Nsf musik|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Nsf musik
ene
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 261
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 2, 2006 - 7:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Hejsan..

Någon som vet hur man kan få över NSF filer till Mp3 eller wave?

Vore tacksam för svar 😀

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1010708
February 2, 2006 - 9:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag antar att du menar NFS och inte NSF 😉

Det går att konvertera till NFS format men inte tillbaka så vitt jag vet.
ftp://ftp.ea.com/pub/easports/.....mpditt.exe

//Andreas

Gulzebra
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 579
1010728
February 2, 2006 - 9:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag gissar på att han verkligen menar NSF, med tanke på avataren. 😛
Här finns en massa NSF-filer:
Zophar

Jag skrev en metod för att konvertera i den andra tråden som blev låst, men det kanske finns bättre sätt som sagt.

jarlen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1233
1010822
February 3, 2006 - 7:42 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Jag antar att du menar NFS och inte NSF 😉

Om vi säger såhär då, hoppas du menar NSF och inte NSF.

ene
Kommer du hit ofta?
Medlem
1011005
February 3, 2006 - 5:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Ok...

Vi tar om det hela.

Om jag har en låt i nsf format. Som t.ex "Mario bros.snf" Så skulle jag gärna vilja ha den i wav, elle i mp3 format.

Och då är min fråga. Är det någon här som kanske har en lösning på mitt problem... ?

Förstår er precis

ene
Kommer du hit ofta?
Medlem
1011008
February 3, 2006 - 5:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Gulzebra wrote: Jag gissar på att han verkligen menar NSF, med tanke på avataren. 😛
Zophar

Jag skrev en metod för att konvertera i den andra tråden som blev låst, men det kanske finns bättre sätt som sagt.

Tack så mycket för länken. Har varit där förut... Det är bara det att jag vill ha över dessa te mp3 eller wave... Men jag ska ta o testa med ditt förslag.

Tack så mycket.

Gulzebra
Kommer du hit ofta?
Medlem
1011051
February 3, 2006 - 7:37 pm
sp_Permalink sp_Print

ene wrote: [quote=Gulzebra]Jag gissar på att han verkligen menar NSF, med tanke på avataren. 😛
Zophar

Tack så mycket för länken. Har varit där förut... Det är bara det att jag vill ha över dessa te mp3 eller wave... Men jag ska ta o testa med ditt förslag.

Tack så mycket.

Inga problem. Länken där var ju mest för att visa exempel på NSF-filer. Jag skrev ju en liten förklaring i andra tråden med en vettigare länk annars:

Du kan ju installera den här plug-inen i Winamp:
NotSoFatso
och köra en Disk Write (Options->Preferences...->Output->Nullsoft Disk Writer plug-in, och välj configure och bestäm vart filen ska hamna) så får du en wav-fil, men man kan inte spela in bara ett spår i filen separat, den går vidare tills du trycker stopp. Det är ju bara att använda en editor sen och klippa ut det du vill ha i och för sig.
Finns säkert smidigare sätt, men det här funkar ju.

Hoppas du förstår vad jag menar. Om det bara är en engångsgrej så kan jag konvertera åt dig om du vill.

Kame_boy
Member
Medlem
Forum Posts: 2310
1012225
February 7, 2006 - 12:00 am
sp_Permalink sp_Print

kanske lite klumpigt sätt att gå tillväga men du kan ju använda windows ljudinspelare för att spela in line-out linjen. Sen är det bara att köra play o spela in 😉

ene
Kommer du hit ofta?
Medlem
1012385
February 7, 2006 - 5:25 pm
sp_Permalink sp_Print

NotSoFatso
och köra en Disk Write (Options->Preferences...->Output->Nullsoft Disk Writer plug-in, och välj configure och bestäm vart filen ska hamna) så får du en wav-fil, men man kan inte spela in bara ett spår i filen separat, den går vidare tills du trycker stopp. Det är ju bara att använda en editor sen och klippa ut det du vill ha i och för sig.

Hoppas du förstår vad jag menar. Om det bara är en engångsgrej så kan jag konvertera åt dig om du vill.

Jo, jag förstår hur du menar med att jag behöver ladda ner pluginen Notsofatso till winamp, men behöver jag ladda ner nullsoft diskwriter pluginen också? Eller finns den redan me i winamp? Tycker om att mixa musik så musik redigeringsprogram program har jag...

😀

Gulzebra
Kommer du hit ofta?
Medlem
1012466
February 7, 2006 - 8:49 pm
sp_Permalink sp_Print

ene wrote:

NotSoFatso

Jo, jag förstår hur du menar med att jag behöver ladda ner pluginen Notsofatso till winamp, men behöver jag ladda ner nullsoft diskwriter pluginen också? Eller finns den redan me i winamp? Tycker om att mixa musik så musik redigeringsprogram program har jag...

😀

Nejdå, den ska följa med. Jag skrev hur du ska göra för att använda det: Options->Preferences...->Output->Nullsoft Disk Writer plug-in, och välj configure och bestäm vart filen ska hamna

ene
Kommer du hit ofta?
Medlem
1013064
February 9, 2006 - 5:00 pm
sp_Permalink sp_Print

ok.... tack så mycket Gulzebra

ene
Kommer du hit ofta?
Medlem
1036511
April 27, 2006 - 7:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har testat med notsofatso. Men det blir error o winamp stängs ner. jag lyckas inte. Hur i h***la g****la h**lv***te ska man få en nsf fil omgjord te en fungerande wav fil!!

ger snart upp. trodde inte det skulle vara så irriterande krångligt. För det ska ju gå.

Gulzebra
Kommer du hit ofta?
Medlem
1037115
April 29, 2006 - 5:33 pm
sp_Permalink sp_Print

ene wrote: Jag har testat med notsofatso. Men det blir error o winamp stängs ner. jag lyckas inte. Hur i h***la g****la h**lv***te ska man få en nsf fil omgjord te en fungerande wav fil!!

ger snart upp. trodde inte det skulle vara så irriterande krångligt. För det ska ju gå.

Är det bara en engångsgrej så kan jag fixa det. Säg bara vilket spel och vilken del du ska ha.

ene
Kommer du hit ofta?
Medlem
1037265
April 30, 2006 - 9:57 am
sp_Permalink sp_Print

jag hittade den där jäkla diskwriter pluginen te slut. har testat o gjort om några te wave. Det funkade fint.

tack för att du inte gav upp Gulzebra.
O tack ni andra också.

Nu ska jag gå o mixa lite me gooo nes musik.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 579
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL