May 16, 2001
Nordichardware Gamers har skrivit en förhandstitt på Halo, och den här threaden startades i samband med den.
Tanken är att ni som läst förhandstitten eller bara är intresserade av spelet ska kunna utbyta tankar om det här. Enjoy! 😀
(Märk väl att det är SPELET som ska diskuteras här. Har ni frågor eller åsikter om själva artikeln, så kontakta gärna skribenten per e-mail här: [email]magesk-0@student.luth.se[/email].)
June 30, 2001
Underbart! Härligt NH att göra en artikel om världens bästa spel. Fast många frågor kvarstår:
* Är det den 11e rasen Sp'ht som "byggde" Halo och är det deras teknik som man måste hitta?
* Finns SPNKR med?
* Är Cortina samma typ av AI som Tycho?
* Får vi reda på vad nummer 7 är för något?
Jag har spelat mycket Marathon genom tiderna. Och Storyn i de spelen tar allting som någonsin gjorts, som sagt, det är fortfarande samband och story som folk sitter och klurar ut. Det som jag kan tänka mig blir dåligt är kontrollerna, hoppas bungie jobbar hårt på dem. Hoppas även att de inkluderar roliga multiplayer-grejer som de gjorde i marathon (Bungie uppfann tex King of the Hill och Kill the man with the Ball). Jag väntar gärna lite mera, om de jobbar mera på kontroller, MP och utvecklingen av story, och jag hoppas att Halo blir lika kvalitetsmässigt med Marathon-serien.
October 1, 2001
* Är det den 11e rasen Sp'ht som "byggde" Halo och är det deras teknik som man måste hitta?
* Finns SPNKR med?
* Är Cortina samma typ av AI som Tycho?
* Får vi reda på vad nummer 7 är för något?Jag har spelat mycket Marathon genom tiderna. Och Storyn i de spelen tar allting som någonsin gjorts, som sagt, det är fortfarande samband och story som folk sitter och klurar ut. Det som jag kan tänka mig blir dåligt är kontrollerna, hoppas bungie jobbar hårt på dem. Hoppas även att de inkluderar roliga multiplayer-grejer som de gjorde i marathon (Bungie uppfann tex King of the Hill och Kill the man with the Ball). Jag väntar gärna lite mera, om de jobbar mera på kontroller, MP och utvecklingen av story, och jag hoppas att Halo blir lika kvalitetsmässigt med Marathon-serien.
Spekulationer är att Jjaro är de som ligger bakom Halo, de är ju de som är den högst stående rasen i Marathon och Pathways into darkness.
Raketkastaren är mycket lik SPNKR. Den har 2 raketer men ser lite anorlunda ut. Å så får vi ju se hur den laddas.
Halo utspelas före Marathon och Cortana är då troligen en enklare typ av AI. Men till skillnad från skeppet Marathon som hade 3 så är Cortana ensam. Dock är PoA bara 1km långt och M 8km.
Kontrollerna är redan färdiga för Xbox och har blivigt väl omtalade. För PC/Mac blir det inga konstigheter, Oni följer ju helt standarden för kontroller.
De har minst en anstäld som pysslar med multiplayer alternativen och jag tror vi kommer att få se en massa nya alternativ. Dessutom så kommer Halo förmodligen att inkludera fler multiplayer banor/alternativ finesser eller liknande på PC/Mac än på Xbox. Men jag kan inte säga säkert.
June 30, 2001
Jo fast Jjaro har ju alltid varit i bakrunden om man säger så.
Undrar tex vilken API bungie kommer välja, det är vel troligast att det blir trista D3D eftersom de ägs av micro$oft. Men hoppas att de lyckas få med Marathon-känslan i Halo, det hoppas jag så otroligt mycket. Är du med i en Halo klan föresten?
SPNKR rokkar, såg även att Assault Rifle fanns med, underbart. Det var länge sen man lirade marathon men man mår bra av att höra såna här saker
Combat Evolved!
October 1, 2001
On 2001-10-02 00:03, Kr^PacMan wrote:
Jo fast Jjaro har ju alltid varit i bakrunden om man säger så.Undrar tex vilken API bungie kommer välja, det är vel troligast att det blir trista D3D eftersom de ägs av micro$oft. Men hoppas att de lyckas få med Marathon-känslan i Halo, det hoppas jag så otroligt mycket. Är du med i en Halo klan föresten?
SPNKR rokkar, såg även att Assault Rifle fanns med, underbart. Det var länge sen man lirade marathon men man mår bra av att höra såna här saker
Combat Evolved!
Skaparna av Halo lär ju åxå vara minst lika mycket i bakgrunden.
D3D har jag inget emot. Det börjar ju bli bra nuförtiden ,:') Men eftersom Mac bara har Open GL (tror jag) så lär vi nog kunna se det åxå.
Det blir inte mycket till Marathon känsla, kanske innomhus. Dock har jag sett bilder på olikfärgade aliens och det är ju så Marathon som det kan bli ,:') Känslan verkar däremot vara väldigt D-day iaf på några. Men vissa saker är ju med. Marathon var ju tex först med magasin så man måste ladda om. Och jag tror inte det blir Quake känsla iaf ,:')
Nej jag är inte med i nån Haloklan ännu. Är ingen vits att gå med i en bara sådär. Men vore kul att gå med i en svensk klan senare.
Tyvär så ersatte de granatkasstaren på assulten med ficklampa ,:'( Dock har man en knapp för att kasta granater ,:')
Föresten ifall nån undrar, det är jag som skrev artikeln ,:')
[ Detta Inlägg ändrades av: Dead Glory den 2001-10-02 17:49 ]
October 1, 2001
För de som tvivlar:
Intervjuv med Mike Salmon - Oficial Xbox Magasine Editor in Chief:
Having played nearly all the Xbox launch games, which ones are your favorites?
Halo. Halo. Halo. The latest build of Halo is so much more then we ever thought it would be. Amazing. It is very rare that a game (or a movie for that matter) not only lives up to the hype, but blows it away. DOA3 is also astonishing (best fighting game ever, without a doubt), and we've been having a lot of fun with Transworld Surf (surprising, but true).
(från Team Xbox)
October 1, 2001
Hehe, någon med väldigt lite tid har översatt hela min preview till engelska ,:') När jag läste igenom den hittade jag 2 fel som jag slälv har skrivigt.
Jakalen anfaller inte (så vitt jag vet) från 2 håll. Det är däremot ett bra sätt att ta ut dem på.
Energibladet har åxå sets på Xbox, men jag skrev att det inte har det.
Om Daniel läser detta och vill att jag fixar till det så hör av dig. Annars kan du nog fixa till det bra själv ,:')
June 8, 2001
On 2001-10-02 13:17, Dead Glory wrote:
För de som tvivlar:Intervjuv med Mike Salmon - Oficial Xbox Magasine Editor in Chief:
Having played nearly all the Xbox launch games, which ones are your favorites?
Halo. Halo. Halo. The latest build of Halo is so much more then we ever thought it would be. Amazing. It is very rare that a game (or a movie for that matter) not only lives up to the hype, but blows it away. DOA3 is also astonishing (best fighting game ever, without a doubt), and we've been having a lot of fun with Transworld Surf (surprising, but true).
(från Team Xbox)
Officiel magasin? Ungefär lika pålitligt som Bergsala's Nintendo magasin. Dom ger sämre spel tummen upp! Varför? Dom säljer spelen! 😀
October 1, 2001
On 2001-10-02 20:42, Kaleid wrote:
Officiel magasin? Ungefär lika pålitligt som Bergsala's Nintendo magasin. Dom ger sämre spel tummen upp! Varför? Dom säljer spelen! 😀
Hehe, jo så kan man ju åxå se det. Men många som testat, bl a på E3 tycker iaf att Halo håller hypen ,:') Och en del tyckte inte det (mest pga lag), men å andra sidan så var det ju ett tag sen och en månad är kvar.
October 5, 2001
Det senaste jag läste var att Microsoft skulle fundera på om de skulle släppa Halo till annat än X-Box efter en bild läckts ut från utvecklarna...men om man kollar på Square och deras Final Fantasy VII när de skrev på kartongen "Playstation Only" o så vips två veckor senare så "dök det bara upp" i affärerna...
Nån mer som hört detta rykte sprida sig...eller är jag den ende?
June 8, 2001
October 5, 2001
On 2001-10-13 12:17, Dead Glory wrote:
Halo går GM nästa vecka! GM - Golden Master, kommer från att man bränner ner den slutliga kopian på en guldfärgad CD som man sedan skickar till CD tryckeriet. Fast Halo blir ju på DVD ,:') Multi CD eller DVD på PC/Mac vet inte ens Bungie.
Hmm...nästa vecka säger du...vart har du läst det egentligen? På Bungies egna hemsida så står det inte ett pip om det...om de skulle sända ut de så tror jag inte att de skulle vara tysta...
1 Guest(s)