January 26, 2003
elmor wrote: [quote=Etheral]ds är nog mer tänkt som en spelkonsoll precis som alla andra nintendos konsoller
dessutom... ofta man vill kolla på film på en sån pytteliten display
tycker inte att 4,5" är så litet... ungefär som att kolla på en 28" tv som står 5 m bort
men varför ska man kolla på film på en spelkonsoll? nintendo behöver inte det, då det är just en spelkonsoll
January 22, 2003
Det enda som talar för PSP är grafiken och att man kan använda den som Media spelare, men har man redan en mobil/mp3 spelare så behöver man ju inte det.
DS däremot lockar med nya spel ideer och nya sätt att spela på, även många nya tittlar och grafik i klass med N64.
PSP har som nackdel (enligt mig) ett den är så lik PS2, detta kommer leda till och har redan lett till att många spel som finns till PS2 konverteras till PSP.
Det är kanske bra om man inte har en PS2 men inte annars.
Även batteritiden talar emot PSP
DS däremot har just grafiken mot sig, den är underlägsen PSP i den aspekten men inte så gravt som vissa vill att man ska tro.
February 17, 2004
Jag är 100% Nintendo!
Jag tycker att den senaste tiden, har konsollerna blivit likadana som en dator! Man kan ju ladda ner spel, filmer o.s.v... va fan!
Ett tv-spel är ett tv-spel ingen jävla ultramediamaskin!
iaf. för att komma till topicen
Nintendo DS för att det blir nya spelideer och bra grafik som är portabelt. Men grafiken, har jag hört, ska vara bättre på psp...
March 20, 2003
Über wrote: Ds äger alla och är betydligt mycket billagre psp kommer kosta 3000:- medans ds kommer kosta 1500:- och så undrar jag en sak om PSP nördarna vem går på stan och får lust "nu vill jag kolla på film i 2 timmar".
Får du t-shirts från Nintendo för att övervaka forum?
psp kommer kosta runt 1500 (enligt nh).
Skulle inte köpa en handkonsol, då de bästa zelda/mariotitlarna kommer till tvkonsol vilket får duga för mig.
2 Guest(s)