January 20, 2002
Hej. Har spelat NHL 2005 i typ 1 vecka nu men får inte riktigt till anfallen, mest tur då jag gör mål. Direktskotten sitter någolunda men dribblingarna tycker jag är skit svåra att få till. Dribblingarna är enfaldiga och gubbarna blir mest slöa och nedtacklade när man försöker dribbla en back. Någon som har samma problem? Kan man göra flera olika sorters finter än på W knappen som är default i controls? Jag har nästan aldrig kommit förbi en back bra och blivit fri, bara ibland när pucken skjuts iväg. Någon som har lite speltips? Vill kunna göra flera dribblingar och effektiva skott.
January 20, 2002
PolarIce wrote: Jag brukar göra mål genom att åka vid sargerna med puckföraren och sedan göra en krosspassning och skjuta direkt, målisen hinner sällan.
Edit: Funkade inte så bra med punkter.
Mmm, det är väldigt effektivt. Har du några tips på finter ? "specialfinter"?
December 5, 2001
Provat med dragskott från slotet? Dem går in rätt ofta. Alltså du åker vid kanten från mittzon, och när du kommer in i anfallszon åker du en bit innåt i banan och drar ett handledsskott och siktar på närmaste stolpen.
Sen är ju köksvägen ett säkert kort, men brukar inte vara så populärt online.
January 20, 2002
Sardaukar wrote: Provat med dragskott från slotet? Dem går in rätt ofta. Alltså du åker vid kanten från mittzon, och när du kommer in i anfallszon åker du en bit innåt i banan och drar ett handledsskott och siktar på närmaste stolpen.
Lyckas oftast bli tacklad där. Inte så ofta man kommer in mitt i banan mot backarna... Det är ju bara när man är hyffsat ren som man kan använda dragskotten, annars hinner dem plocka en. Sen när jag håller in R knappen (speed) så börjar datorn pipa, så jag inte kan trycka in så många fler samtidigt :(.
December 5, 2001
Cezar wrote: [quote=Sardaukar]Provat med dragskott från slotet? Dem går in rätt ofta. Alltså du åker vid kanten från mittzon, och när du kommer in i anfallszon åker du en bit innåt i banan och drar ett handledsskott och siktar på närmaste stolpen.
Lyckas oftast bli tacklad där. Inte så ofta man kommer in mitt i banan mot backarna... Det är ju bara när man är hyffsat ren som man kan använda dragskotten, annars hinner dem plocka en. Sen när jag håller in R knappen (speed) så börjar datorn pipa, så jag inte kan trycka in så många fler samtidigt :(.
Skulle förelså ett nytt tangentbord. Jag har ett gammalt som beter sig som du beskriver när man trycker in för många tangenter.
Jag tror du åker för långt in då. Du ska skjuta innan du kommer till cirkeln. Annars får du prova ändra taktiken i menyn under lagalternativ.
June 23, 2002
Jag rekommenderar inte ett nytt tgb. Jag rekommenderar en gamepad istället. Så jävla stor skillnad att lira med gamepad istället för tgb. Älskar förövrigt dragskotten eller hanledskotten eller vad det är. Mycket effektivare än slagskotten. Lirat NHL sen NHL 97 eller 98 kom ut tror jag. Underbart spel. 🙂
February 12, 2003
macrus wrote: Jag rekommenderar inte ett nytt tgb. Jag rekommenderar en gamepad istället. Så j**la stor skillnad att lira med gamepad istället för tgb. Älskar förövrigt dragskotten eller hanledskotten eller vad det är. Mycket effektivare än slagskotten. Lirat NHL sen NHL 97 eller 98 kom ut tror jag. Underbart spel. 🙂
Word. Har lirat NHL sen jättelänge, fick min gamepad (M$ Sidewinder) år 2000, har lirat allt (nästan) med den sen dess, det finns inget värre än NHL/FIFA med tgb.
December 5, 2001
macrus wrote: Jag rekommenderar inte ett nytt tgb. Jag rekommenderar en gamepad istället. Så j**la stor skillnad att lira med gamepad istället för tgb. Älskar förövrigt dragskotten eller hanledskotten eller vad det är. Mycket effektivare än slagskotten. Lirat NHL sen NHL 97 eller 98 kom ut tror jag. Underbart spel. 🙂
Har också lirat sen 97 men med tangentbord. Skulle aldrig klara av att gå över till gamepad nu. UltraX Flat fungerar ypperligt 🙂
2 Guest(s)