December 27, 2003
hahaha, ska du leka stalker och följa efter din snygga granne?
Gå sen in på Erbjudanden>> REA
2900:-
May 29, 2001
vill du ha kassa NVG's så kan du ju köpa på Roligt eller Hobbex... vill du ha vettiga så får du lägga minst 10 papp... definitivt inte från Hobbex eller Roligt och dylika ställen då dessa NVGer är Generation 0 med amerikanska mått sett och de har inget skydd mot plötsligt ljus och dylika saker... dessutom så fungerar dom i princip inte alls utan IR belysning...
January 6, 2004
GatriC wrote: [quote=Lakszen]Hahha, jag vill ha alla synpunkter om dessa , men självklart vill ja ha de bästa är beredd och lägga ut mycket om skillnaden är stor.
edit: finns inga andra avdelningar där detta ämne passa in,
Köpguiden?
Finns NVG i köpguiden ? tror inte att dem jämnför sådan grejer =)
July 4, 2003
Lakszen wrote: [quote=GatriC][quote=Lakszen]Hahha, jag vill ha alla synpunkter om dessa , men självklart vill ja ha de bästa är beredd och lägga ut mycket om skillnaden är stor.
edit: finns inga andra avdelningar där detta ämne passa in,
Köpguiden? Finns NVG i köpguiden ? tror inte att dem jämnför sådan grejer =)
https://www.nordichardware.se/forum/koprad-vf16.html 😉
January 6, 2004
skinner wrote: Köp försvarets gamla. Bästa kvaliten du kan få (kostade över 70.000kr nya)
Är du säker ? eller hittar du på ? vart finns det att köpa och hur mycket kostar dem, Jag har hört att Sverige har ett NVG kit värt över 150 000kr/st, så jag tror dig faktiskt men var finns det att köpa ?
May 29, 2001
det senaste NVG-kittet svenska försvaret har kostar hur mycket som helst... det gamla som skinner snackar om funkar bra, men är inga bra NVGer i mitt tycke...
Mitt tips är ANPVS7or eller ANPVS14 från USA... dock lite jobbiga att få tag på om man inte har någon i USA som du kan beställa till som sedan skickar vidare till dej då det är exportförbud (iaf för företag) på dom 😀
January 6, 2004
osse80 wrote: det senaste NVG-kittet svenska försvaret har kostar hur mycket som helst... det gamla som skinner snackar om funkar bra, men är inga bra NVGer i mitt tycke...
Mitt tips är ANPVS7or eller ANPVS14 från USA... dock lite jobbiga att få tag på om man inte har någon i USA som du kan beställa till som sedan skickar vidare till dej då det är exportförbud (iaf för företag) på dom 😀
Hur tror du det ska funka från USA (Annat land) ? går det genom i tullen ?
Dem kan ju se genom din väska vad du har. Man kan ju åka fast för det okså. Eller ska man säga att jag ska ha det som en souvenir från 2:a världskriget =)
September 5, 2001
GN1 är inget att ha och det är väl det som gäller i försvarsmakten om du inte är SSG, kan inte tänka mig att dom använder skräp som GN1. Den är klumpig, skärpan måste ställas in manuellt efter avstånd dvs det är riktigt svårt att springa med dom, obekväm. Priset på dem vill jag inte diskutera har hört så många olika allt från 10 000 - 150 000.
2 Guest(s)