Nu får vi snacka om Doom 3! :D|Page 3|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Nu får vi snacka om Doom 3! :D
Wingdings
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 493
sp_UserOfflineSmall Offline
694736
August 13, 2004 - 10:29 pm
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: hmm har precis kommit till Hell och måste flika in:
JÄVLAR I DET VAD JAG HATAR NÄR MAN FÖRLORAR ALLA VAPEN I ETT SPEL

här har jag snålat på BFG och bazooka ammo o så bara försvinner allt
gaaah

personligen tycker jag om spelet
inte för att det rent spelmekaniskt eller tekniskt är något superimponerande som så utan för att stämningen är så jäkla bra

lirar i 1280x1024, Ultra Quality, 4x AF, ingen AA, flyter ganska jämnt i 60 fps

Jag tycker att Helvetet i spelet är riktigt imponerande!
Många saker som bara förekommer i drömmar där 🙂

Det konstigaste jag tyckte var när man skulle hoppa över några stenar över intet med några svarta skepnader som flög uppåt hela tiden. Det var ju visserligen pynt, men de rörde sig väldigt konstigt 🙂

Jappse
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 539
694741
August 13, 2004 - 10:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Hatar oxå det ständiga mörkret som finns i spelet.
Lampan man har kötes nog på ikea för 10 kr eftersom den lyser enbart upp en liten fläck i mitten och inget runt om.
Hur kommer det sig att 99% av alla lampor är trasiga ?
Helvetets avkommor går ju inte runt och slår sönder lampir direckt.
Och hela iden med den där fjantiga lilla mini datorn och deras små röstmedelande suger. Orka sitta och lyssna igenom all sådan skit för att få lite info om hur man ska öppna vissa förvarings ställen.
Monstrena och atmosfären var dock grymma dock så är det för mörkt så det blir tråkigt på det sättet.
Slutade spela efter 2-3 tim, Doom 2 var enormt mycket roligare när det kom.

vadå fläck i mitten o inget runt om,, klart man ser bra me ficklampan,, asså,, vad är ditt problem,, spelet ska vara så.

ocz
Member
Medlem
Forum Posts: 3178
694743
August 13, 2004 - 10:40 pm
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: hmm har precis kommit till Hell och måste flika in:

gaaah

inte för att det rent spelmekaniskt eller tekniskt är något superimponerande som så utan för att stämningen är så jäkla bra

Vad i helvvvvete har du för grafikkort nu då? :S

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
694794
August 13, 2004 - 11:37 pm
sp_Permalink sp_Print

ocz wrote: [quote=UndaC]hmm har precis kommit till Hell och måste flika in:

gaaah

Vad i helvvvvete har du för grafikkort nu då? :S

6800 ultra extreme eller gt antar jag

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
694797
August 13, 2004 - 11:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Jappse wrote: [quote=Death On Wings]Hatar oxå det ständiga mörkret som finns i spelet.
Lampan man har kötes nog på ikea för 10 kr eftersom den lyser enbart upp en liten fläck i mitten och inget runt om.
Och hela iden med den där fjantiga lilla mini datorn och deras små röstmedelande suger. Orka sitta och lyssna igenom all sådan skit för att få lite info om hur man ska öppna vissa förvarings ställen.
Monstrena och atmosfären var dock grymma dock så är det för mörkt så det blir tråkigt på det sättet.

vadå fläck i mitten o inget runt om,, klart man ser bra me ficklampan,, asså,, vad är ditt problem,, spelet ska vara så.

Nej man ser inte bra med ficklampan. Året är väll över år 2050 och då borde de då fanimej ha bättre lampor än den sketna saken man får börja med. Du undrar vad mitt problem är ? Mitt problem är det förbannade mörkret i spelet, man har ficklampan uppe ser ett monster, tar upp ett vapen, ser inget alls, skjuter ett par rundor, tar upp ficklamapn och ser då att aset fortfarande lever. Där har du mitt problem jag vill kunna se vad jag skjuter på. Sen när kunde man inte kunna hålla en pistol i ena handen och lampan i andra ?

Och vapen kännslan riktigt suger, pistolens ljud är ju som att avfyra en häftpistol. Samma sak med den så kallade machingun man har.

fastbullit
Member
Medlem
694804
August 13, 2004 - 11:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=Jappse][quote=Death On Wings]Hatar oxå det ständiga mörkret som finns i spelet.

Nej man ser inte bra med ficklampan. Året är väll över år 2050 och då borde de då fanimej ha bättre lampor än den sketna saken man får börja med. Du undrar vad mitt problem är ? Mitt problem är det förbannade mörkret i spelet, man har ficklampan uppe ser ett monster, tar upp ett vapen, ser inget alls, skjuter ett par rundor, tar upp ficklamapn och ser då att aset fortfarande lever. Där har du mitt problem jag vill kunna se vad jag skjuter på. Sen när kunde man inte kunna hålla en pistol i ena handen och lampan i andra ?

Och vapen kännslan riktigt suger, pistolens ljud är ju som att avfyra en häftpistol. Samma sak med den så kallade machingun man har.

jag har en jävla känsla här det bara smäller till som fan basen dundrar och det känns allmänt fett audigy2/logitech z-560 (thx)

Death On Wings
Member
Medlem
694815
August 14, 2004 - 12:03 am
sp_Permalink sp_Print

Allt låter bra förutom vapnena, de låter kasst som fan enligt mig då.

fastbullit
Member
Medlem
694831
August 14, 2004 - 12:28 am
sp_Permalink sp_Print

låter bra som fan för mej, men om det är fler som tycker att det vart för lite bang i ljudet så finns detta: http://www.ggmania.com/?smsid=16599

Dimension Zero
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 362
694859
August 14, 2004 - 1:56 am
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote:

Grejjen är ju att det är en story bakom hela spelet...eller? 😮

aja jag tycker inte spelet var sååå himla great...dom saker som jag stör mig på är alla dessa jävla marines som skjuter ihjäl en så fort dom hör ett av dina fotsteg...och sedan det eviga fanskapet....FICKLAMPAN...den suger! hur kass som helst...lyser en liten prick i mitten och att man inte kan använda den på ett vapen... aja
spelet har varit rätt hårresande än sålänge men lär bli uttjatat :cy:

yeye hl2 kommer äga detta iaf :blink:

Cypress-h
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 263
694893
August 14, 2004 - 7:52 am
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Allt låter bra förutom vapnena, de låter kasst som fan enligt mig då.

http://www.actiontrip.com/file.....oom3.phtml
Ta och ladda ner Trent Reznor soundpack om du tycker det låter dåligt!

Jappse
Kommer du hit ofta?
Medlem
694925
August 14, 2004 - 9:49 am
sp_Permalink sp_Print

ja,, vapen ljuden är lite tama kan tyckas, o de me ficklampan har du nog rätt i ,, om snubbarna på marsbasen kan uttveckla ett "super-ultra" vapen så borde man ialf ha ficklampa inbyggt i åtminsone alla vapen,,

BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
694998
August 14, 2004 - 12:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja men de räknade aldrig att basen skulle bli invaderad av monster från helvetet.

Och Carmack har själv sagt its not a bug its a feature so sluta tjata om ficklampan!

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
695026
August 14, 2004 - 1:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Ni som spelat till helvetet iaf, är det meningen att man ska ha BFGn innan man kommer till helvetet? Jag står nämligen i teleportern men utan BFGn 🙂

Ligger den i nån securitylocker kanske?

EDIT: Nu vet jag! jag tror jag vet vart den är, men det är låst till det rummet 😕 det är väll det rummet som är precis under ventilationstrumman man klättrar ut ifrån när man varit i ett rum med lådor i väggen som en typ lyftkran plockar ut?

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
695067
August 14, 2004 - 2:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Extatic wrote: Ni som spelat till helvetet iaf, är det meningen att man ska ha BFGn innan man kommer till helvetet? Jag står nämligen i teleportern men utan BFGn 🙂

Ligger den i nån securitylocker kanske?

EDIT: Nu vet jag! jag tror jag vet vart den är, men det är låst till det rummet 😕 det är väll det rummet som är precis under ventilationstrumman man klättrar ut ifrån när man varit i ett rum med lådor i väggen som en typ lyftkran plockar ut?

du kan ha BFGn, men du förlorar den ändå direkt du teleporteras :/
BFGn finns på ett kontor som är låst med en kod man får jättetidigt i spelet

Death On Wings
Member
Medlem
695091
August 14, 2004 - 3:10 pm
sp_Permalink sp_Print

BloodMan wrote: Ja men de räknade aldrig att basen skulle bli invaderad av monster från helvetet.

Och Carmack har själv sagt its not a bug its a feature so sluta tjata om ficklampan!

De räknade aldrig med att bli invaderade ? Är det en anledning enligt dig att inte ha en bra fiklampa ? Om de inte räknade med det varför har de då så enormt mycket vapen då ?

Och bara för att utvecklaren av ett spel säger en sak så behöver inte användarna toffla efter och tycka desamma, ficklampan suger dolme.

Sortima
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 914
695121
August 14, 2004 - 3:59 pm
sp_Permalink sp_Print

men om det nu suger så mycket spela något annat då?

Death On Wings
Member
Medlem
695130
August 14, 2004 - 4:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Sortima wrote: men om det nu suger så mycket spela något annat då?

Om du läst mina tidiager posts så hadde du sett att jag avinstallerade det efter 2 tim.

Shinji
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 631
695152
August 14, 2004 - 4:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Förstår verkligen inte, varför är det så många som sågar Doom 3?

Jag har inte hunnit spela det än, men det blir väl så fort jag hunnit *host* traska ner till affären och inhandla ett ex. *host* :bgrin:

Jappse
Kommer du hit ofta?
Medlem
695181
August 14, 2004 - 5:57 pm
sp_Permalink sp_Print

humm,, ni vet i D3 då man ska skicka det meddelandet till marinbasen på Jorden,, vad är det för skillnad i handligen och slutet om man inte skickar det?

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
695209
August 14, 2004 - 6:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Jappse wrote: humm,, ni vet i D3 då man ska skicka det meddelandet till marinbasen på Jorden,, vad är det för skillnad i handligen och slutet om man inte skickar det?

ingen
eller jo nån liten tvist (i historian) inget som påverkar själva spelgången dock (inga annorlunda banor etc.)

det är vad jag hört iaf
som många andra la jag iaf en save där för säkerhets skull

hur kul är detta då
gick för att handla cola, kommer tillbaka till datorn så står skärmens powerlampa bara o blinkar intensivt
skärmen = död
tur att jag har två
mindre tur att den andra skärmen för det första är jävligt dålig och för det andra lite småtrasig

*trådhijackvarning* 😉
nåja, dags att masa sig ut och köpa ny då... vad ska det bli 20 tums TFT eller 22 tums CRT???
CRT:n är billigare och 2048x1536 i 85 Hz skadar ju knappast 😀
men TFT vore läckert hmmm

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 49
Currently Browsing this Page:
5 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL