June 30, 2003
Själv e jag ganska missnöjd me doom3..
Fanns mer förväntningar hos mig faktiskt, tycker de är skit jobbigt i mörka rum när man måste ta fram ficklampan och sen ta fram vapnet o sen skjuta.. kanske blir bättre sedan me ljus.. Skulle va häftigare om de fanns ljus på vapnen lr nåt sånt.. Fast de e inte bara de där me ljuset som jag tycker e dåligt..
Lyckats me att skrämma folk har dom gjort bra iaf..
Blir skit rädd när en "zombie" kommer bakom en från mörkret och låter "uähhhu" ungefär 🙂
November 29, 2001
Mytos wrote: Jag tycker det är mer känsla och spänning i spelet som det är nu!
Ficklampa direkt på vapnet är ju inte lika läskigt, äsch ni är bara skraja 😛
ficklampa på vapnet är som att läsa en deckare där man redan vet vem som är den skyldige
tar bort hela poängen och förvandlar spelet till ett run o' the mill shooter (inte minst exponerar det hur långt bak i tiden doom 3 ligger rent spelmekaniskt)
June 18, 2004
Har inte spelat direkt mycket, men några timmar i alla fall.
Är, som alla andra, och besviken på hur man valt att gjort med ficklampan. Känns som om ficklampan är 95% av spelet. Inte speciellt kul att kolla på väldigt mörka ställen och upptäcka att det står en megabuffel där som hinner mosa än innan man hunnit plocka fram pickan, eller vad man nu har.
Till slut så vet man att, där kommer det stå ett monster, vilket gör att man springer omkring och skjuter i det mörka. Efter en lyckad träff så tar man fram ficklampan, kikar där man skjutit för att se om det verkligen var något där. Givetvis var det något där, för det är det i varenda vrå som är mörk.
Nej, alldeles för förutsägbart och tjatigt. Visst, grafiken är imponerade och inte minst dynamiken och fysiken, men variationen är lika med noll!
Har avinstallerat Doom 3 och väntar på Half Life 2. Hoppas något spel kan infria mina förväntningar. Man får hoppas på att Valve inte gjort som Doom-utvecklarna, visat det bästa i trailers.... utan att det kanske finns lite överaskningar kvar!
December 15, 2003
Fan vad tradigt spel, visst det var snyggt och så men nu är jag färdig med det, har spelat så ögonen blöder, det jag retade mig mest på var allt jäkla springande fram och tillbaka. Multiplayerdelen verkar också mög. Ganska synd egentligen med tanke på vilka förväntningar jag hade.
Nä, ska ge bort spelet imorgon, hoppas HL2 bli bra nu. Tillbaka på slagfältet i BF/FH.
December 10, 2002
Tycker att det verkligen rockar alltså .. dock så undrar jag om någon vet hur många banor det är ?
Speldator: Intel Core i7 3770K @ 4,54GHz w/ Corsair Hydro H100, ASUS P8Z77-V Pro, 4x4GB G.Skill Trident 2400 MHz, Gigabyte GeForce GTX 780 Ti 3GB OC, (system)Samsung SSD 840 Series 500GB, 500GB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 (externa) 320GB +1TB + 1TB + 2TB +2TB (USB3) BenQ G2750 27" + BenQ 24" G2420HDBE
3DMark 2011 Scores
F.d användarnamn: dest
January 15, 2004
dest wrote: Tycker att det verkligen rockar alltså .. dock så undrar jag om någon vet hur många banor det är ?
1. Mars City (Before)
2. Mars City Underground
3. Mars City (After)
4. UAC Administration
5. Alpha Labs 1
6. Alpha Labs 2
7. Alpha Labs 3
8. Alpha Labs 4
9. EnPro Plant
10. Communications Transfer
11. Communications
12. Recycling 1
13. Recycling 2
14. Monorail
15. Delta Labs 1
16. Delta Labs 2a
17. Delta Labs 2b
18. Delta Labs 3
19. Delta Labs 4
20. Hell
21. Delta Labs 5
22. Central Processing
23. Central Server Banks
24. Site 3
25. Caverns 1
26. Caverns 2
27. Primary Excavation Site
January 7, 2004
Tycker det är ett kanonspel. Klarade ut det idag.. Efter en helg med intensivt spelande.
Många klagar på ficklampan men jag tycker det är det som gör spelet.. Det blir extra spännande.. tycker iaf jag 🙂
Och som nån skrev om handlingen påverkas om man skickar eller inte skickar det meddelandet så är min uppfattning... nej... inte mycket iaf.
AJa... det var mina åsikter och tankar 😛
December 10, 2002
så det finns alltså 27 banor .. hoppas det kommer lite expansionkits och sånt mojs till det...
Speldator: Intel Core i7 3770K @ 4,54GHz w/ Corsair Hydro H100, ASUS P8Z77-V Pro, 4x4GB G.Skill Trident 2400 MHz, Gigabyte GeForce GTX 780 Ti 3GB OC, (system)Samsung SSD 840 Series 500GB, 500GB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 (externa) 320GB +1TB + 1TB + 2TB +2TB (USB3) BenQ G2750 27" + BenQ 24" G2420HDBE
3DMark 2011 Scores
F.d användarnamn: dest
February 5, 2004
Pachan wrote: Tycker det är ett kanonspel. Klarade ut det idag.. Efter en helg med intensivt spelande.
Många klagar på ficklampan men jag tycker det är det som gör spelet.. Det blir extra spännande.. tycker iaf jag 🙂
Och som nån skrev om handlingen påverkas om man skickar eller inte skickar det meddelandet så är min uppfattning... nej... inte mycket iaf.
Och Pachan testade du klara ut det på båda sorterna?
Och om inte, vet någon vad skillnaden är?
January 7, 2004
Soviac wrote: [quote=Pachan]Tycker det är ett kanonspel. Klarade ut det idag.. Efter en helg med intensivt spelande.
Och Pachan testade du klara ut det på båda sorterna?
Och om inte, vet någon vad skillnaden är?
Har inte klarat ut det på båda sorterna men läste det på ett forum nånstans...
Eeh.. saxat från en användare på http://www.doom3portal.com forumet:
"Okay -- going to say it real easy...
There is only one ending in the entire game, no matter what difficulty you play on, and what message choice you make.
If you don't send the message, it will be sent later on.
The whole point is -- by the time the fleet arives at Mars, you've killed the Cyberdemon, thus, they can't turn into demons and zombies."
1 Guest(s)