March 23, 2003
Jag har spelat NeverWinter Nights 1, och det var ju grymt, men det var ju ett par år sen.
Så har jag lirat oblivion, och det är ett av dom bättre spelen jag spelat faktiskt 🙂
Sen så testade jag på Neverwinter Nights 2, men jag fastnade inte för det, hade höga förväntningar, men styrningen var så svår att spelet förstördes redan där...
tråkigt.
Men mitt val hade varit TES IV Oblivion
January 8, 2003
Jag spelar båda och tycker det är så olika spel att man lika gärna kan spela båda samtidigt så man får lite variation. Oblivion har jag börjat spela mera nu för att jag köpt ny rigg som klarar en del mer än min gamla 2600+ 1gig 2700minne och 9700 pro. Helt enkelt roligare att spela när det inte hackar hela tiden. NWN 2 flöt på bra på gamla och kräver inte alls lika mycket men det är segare att spela när man fortfarande kör efter tärnings regler á la Dungeons and Dragons.
August 9, 2005
Om datorn i din sig är den du tänkte spela på så blir oblivion lite tungt tror jag. Det lär lagga en hel del om du inte drar ned grafiken till i princip lägst på allt.
Det är väl främst ramminnet jag tänker på då.
NWN2 borde flyta bättre, och jag kan inte säga att det ena är bättre än det andra, det är olika.
Styrningen i NWN2 är visserligen inte helt super, men det finns en massa inställningar, man vänjer sig.
May 6, 2002
Darakir wrote: Om datorn i din sig är den du tänkte spela på så blir oblivion lite tungt tror jag. Det lär lagga en hel del om du inte drar ned grafiken till i princip lägst på allt.
Det är väl främst ramminnet jag tänker på då.
NWN2 borde flyta bättre, och jag kan inte säga att det ena är bättre än det andra, det är olika.
Styrningen i NWN2 är visserligen inte helt super, men det finns en massa inställningar, man vänjer sig.
1GB RAM är inget problem för Oblivion imo, däremot är inte Athlon XP så häftigt längre.
January 13, 2004
Det blir Oblivion i helgen. Tack för svaren.
Kör ca 200MHz överklockat på CPU och 50MHz på GPU och GDDR så jag ska pressa ut all FPS jag kan.
Någon som vet något nytt om Fallout3, har dom börjat om med utveckligen nu?
Blir en ny HCTP-rigg med DirektX10 när AMD kommer byter arkitektur senare i år.
2 Guest(s)