August 8, 2003
Nu är det så att jag hade spelat klart hela första episoden och lite på andra och sedan formaterat utan att spara filerna.. Går det på något sätt att tanka ner någons sparningar så att jag iaf kan börja på den andra episoden med en gubbe som jag gör själv?(gör en egen mod för items och fuskar upp exp) Någon som har spelet installerat som kan skicka filerna eller vet någonstans man kan få ner dem? Förövrigt är jag också ute efter andra roliga rpg spel om någon har några tips. Baldurs gate 2 är för fult och segt..
March 11, 2003
Vad är det för mening med att fuska i sånt spel? Det är ju inte direkt svårt att klara fighterna i NWN. Och att sedan påstå att BG är fult och segt är ju nästan en hädelse. Jag anser nog att de är de bästa spelen som har kommit de senaste 10 åren.
Till skillnad från NWN har de ju en rolig handling, och en rejäl portion humor.
March 11, 2003
KheLdaR wrote: Att fuska är ju för att jag inte vill börja om från början igen. Hade gjort absoluta allt man kunde göra så det skulle ta sin lilla tid att köra igenom allt igen.
Men skall du spela den tredje delen senare, så har du ingen mening med att spela den första nu. Meningen är att man skall spela Shadows från lvl 1, och inte importera, och sen skall man spela Hordes med den importerade karaktären från Shadows.
March 11, 2003
Callister wrote: Snackar ni om Never Winter Nights? Finns det Campaign på det? 😀
Jo, det gör det. Men det förutsatte jag nästan att man visste. Men dock är kampanjen inte i närheten så bra som Baldurs Gate´s. Men visst, den går att spela, även om det är lite för lätt för det mesta.
April 29, 2004
March 11, 2003
KruxigriM wrote: jag spelade nwn hos en kompis och tyckte de såg hufsat ut men jag måste säga att bg var en av dom tråkigste spelen jag har spelat
Smaken är ju som bekant delad, men annars är väl BG ganska väl ansett. Jag kan förstå om man inte tycker det är så snyggt, då det faktiskt har några år på nacken, men tycker man det är tråkigt gillar man nog inte rollspel överhuvudtaget. Storyn och närvarokänslan är grundläggande för den här sortens spel, och det är inte många datorrollspel jag har spelat, som ens är i närheten av BG. Inte många andra sorters spel heller för den delen.
December 31, 2001
denstore wrote: [quote=KruxigriM]jag spelade nwn hos en kompis och tyckte de såg hufsat ut men jag måste säga att bg var en av dom tråkigste spelen jag har spelat
Smaken är ju som bekant delad, men annars är väl BG ganska väl ansett. Jag kan förstå om man inte tycker det är så snyggt, då det faktiskt har några år på nacken, men tycker man det är tråkigt gillar man nog inte rollspel överhuvudtaget. Storyn och närvarokänslan är grundläggande för den här sortens spel, och det är inte många datorrollspel jag har spelat, som ens är i närheten av BG. Inte många andra sorters spel heller för den delen.
Amen
1 Guest(s)