NHL 2005 TIPS|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
NHL 2005 TIPS
Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 24, 2004 - 8:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej. Har spelat NHL 2005 i typ 1 vecka nu men får inte riktigt till anfallen, mest tur då jag gör mål. Direktskotten sitter någolunda men dribblingarna tycker jag är skit svåra att få till. Dribblingarna är enfaldiga och gubbarna blir mest slöa och nedtacklade när man försöker dribbla en back. Någon som har samma problem? Kan man göra flera olika sorters finter än på W knappen som är default i controls? Jag har nästan aldrig kommit förbi en back bra och blivit fri, bara ibland när pucken skjuts iväg. Någon som har lite speltips? Vill kunna göra flera dribblingar och effektiva skott.

PolarIce
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1442
804665
December 24, 2004 - 9:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag brukar göra mål genom att åka vid sargerna med puckföraren och sedan göra en krosspassning och skjuta direkt, målisen hinner sällan.

Edit: Funkade inte så bra med punkter.

Cezar
Member
Medlem
804686
December 24, 2004 - 9:37 pm
sp_Permalink sp_Print

PolarIce wrote: Jag brukar göra mål genom att åka vid sargerna med puckföraren och sedan göra en krosspassning och skjuta direkt, målisen hinner sällan.

Edit: Funkade inte så bra med punkter.

Mmm, det är väldigt effektivt. Har du några tips på finter ? "specialfinter"?

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
804725
December 24, 2004 - 10:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Provat med dragskott från slotet? Dem går in rätt ofta. Alltså du åker vid kanten från mittzon, och när du kommer in i anfallszon åker du en bit innåt i banan och drar ett handledsskott och siktar på närmaste stolpen.

Sen är ju köksvägen ett säkert kort, men brukar inte vara så populärt online.

Cezar
Member
Medlem
804735
December 24, 2004 - 10:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote: Provat med dragskott från slotet? Dem går in rätt ofta. Alltså du åker vid kanten från mittzon, och när du kommer in i anfallszon åker du en bit innåt i banan och drar ett handledsskott och siktar på närmaste stolpen.

Lyckas oftast bli tacklad där. Inte så ofta man kommer in mitt i banan mot backarna... Det är ju bara när man är hyffsat ren som man kan använda dragskotten, annars hinner dem plocka en. Sen när jag håller in R knappen (speed) så börjar datorn pipa, så jag inte kan trycka in så många fler samtidigt :(.

Sardaukar
Member
Medlem
804823
December 24, 2004 - 11:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Cezar wrote: [quote=Sardaukar]Provat med dragskott från slotet? Dem går in rätt ofta. Alltså du åker vid kanten från mittzon, och när du kommer in i anfallszon åker du en bit innåt i banan och drar ett handledsskott och siktar på närmaste stolpen.

Lyckas oftast bli tacklad där. Inte så ofta man kommer in mitt i banan mot backarna... Det är ju bara när man är hyffsat ren som man kan använda dragskotten, annars hinner dem plocka en. Sen när jag håller in R knappen (speed) så börjar datorn pipa, så jag inte kan trycka in så många fler samtidigt :(.

Skulle förelså ett nytt tangentbord. Jag har ett gammalt som beter sig som du beskriver när man trycker in för många tangenter.

Jag tror du åker för långt in då. Du ska skjuta innan du kommer till cirkeln. Annars får du prova ändra taktiken i menyn under lagalternativ.

Cezar
Member
Medlem
805454
December 25, 2004 - 10:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Ok. Tack för tipset. Jo detta keyboard har varit med minst i 4 år nu.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
805462
December 25, 2004 - 10:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag rekommenderar inte ett nytt tgb. Jag rekommenderar en gamepad istället. Så jävla stor skillnad att lira med gamepad istället för tgb. Älskar förövrigt dragskotten eller hanledskotten eller vad det är. Mycket effektivare än slagskotten. Lirat NHL sen NHL 97 eller 98 kom ut tror jag. Underbart spel. 🙂

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
805612
December 26, 2004 - 1:41 am
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: Jag rekommenderar inte ett nytt tgb. Jag rekommenderar en gamepad istället. Så j**la stor skillnad att lira med gamepad istället för tgb. Älskar förövrigt dragskotten eller hanledskotten eller vad det är. Mycket effektivare än slagskotten. Lirat NHL sen NHL 97 eller 98 kom ut tror jag. Underbart spel. 🙂

Word. Har lirat NHL sen jättelänge, fick min gamepad (M$ Sidewinder) år 2000, har lirat allt (nästan) med den sen dess, det finns inget värre än NHL/FIFA med tgb.

Sardaukar
Member
Medlem
805624
December 26, 2004 - 1:58 am
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: Jag rekommenderar inte ett nytt tgb. Jag rekommenderar en gamepad istället. Så j**la stor skillnad att lira med gamepad istället för tgb. Älskar förövrigt dragskotten eller hanledskotten eller vad det är. Mycket effektivare än slagskotten. Lirat NHL sen NHL 97 eller 98 kom ut tror jag. Underbart spel. 🙂

Har också lirat sen 97 men med tangentbord. Skulle aldrig klara av att gå över till gamepad nu. UltraX Flat fungerar ypperligt 🙂

Sardaukar
Member
Medlem
805628
December 26, 2004 - 2:00 am
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: , det finns inget värre än NHL/FIFA med tgb.

En vanesak...FIFA har jag också lirat med tangentbord sedan 2000. Har provat gamepad men det funkar bara till frisparkar 😛

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 91
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL