nwn|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
nwn
KheLdaR
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 254
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 24, 2004 - 9:36 am
sp_Permalink sp_Print

Nu är det så att jag hade spelat klart hela första episoden och lite på andra och sedan formaterat utan att spara filerna.. Går det på något sätt att tanka ner någons sparningar så att jag iaf kan börja på den andra episoden med en gubbe som jag gör själv?(gör en egen mod för items och fuskar upp exp) Någon som har spelet installerat som kan skicka filerna eller vet någonstans man kan få ner dem? Förövrigt är jag också ute efter andra roliga rpg spel om någon har några tips. Baldurs gate 2 är för fult och segt..

BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
702618
August 24, 2004 - 11:04 am
sp_Permalink sp_Print

du kan väl ladda hem nåt fusk som låser upp alla kampanjer och sen börja var du vill. finns säkert på gamefaqs.com

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
702622
August 24, 2004 - 11:09 am
sp_Permalink sp_Print

Vad är det för mening med att fuska i sånt spel? Det är ju inte direkt svårt att klara fighterna i NWN. Och att sedan påstå att BG är fult och segt är ju nästan en hädelse. Jag anser nog att de är de bästa spelen som har kommit de senaste 10 åren.
Till skillnad från NWN har de ju en rolig handling, och en rejäl portion humor.

KheLdaR
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 254
702633
August 24, 2004 - 11:19 am
sp_Permalink sp_Print

Att fuska är ju för att jag inte vill börja om från början igen. Hade gjort absoluta allt man kunde göra så det skulle ta sin lilla tid att köra igenom allt igen.

denstore
Member
Medlem
702636
August 24, 2004 - 11:22 am
sp_Permalink sp_Print

KheLdaR wrote: Att fuska är ju för att jag inte vill börja om från början igen. Hade gjort absoluta allt man kunde göra så det skulle ta sin lilla tid att köra igenom allt igen.

Men skall du spela den tredje delen senare, så har du ingen mening med att spela den första nu. Meningen är att man skall spela Shadows från lvl 1, och inte importera, och sen skall man spela Hordes med den importerade karaktären från Shadows.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
702641
August 24, 2004 - 11:30 am
sp_Permalink sp_Print

Snackar ni om Never Winter Nights? Finns det Campaign på det? 😀

denstore
Member
Medlem
702647
August 24, 2004 - 11:35 am
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Snackar ni om Never Winter Nights? Finns det Campaign på det? 😀

Jo, det gör det. Men det förutsatte jag nästan att man visste. Men dock är kampanjen inte i närheten så bra som Baldurs Gate´s. Men visst, den går att spela, även om det är lite för lätt för det mesta.

KruxigriM
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 212
702691
August 24, 2004 - 12:32 pm
sp_Permalink sp_Print

jag spelade nwn hos en kompis och tyckte de såg hufsat ut men jag måste säga att bg var en av dom tråkigste spelen jag har spelat

denstore
Member
Medlem
702699
August 24, 2004 - 12:40 pm
sp_Permalink sp_Print

KruxigriM wrote: jag spelade nwn hos en kompis och tyckte de såg hufsat ut men jag måste säga att bg var en av dom tråkigste spelen jag har spelat

Smaken är ju som bekant delad, men annars är väl BG ganska väl ansett. Jag kan förstå om man inte tycker det är så snyggt, då det faktiskt har några år på nacken, men tycker man det är tråkigt gillar man nog inte rollspel överhuvudtaget. Storyn och närvarokänslan är grundläggande för den här sortens spel, och det är inte många datorrollspel jag har spelat, som ens är i närheten av BG. Inte många andra sorters spel heller för den delen.

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
702744
August 24, 2004 - 1:35 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=KruxigriM]jag spelade nwn hos en kompis och tyckte de såg hufsat ut men jag måste säga att bg var en av dom tråkigste spelen jag har spelat

Smaken är ju som bekant delad, men annars är väl BG ganska väl ansett. Jag kan förstå om man inte tycker det är så snyggt, då det faktiskt har några år på nacken, men tycker man det är tråkigt gillar man nog inte rollspel överhuvudtaget. Storyn och närvarokänslan är grundläggande för den här sortens spel, och det är inte många datorrollspel jag har spelat, som ens är i närheten av BG. Inte många andra sorters spel heller för den delen.

Amen

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
702969
August 24, 2004 - 5:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Ett äventyr till NWN som är rigtigt humorfyllt är dreamcatcher dock så bör det spelas av minst 3 spelare. Fan vad jag och polarna hadde kul när vi spelade den moden.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 161
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL