June 8, 2001
On 2001-08-18 11:47, [SaC]FuZ++ wrote:
Monkey Island 2 är hårt!
Sen då var det ju endel nintendo också 😀
Bobble Bobble på c64 var ju ganksa kul också.
Yep. B.B rockade... Kommer ihåg att jag blev så bra på det att jag hamnade +5-6st liv i spelet...dvs hade fler liv i slutet av spelet än i början.
August 14, 2001
Var stolt ägare till nedanstående maskin...lirade Parsec och en massa andra gamla spel på denna...hhhmmm...kommer ihåg nåt slalomspel till Sinclair Spectrum + ungefär tusen olika plattformsspel til Vic-20/64...man spelade ju Månlanda på ABC-80...vet inte om spelkonsoller räknas, men Combat på Atari 2600 rockade ordentligt (för att inte tala om Pac-man till densamma, råkade ut för samma som Kaleid på detta, dvs. fler liv i slutet än i början). PC: Wolfenstein såklart + DOOM + DOOM2 + att man höll på att skita på sig när Quake dök upp...That's all folks! :square:
August 15, 2001
Jag spelade alltod en spel som hette xenon. Det händer att jag spelar det idag med.. Men det är inte så ofta
Och så lirade jag också lemmings
Det är kul det
De första spelen där jag kunde springa runt med gubben hur jag ville. Kan tänka mig att det är en och annan här ute som lärde sig engelskan den vägen.
Kings Quest - Det spelet ägde, så shysst grafik som det var i det spelet när det kom hadde man aldrig sett!
Space Quest - Samma som ovan.
August 14, 2001
August 21, 2001
Första selat jag lirade på dator var som city 200 och sen lirade jag retalitation , ett av de grymmaste flyg spelet jag nånsin lirat
Sen äre ett bilspel också, men jag kommer inte ihåg vad det hette, man börjar i en skåp bil och det står "Fasten Seat Belts"
Sen åker man iväg,
Nån som vet vad det heter???
Och man kan bygga egna banor med en editor.
Sen har jag ju lriat en massa diverse nintendo spel på 8-bits men det är ju inte dator.
August 19, 2001
On 2001-08-22 15:56, SoulRipper wrote:
Första selat jag lirade på dator var som city 200 och sen lirade jag retalitation , ett av de grymmaste flyg spelet jag nånsin liratSen äre ett bilspel också, men jag kommer inte ihåg vad det hette, man börjar i en skåp bil och det står "Fasten Seat Belts"
Sen åker man iväg,
Nån som vet vad det heter???Och man kan bygga egna banor med en editor.
Sen har jag ju lriat en massa diverse nintendo spel på 8-bits men det är ju inte dator.
va de inte Stunts de hette/heter?
1 Guest(s)