, 2005 - 7:29 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=Xenomorphed] EDIT: Själv var jag inte så förtjust i Doom3, efter några banor känndes det bara repetivt. Man blev liksom avtrubbad

Jo, spelets handling var inte direkt den bästa, men dock anser jag att det var ganska bra grafik, och hade en rätt bra skräckkänsla.
För mig var HL2 nästan en lika stor besvikelse. Jättesnygga miljöer, och en lovande story, men fantastiskt dåligt slut.

För övrigt anser jag att FPS har fastnat lite i utvecklingen. Varför kan ingen göra en FPS som inte utspelas i WW2, modernt krig eller Aliens-ripoff? Det borde nog kunna finnas rätt många fler miljöer att satsa på.

D3 känndes fantastiskt i början (om man förbisåg lagget som upkom ibland av mitt 9600XT). Ser helt fantastiskt ut. Men efter några banor så blev man som sagt avtrubbad. Man kunde nästan förutse varifrån monster skulle komma, och man blev aldrig mer skrämd.

HL2 tyckte jag var ett rent nöje att spela. Dels för att jag var den enda av mig och hela klassen som fick spelet dagen det släppes (tack till ATi), dels för.... ja... det var grymt kul hela spelet. Men slutet var lite vekt

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
926800
July 25, 2005 - 7:52 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: De enda titlarna jag uppskattade var egentligen Pirates, HL2 och Doom3. WoW var skittråkigt

Förutom att jag inte spelat pirates så tycker jag tvärt emot, har suttit alldeles för många timmar springandes genom Azeroth =p

Annars tror jag ett riktigt bra racing spel skulle sälja bra, då jag itne sett ett på länge.

arion
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 635
926821
July 25, 2005 - 8:27 pm
sp_Permalink sp_Print

AoE III och fear ser ju lovande ut.. stalker kommer ju inte i år som någon sa tidigare...

gillbert
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1708
926842
July 25, 2005 - 9:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Xenomorphed wrote: Duke Forever.

3D Realms har ju inte sagt ett knyst om spelet sen 1999, och inget har pekat på att det skulle vara på gång sen dess.
Har du hittat ny information om spelet? Informationen dom kom med 1999 är ju inte värd ett ruttet lingon idag.
Som det ser ut idag och sett ut i 6 år verkar det som vi kan glömma en uppföljare av klassikern, tycker jag.

CTH
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 476
926845
July 25, 2005 - 9:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Kanske inte får folk att uppdatera hårdvaran så mycket men Civilization 4 ska komma under hösten och det kommer nog att hypas en hel del kring det när det börjar närma sig. Ett givet spel på min hårddisk i alla fall =)

Cirap
Member
Medlem
926850
July 25, 2005 - 9:23 pm
sp_Permalink sp_Print

gillbert wrote: [quote=Xenomorphed]Duke Forever.

3D Realms har ju inte sagt ett knyst om spelet sen 1999, och inget har pekat på att det skulle vara på gång sen dess.
Har du hittat ny information om spelet? Informationen dom kom med 1999 är ju inte värd ett ruttet lingon idag.
Som det ser ut idag och sett ut i 6 år verkar det som vi kan glömma en uppföljare av klassikern, tycker jag.

det är inte helt sant. 3D Realms har gett ut diverse info, samt flera olika, nya releasedatum. Just nu är det satt på 4:e kvartalet 2005

denstore
Member
Medlem
926853
July 25, 2005 - 9:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Ibland känns det som att de mest efterlängtade spelen är de som aldrig kommer.:)

Baldurs Gate III
Mafia II
Outlaws 3D
och inte minst,
Duke Nukem Forever

Xuestor
Member
Medlem
Forum Posts: 2156
926854
July 25, 2005 - 9:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Xenomorphed wrote: [quote=gillbert][quote=Xenomorphed]Duke Forever.

det är inte helt sant. 3D Realms har gett ut diverse info, samt flera olika, nya releasedatum. Just nu är det satt på 4:e kvartalet 2005

Detta är taget från deras hemsida

No, you cannot pre-order the game. If you see some online store saying "We are taking pre-orders", they're just trying to get your money (they usually also make up their own supposed "insider release date info", too). There is no release date set, we are not taking pre-orders for the game. End of story.

gargamelo
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 174
926858
July 25, 2005 - 9:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Alan Wake & Civ4 verkar intressant också

ruf an
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 144
926878
July 25, 2005 - 10:59 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Om jag ser tillbaka det senaste året, så har spelfronten varit rätt mager anser jag. De enda titlarna jag uppskattade var egentligen Pirates, + mer text

Men pirates spelade de flesta redan på 80-talet( eller var det 90-talet)???

Så det var väl inget direkt nyskapande med det?

Iof. så är det ganska snyggt, speciellt piraternas hummande när man seglar.

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
926883
July 25, 2005 - 11:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Black and White 2 Väntar jag extremt på... Det sades skulle släppas 2005... legat beställning för det på webhallen sen 2004-07-xx nåt laugh

:/

Men vilken nästa storsäljare är... det vet jag inte.. GTA:4 ? 😀 (jag räknar både andreas och vice city som expansioner till 3:an)

🙂

förövrigt så uppgraderar jag inte förrän jag inte kan spela det spel jag vill överhuvudtaget... det gör att jag sitter på ett Geforce 3... 2800 mhz, 512, hade 1024 sålde ett^^ 3x 200 gb + 2 x 80 GB ( JAG SPARAR ENDAST SKOLARBETEN ) :eye:

PaleRider
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 403
926900
July 25, 2005 - 11:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Vietcong 2.

Cypress-h
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 263
926957
July 26, 2005 - 8:05 am
sp_Permalink sp_Print

Fear ser jag fram emot väldigt mycket! Och jag hoppas att expansionen till hl2 blir bra som kommer till hösten och Sin 2 om det nu släpps i år.

Jonne88
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 752
926973
July 26, 2005 - 8:41 am
sp_Permalink sp_Print

kommer Mafia 2? När då?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 328
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL