August 8, 2001
vill bara veta vilka spel ni spelade för några år sen...för mig var det alla lucas art`s spel...som monkey island...indiana jones osv...
men före det var det jumbojet...osv.
wolfenstein och doom m.m vart mina favosar senare....fy fan vad skraj man var då man spelade dom!!!!
dos rockade ju förr.
March 1, 2001
Jag var nintendobarn från dess jag fick nintendo 8bitarn då jag fyllde 7. Då jag var 10 köpte jag Super nintendo, sen playstation och n64..sålde dock rubbet för att få råd med en Pentium 200 mmx..
Men favvospelen genom tiderna är väl.
Super Mario serien, mario kart, zelda 3, Final Fantasy 3 (äger fetast!), Tekken 2.
Mario 64 var väl okej oxå.
Håller med Gueno till fullo, spelen höll längre förr. Jag menar, Max Payne kan man ju springa igenom på en dag, försök göra det med Final Fantasy 3 eller Zelda 3 eller orginal Zelda.
Visse
May 16, 2001
Mina första var Prince of Persia 2, Sim City och Transport Tycoon. Senare lirade man ju alla Lucas Arts-spelen: typ Indiana Jones (måste vara det längsta av alla), Monkey Island-serien :apa: , Sam&Max, Full Throttle, Grim Fandango...
[ Detta Inlägg ändrades av: Odi den 2001-08-17 17:46 ]
May 2, 2001
Kul hade man...innan jag fick en dator så gällde ju givetsvis SEGA, köpte ett för egna pengar när jag var 6 år gammal, det var grejer det och det finns väll än idag inte mycket som slår Sonic The Hedgehog (jag är en principielt fanatisk anti-nintendo människa så ni vet).
July 30, 2001
Fan minns då man satte sig vid quake1...
fan man sket ju fan på sej av alla ljud
men man har juh lirat en massa lir.
monkey1&2 var och är juh kung...inom äventyr
doom var ballt men inte så vidare läskigt har jag för mej.
duke3d var man spikad vid... hade bara demo iof men det lirade man konstant
hmm wolfenstein... då hade jag inte fastnat vid dataspel.. då satt man juh i memory i win 3.1.... det var maffigt lir 😀
simcity2000 dos versionen var nåt jag fastna för hos en polare... så fort man fick ny datan, rakt till affären och införskaffa sej ett ex av win95 versionen....
hmm detta bidde ett självbiograf juh