Ni som klarat HL2: betygsätt:|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ni som klarat HL2: betygsätt:
Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 21, 2004 - 3:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Tyckte spelet började bra som fan, stora öppna miljöer, ganska spännande story, varierande gameplaystilar. När man väl sen kommer in i City 17 igen så faller spelet från en 9a till en 7a.
Sen var det på tok för kort, tog mig knappt 9 timmar att klara.

Sen tycker jag storyn var ganska tråkig, bra till en början, i princip icke-existerande när man kommer till City 17. Mystisk håller jag inte med om, bara vag.

Inte lika stor besvikelse som Doom 3 men ändå en bra bit under vad jag förväntat mig.

Andra halvan av spelet var ju bara mörka korridorer, labyrintliknande gångar och en massa bråte på marken som gör att man inte kan gå någonstans utan att typ titat sig runt femtio gånger med flashlighten, flytta på några prylar sen duckhoppat en bit. Ok överdrivet men personligen gillar jag öppna ytor.

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
778564
November 21, 2004 - 3:08 pm
sp_Permalink sp_Print

7:a .. okej spel.. men story ?!? fanns den ? har spelat HL1 och det hade mer story än detta.
Bara transportsträckor hela tiden.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
778590
November 21, 2004 - 3:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Inte lika stor besvikelse som Doom 3 men ändå en bra bit under vad jag förväntat mig.

ehh knappast, lätt game of the year... allt finns där, kännsla, miljö, grafik..
doom 3 = spelat de en gång sen är det tråkigt
hl2 = kommer säkert spela de ett par gånger mer...

edit: storyen är väl att city 17 är kontrollerat av någon snubbe och att man ska tillsammans med motståendet försöka vinna eller vad det är nu man gör......

ribban
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 565
778593
November 21, 2004 - 3:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja tyck hela spelet va bra, att det kanske inte va så mkt story bryr ja mig inte om eftersom även om den finns så tänker jag inte på den :P.

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
778599
November 21, 2004 - 3:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Har tyvärr inte spelat det än...

Ska dock åka till ELgiganten och köpa det lagom innan dh 🙂

LightX01
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 472
778611
November 21, 2004 - 3:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Har spelat en del nu på de men vet inte hur mycket jag har klarat av. Tycker att hintills är spelet riktigt grymt. Bättre än Doom 3.

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
778614
November 21, 2004 - 3:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Spelet var aldeles för kort och storyn var lite svag.

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
778615
November 21, 2004 - 3:41 pm
sp_Permalink sp_Print

har inte spelat igenom hela men hittills har det typ känslan som hl1 hade och den älskade jag... man känner verkligen att det är valve som gjort detta

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
778622
November 21, 2004 - 3:44 pm
sp_Permalink sp_Print

CasO wrote:
edit: storyen är väl att city 17 är kontrollerat av någon snubbe och att man ska tillsammans med motståendet försöka vinna eller vad det är nu man gör......

Jo, ond gubbe har tagit över, du ska störta honom.
Roligt koncept, aldrig prövats förut. 😉
Mycket mer än så blev det aldrig. Det hintas om det men inte mer än så.

GatriC
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 729
778632
November 21, 2004 - 3:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har inte klarat spelet än, men det jag har spelat just nu har varit otroligt bra. Story brukar jag inte bry mig så mycket om i spel, spelkänsla och sånt skit är viktigare imo.

Tobi-Wan Kenobi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1005
778652
November 21, 2004 - 4:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Väldigt bra spel IMO.

Sen att man får en jävla massa spel för pengrna om man köper silver är inte heller fel.

Längtar till DOD:s

Ivo
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 188
778679
November 21, 2004 - 4:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker det var jäkla kul men inte i närheten av HL1.
Känns lite som ett klassiskt ID spel, visa upp så mycket olika grejer motorn klarar som möjligt för att kunna kränga den. Sen så är ju storyn som sagt väldigt vag, man kan nästan tro att dom inte orkade skriva en ordentlig sammanhängande handling utan istället ger massa hints hit o dit som inte leder till några slutsatser hur man än vrider o vänder på kakan. Ska man behöva vänta ytterligare 6 år för att greppa det här spelet nu då tro?
Däremot har man ju varit ganska svältfödd på bra lir ett tag nu samt att förväntningarna för spelet sjunkigt ganska mycket efter allt snack från Valve, men jag blev iaf positivt överaskad med undantag för den oändliga båtfärden som aldrig ville ta slut...

Antimon
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 26
778867
November 21, 2004 - 7:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Men det är som vanligt att när man har höga förväntningar lever saken aldrig upp till dem. Oavsett om det är film, spel, musik eller vad som helst.
Många sköna nya saker i HL2 iallafall till skillnad från tex doom3 där de mesta gick att känna igen sen tidigare.

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
778904
November 21, 2004 - 8:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag gillar doom3 bättre, dock jäkligt bra spel.
7a.

Mezzlock
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1045
779022
November 21, 2004 - 11:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Spelet kändes mycket som om man inte hade några valmöjligheter, saknar det lite.. var som bara en väg hela tiden.. därav kändes spelet väldigt kort också.
Hade gärna sett att dem rett ut lite mera ang händelser och personer, som vem är Gman och vad har han att göra med Gordon etc etc..
Det verkar gjort så att det antingen ska komma en 3a eller en expansion.. hoppas bara att det inte tar 6 år till..

NH|sibbor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1846
779092
November 22, 2004 - 2:19 am
sp_Permalink sp_Print

Jag ger spelet en nia som _helhetsbetyg_. Tycker HL2 i princip är perfekt. Anser dock som så många andra här i tråden att spelet var aningen kort. Jag gillar att spelet är så jäkla interaktivt, du kan slänga saker hit och dit, hindra fiender att ta sig fram, slänga saker på fiender så dem dör och/eller skadas.

Miljön, karaktärerna och stämningen är helt underbar! Lugnt det bästa hittills i min meningen (eller iaf på PC fronten, för Zelda-spelen är i övrigt minst lika bra). Karaktärerna har detaljerade ansikten och kroppar, dem har passande röster och kroppsspråk, samt ansiksuttryck. Skulle dock vilja ha lite längre "lugn" scener såsom den med Alex och Gordon när Gordon lirar "boll" med Dog.

Diggar dessutom att man ser G-Man lite här och där i spelet. Det är coolt.

En sak jag däremot avskyr är den att det är på tok för tätt mellan de olika sektionerna i banan. Sektionerna avbryts med "loading..." efter bara några minuters springande oftast. Det är verkligen illa! Se bara på Far Cry, visst hade VALVe kunnat pressa dagens datorer och RAM-minnen lite mer än vad dem gjort anser jag. Skulle knappast tro att det är Source som sätter stopp för hur stor/liten banan kan vara i detta fall då man skall kunna göra banor lika stora som dem i GTA-spelen.

Tack och lov blir spelet aldrig enformigt då man hela tiden ställs inför nya dilemman och nya situationer där man får _klura_ sig fram till en/två lösningar.

Inför HL3 har VALVe en enormt bra grund att stå på iaf. Skulle tippa på att dem lär få fram ett pangspel när det redan ser så här ut. Vad dem behöver slipa på inför framtiden är ju såklart motorerna, men just sett till game-play så är fler lösningar på situationerna man ställs inför. Nu för tiden är den mer eller mindre en självklarhet att man skall kunna klara ett uppdrag på betydligt fler varianter än vad VALVe kunnat erbjuda i HL2.

I stort sett: 1-slopa laddtider, 2-mer "scener", 3-alternativa lösningar

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
779222
November 22, 2004 - 10:34 am
sp_Permalink sp_Print

Det finns bara två saker jag stör mig på, och det är korridorkänslan och bristen på vad någon kallade "lugna scener." Ploten är bra.

Casy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1079
779231
November 22, 2004 - 10:48 am
sp_Permalink sp_Print

Har inte klarat det ännu, men jag ger ändå en 9:a för den snygga grafiken och stora variationen.

Jappse
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 539
780726
November 23, 2004 - 9:07 pm
sp_Permalink sp_Print

hade lätt kunnat dra igenom hl2 3 ggr.. prova på olika spelstilar,, tex agressiv,, smyg :P,, så bra story så man vill köra igen 😉

Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
781027
November 24, 2004 - 10:40 am
sp_Permalink sp_Print

Som med Doom3... inte tillräckligt bra för att orka spela klart.
Måste man sätta betyg får det bli en 3:a, men då enbart för den helt OK grafiken.

Tycker inte storyn va något vidare, men den där bruden (första man snackar med) var ju ganska het :bgrin:

Ne fan, tar hellre fram HL1 och spelar än att lira vidare på detta...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 229
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL