October 6, 2003
GatriC wrote: Varvade det nyss. Jag gav spelet en stark 9:a. De 2 sista banorna var lite smått tråkiga, men slutet...älskade det.
Tyckte att de banorna var bland de roligare 🙂 Sitta i de där plåtburkarna som åkte omkring i hela byggnaden, utan att veta vart man är på väg. Plus den superladdade Zero Gravity Gun. Den kunde man ju ha riktigt roligt med 🙂
Storyn är faktiskt helt ok. Det jag saknar är tab-knappen. Då ska man få upp en lista på objectives. Om man missade vad de sa så kunde man ju bara springa runt och chansa.
Kanske lite enformigt på vissa ställen, men bra variation på probemlösningar.
Storyn var som sagt helt ok. Dessutom är grafiken det finaste jag sett hittils i ett spel.
Jag ger spelet en stark, stark 8.
July 4, 2003
Föresten...Vart tog de här vägen?
http://image.com.com/gamespot/.....een004.jpg
http://image.com.com/gamespot/.....een001.jpg
Det där automat vapnet i bild 2 såg jag fram emot att använda 🙁
Dessutom zoom funktionen med smg:n
October 6, 2003
GatriC wrote: Föresten...Vart tog de här vägen?
http://image.com.com/gamespot/.....een004.jpg
http://image.com.com/gamespot/.....een001.jpgDet där automat vapnet i bild 2 såg jag fram emot att använda 🙁
Vapnet är väl det som finns i det nuvarande spelet, fast med ett annat utseénde.
July 4, 2003
BearznaiL wrote: [quote=GatriC]Föresten...Vart tog de här vägen?
http://image.com.com/gamespot/images/2003/pc/halflife2/0508/half_screen004.jpg
http://image.com.com/gamespot/images/2003/screen0/914642_20031216_screen001.jpgDet där automat vapnet i bild 2 såg jag fram emot att använda 🙁
Vapnet är väl det som finns i det nuvarande spelet, fast med ett annat utseénde.
Vilket utseende då om jag får fråga? Den där SMG'n som kan skjuta eldklot? Det var väl den som var med i tunnels videon och presenterades som en grenade launcher?
January 26, 2004
Har precis varvat spelet nu.
Jag tyckte det var helt underbart. snygga miljöer och härlig stämning, var livrädd genom hela ravenholm. Grafiken var riktigt snygg och då har jag inte ställt den särskilt högt ändå.
Men det är en sak jag blev besviken på, slutet, det var ju knappt något slut jag ville ju ha en saftig slutstrid också och det måste komma nån uppföljare.
Ang Gman jag såg honom bara en gång i hela spelet och det var i slutet 🙄
Får bli en 7a från min sida, härlig grafik, miljöer och stäming men slutet drar ner betyge från att bli iaf en 9a kanske tom en 10a
August 8, 2003
Bra:
Välgjorda texturer och animeringar.
Rolig fysikmotor
charmiga karaktärer ("dog" speciellt).
Tillräckligt engagerande banor, i stort sett i klass med första.
Fordonen var roliga, speciellt det första (vad-det-
nu-heter).
Dåligt:
Laddningstiderna, tog bort mycket av inlevelsen, kändes aldrig som man gick omkring i en värld (som i te.x GTA eller morrowind), alldeles för upphackat i levels..
Handlingen. Vag. Kändes haffsigt ihopkokat.
För linjärt. Som alltid.
För dåligt med aliens, ettan hade flera känns det som.. fanns te.x inga vattenlevande aliens.
För mycket flygande fiender, urtråkigt.
8.5/10
March 20, 2003
Tja..
Första spelet jag spelat klart på länge iaf.
Måste säga att de sista banorna med "super" grav-gun sög hårt, fanns det ngn utmaning i dem? Fattar inte meningen att man skulle vara som mäktigast när man var inne i hjärtat av kalaset?
Sen det här med fiender, jag föredrar ju iofs att mala ner aliens/zombies osv, inte soldater...men kunde de inte ha lite mer än tre olika fiender i hela spelet?
Facehuggers, vanlig, snabb, giftig.
Människa med facehugger, vanlig, snabb, kastande.
Soldat, vanlig eller vit, med olika vapen.
Visst sen fanns det lite flygande småkräk som man hystade bort med grav-gunnen.
Och ett par helisar o striders...
Nääp nu kom jag på en till, de små rackarna man kontrollerade på sandtraps o deras mamma...där var man för övrigt övermäktig oxå..hur svårt var det att kasta in bollen o låta dem rensa hela banan innan man gick vidare?
Sen var spelet toklinjärt, tyckte det var mkt prat om frihet, att inget skulle vara scriptat osv..pfff..
Att behöva springa runt på stora ytor för att hitta det enda stället man kan gå till är inte frihet, det är frustrerande.
Grafiken kan jag inte säga så mkt om, spelade igen spelet på mitt gf3 Ti200, är iofs tacksam för att det flöt på bra utom under vissa tunga scener med mkt fiender.
Som slutkläm måste säga att jag hade mer skoj med att spela igenom Painkiller, och att HL1 satte djupare spår än vad HL2 kommer i närheten av.
January 4, 2003
en 7:a klarade det precis...jovisst det är ett bra spel men aldrig värt 9-10...kanske 8...men inte mycket mer.
Grafiken var ju riktigt bra, gillade vissa ställen där man fick tänka lite för att komma förbi :). Men som i nästan alla fps så saknas det något, det där lilla extra.
September 7, 2003
tycker 1:an har klart starkade story. får vänta till Hl:source kommer,, då ska jag lira det ialf,, blir ra mkt bättre än hl2 :P.... fast, man vet jue hur alla varelser i 1:an kommer att se ut, typ fisken i vattnet vet man, dom snubbarna som blixtrar o headcrabs o allt möjligt...
October 30, 2004
Jappse wrote: tycker 1:an har klart starkade story. får vänta till Hl:source kommer,, då ska jag lira det ialf,, blir ra mkt bättre än hl2 :P.... fast, man vet jue hur alla varelser i 1:an kommer att se ut, typ fisken i vattnet vet man, dom snubbarna som blixtrar o headcrabs o allt möjligt...
De har inte gjort något med texturerna, endast lagt gamla på source motorn, de använde inte ens HD packet som kom med blue shift utan de har använt de gamla texturerna.
Med andra ord bara vatten som ser bättre ut, inte mycket annat, och sen har figurerna "ragdoll physics" som hl2.
Jag håller med dig att HL1 var mycket bättre, önskade att de uppdaterade den med bättre texturer och på source motorn men det kommer aldrig hända.
July 4, 2003
UiOpL wrote: [quote=Jappse]tycker 1:an har klart starkade story. får vänta till Hl:source kommer,, då ska jag lira det ialf,, blir ra mkt bättre än hl2 :P.... fast, man vet jue hur alla varelser i 1:an kommer att se ut, typ fisken i vattnet vet man, dom snubbarna som blixtrar o headcrabs o allt möjligt...
De har inte gjort något med texturerna, endast lagt gamla på source motorn, de använde inte ens HD packet som kom med blue shift utan de har använt de gamla texturerna.
Med andra ord bara vatten som ser bättre ut, inte mycket annat, och sen har figurerna "ragdoll physics" som hl2.
Jag håller med dig att HL1 var mycket bättre, önskade att de uppdaterade den med bättre texturer och på source motorn men det kommer aldrig hända.
De har även lagt till lite snygga ljuseffekter här och där har jag läst.
2 Guest(s)