August 18, 2001
Jag tycker faktist att NWN var riktigt kul de första 4 dagarna när jag drog upp datorn till en kompis och satt och spelade från torsdag till söndag men när man har spelat igenom det så finns det inte så mycket att göra med det och det känns som det saknas alldeles för mycket saker i spelet.
Jag tycker inte spelet håller för att spelas i flera månader.
För det är inget problem att få exp och bli lvl 20. Det är mest quests, dialoger och lite slagsmål som är underhållande, men inte just att expa.
Spelet är ju inget Diablo 2 och därför går det inte att spela som ett spel där man ska bli störst och bäst för det är inte så viktigt i NWN.
Det finns för lite saker i spelet som håller en intresserad.
Jag kan hålla med om det tar ett par dagar att spela igenom men det är inte särskilt kul att spela igenom det igen.
Och grafiken var ju inget särskilt heller.
Snygga skuggor, men kantigt och krävande.
Kan dock hoppas på att det kommer lite roliga modules men jag trodde faktist att 5 års jobb skulle ge ett bättre spel.
Edit: stavfel
Creative GF4 Ti-4400 @ 295/660
Acer 24x10x40x
Chieftec Silver Dragon - Miditower
300W PSU
[ Detta Inlägg ändrades av: Njal den 2002-06-30 14:06 ]
August 9, 2001
om det är som du säger får man väl hoppas på att Icewind Dale 2 blir ett spel att spela några månader. det är inget roligt om man kan springa upp till lvl 20 fort i NWN, jag har inte hunnit testa det något än, men det ska ta jävligt lång tid att ta sig upp till lvl 20 med AD&D3 reglerna.
December 26, 2001
Det gör det inte jag lovar. Har inte spelat så mycket är på kapitel 2 (just i början) men är ändå på lvl 9 . NWN är snyggt men för krävande, visst det är lite få polygoner men det är fortfarande snyggt.
Singelplayer är långt ifrån lika roligt som det var i BG 1&2 men ibland så finner man den härliga BG känslan.
[ Detta Inlägg ändrades av: Voodoozzz den 2002-06-30 13:26 ]
December 25, 2000
http://nwvault.ign.com/ <- där har dom _några_
July 1, 2002
Ligger typ i mitten på Chapter 2 är lvl 11 . Visst håller jag med om att det går lite för fort att lvla upp sin gubbe , Men detta spel handlar inte om levling som Diablo2 , Dom som trodde att dom köpte ett Diablo2 liknande spel får ju Läsa lite om spelet innan , Det har sagt mkt klagåmål om att det itne är som Diablo2 och ffs det är ju knappast nära samma speltyp! Så sånt får man ju ta reda ¨å först , Praktiskt taget så är jag rätt nöjd med NWN iofs har jag inte direkt bra dator då jag inte heller får se alla fina Grafiska efekter för att jag måste ställa ner grafiken och det så mycket.
Men spelet är anpassat att du ska typ bli lvl 20 ungefär när du klarat spelet , Så var det för mig i BG 1/2 var typ nästan max lvl när man klarat det , dvs att nu är jag inne i Halva spelet av NWN typ och är lvl 11 dvs att när jag klarat spelet så är jag runt lvl 20. Angående alla moduler , det komemr alltid komam sånna som gör grymt stora moduler så att det typ blir som ett helt nytt spel. Det är det som är stjälva känslan i NWN , hitta ett annat spel som du kan göra Allt i , i en editor , du kan även göra egna monster att använda i spelet , Egna NPC's du kan altså bygga dom i 3D studio MAX lr Marks lr vf det heter sen lägga in dom i din NWN modul , så att det finns monster som alldrig nån annan sett i NWN förut : Det är det som är finessen!
[ Detta Inlägg ändrades av: WiCHeR den 2002-07-01 12:52 ]
September 15, 2001
Jag ser fram emot World Of Warcraft istället.. gillade inte nwn alls faktiskt.. Visserligen ett tag kvar till WoW släpps, men endå.. hörde att det står i manualen till wc3 att WoW ska släppas 2003.. håller tummarna
[ Detta Inlägg ändrades av: Smeden den 2002-07-04 23:52 ]
1 Guest(s)