February 27, 2003
Tjaba, jag köpte nyligen Neverwinter Nights satte mig ner och installerade spelet, skrev in CD-nyckeln jag fick med och slutförde installationen, satte i första CD:n igen och tryckte på "Play Neverwinter Nights" då kommer det upp en liten laddningsskärm typ i 800x600, alltså inte fullscreen, efter ett tag försvinner laddningskärmen och datorn slutar tänka. Spelet startar aldrig, någon som vet vad som är fel?
Tack på förhand
November 8, 2001
Jag satt och funderade på om det kunde vara någon DirectX fil som spökade... Du kan ju alltid köra dxdiag.exe i "kör" i startmenyn...
I dxdiag kan man se om det finns problem någonstans -och i så fall ominstallera DX. Om inte annnars, ta och installera den senaste versionen i vilket fall som helst.
(Annnars lanske det är så att det är en "startfil" eller något som har fuckat upp. Se om det löser sig med en "no-cd" fil. Ibland löser det en del problem. Och en del tilllverkare har tom. rekommenderat att ladda ner en sådan.)
btw: Hur fungerar din Lite-on brännare? Har tänkt att beställa en likadan, skulle va' intressant med lite synpunkter.
2 Guest(s)