November 29, 2001
Tyckte spelet började bra som fan, stora öppna miljöer, ganska spännande story, varierande gameplaystilar. När man väl sen kommer in i City 17 igen så faller spelet från en 9a till en 7a.
Sen var det på tok för kort, tog mig knappt 9 timmar att klara.
Sen tycker jag storyn var ganska tråkig, bra till en början, i princip icke-existerande när man kommer till City 17. Mystisk håller jag inte med om, bara vag.
Inte lika stor besvikelse som Doom 3 men ändå en bra bit under vad jag förväntat mig.
Andra halvan av spelet var ju bara mörka korridorer, labyrintliknande gångar och en massa bråte på marken som gör att man inte kan gå någonstans utan att typ titat sig runt femtio gånger med flashlighten, flytta på några prylar sen duckhoppat en bit. Ok överdrivet men personligen gillar jag öppna ytor.
October 22, 2002
Inte lika stor besvikelse som Doom 3 men ändå en bra bit under vad jag förväntat mig.
ehh knappast, lätt game of the year... allt finns där, kännsla, miljö, grafik..
doom 3 = spelat de en gång sen är det tråkigt
hl2 = kommer säkert spela de ett par gånger mer...
edit: storyen är väl att city 17 är kontrollerat av någon snubbe och att man ska tillsammans med motståendet försöka vinna eller vad det är nu man gör......
November 29, 2001
CasO wrote:
edit: storyen är väl att city 17 är kontrollerat av någon snubbe och att man ska tillsammans med motståendet försöka vinna eller vad det är nu man gör......
Jo, ond gubbe har tagit över, du ska störta honom.
Roligt koncept, aldrig prövats förut. 😉
Mycket mer än så blev det aldrig. Det hintas om det men inte mer än så.
March 27, 2004
Tycker det var jäkla kul men inte i närheten av HL1.
Känns lite som ett klassiskt ID spel, visa upp så mycket olika grejer motorn klarar som möjligt för att kunna kränga den. Sen så är ju storyn som sagt väldigt vag, man kan nästan tro att dom inte orkade skriva en ordentlig sammanhängande handling utan istället ger massa hints hit o dit som inte leder till några slutsatser hur man än vrider o vänder på kakan. Ska man behöva vänta ytterligare 6 år för att greppa det här spelet nu då tro?
Däremot har man ju varit ganska svältfödd på bra lir ett tag nu samt att förväntningarna för spelet sjunkigt ganska mycket efter allt snack från Valve, men jag blev iaf positivt överaskad med undantag för den oändliga båtfärden som aldrig ville ta slut...
February 10, 2003
Spelet kändes mycket som om man inte hade några valmöjligheter, saknar det lite.. var som bara en väg hela tiden.. därav kändes spelet väldigt kort också.
Hade gärna sett att dem rett ut lite mera ang händelser och personer, som vem är Gman och vad har han att göra med Gordon etc etc..
Det verkar gjort så att det antingen ska komma en 3a eller en expansion.. hoppas bara att det inte tar 6 år till..
September 17, 2001
Jag ger spelet en nia som _helhetsbetyg_. Tycker HL2 i princip är perfekt. Anser dock som så många andra här i tråden att spelet var aningen kort. Jag gillar att spelet är så jäkla interaktivt, du kan slänga saker hit och dit, hindra fiender att ta sig fram, slänga saker på fiender så dem dör och/eller skadas.
Miljön, karaktärerna och stämningen är helt underbar! Lugnt det bästa hittills i min meningen (eller iaf på PC fronten, för Zelda-spelen är i övrigt minst lika bra). Karaktärerna har detaljerade ansikten och kroppar, dem har passande röster och kroppsspråk, samt ansiksuttryck. Skulle dock vilja ha lite längre "lugn" scener såsom den med Alex och Gordon när Gordon lirar "boll" med Dog.
Diggar dessutom att man ser G-Man lite här och där i spelet. Det är coolt.
En sak jag däremot avskyr är den att det är på tok för tätt mellan de olika sektionerna i banan. Sektionerna avbryts med "loading..." efter bara några minuters springande oftast. Det är verkligen illa! Se bara på Far Cry, visst hade VALVe kunnat pressa dagens datorer och RAM-minnen lite mer än vad dem gjort anser jag. Skulle knappast tro att det är Source som sätter stopp för hur stor/liten banan kan vara i detta fall då man skall kunna göra banor lika stora som dem i GTA-spelen.
Tack och lov blir spelet aldrig enformigt då man hela tiden ställs inför nya dilemman och nya situationer där man får _klura_ sig fram till en/två lösningar.
Inför HL3 har VALVe en enormt bra grund att stå på iaf. Skulle tippa på att dem lär få fram ett pangspel när det redan ser så här ut. Vad dem behöver slipa på inför framtiden är ju såklart motorerna, men just sett till game-play så är fler lösningar på situationerna man ställs inför. Nu för tiden är den mer eller mindre en självklarhet att man skall kunna klara ett uppdrag på betydligt fler varianter än vad VALVe kunnat erbjuda i HL2.
I stort sett: 1-slopa laddtider, 2-mer "scener", 3-alternativa lösningar
September 1, 2002
Som med Doom3... inte tillräckligt bra för att orka spela klart.
Måste man sätta betyg får det bli en 3:a, men då enbart för den helt OK grafiken.
Tycker inte storyn va något vidare, men den där bruden (första man snackar med) var ju ganska het :bgrin:
Ne fan, tar hellre fram HL1 och spelar än att lira vidare på detta...
1 Guest(s)