June 8, 2002
hejsan! fick ny dator i lördags, men det blir bluescreen o då står det
nv4_disp.dll o sedan hänger sig counter-strike, va kan detta bero på ? snälla hjälp mig!
Har en p4 1.8ghz,512RDram (ska få 512till dell gjorde fel),GF4ti4600.
#carpediem finns jag i heter Carpe|Xatz3r
Snälla hjälp mig
September 3, 2001
det har med ditt grafikkort att göra...
det kan vara flera anledningar, som jag ska nämna här (mycket möjligt att jag glömmer nån)
1.- Grafikkortet är för varmt: såvida du inte vill pajja den där lilla klisterlappen, så kan du öppna datorn och se till att PCI korten inte ska ligga så tätt intill grafikkortet. Compaq speciellt brukar alltid ha problem med att fatta detta. Dom sätter alltid ljudkort o nätverkskort precis brevid 3dkortet, vilket försämrar luftflödet, = varmare 3dkort .. testa att flytta pci-korten några steg "neråt".
2.- Överklockat grafikkort: Du är säker på att du inte har råkat överklocka graffekortet va? eller att nån polare kanske ville tweaka lite och överklockade för mycket? Ta reda på vilket kort du har exakt och ta reda på vilka MHz inställningar den borde ha, och ställ in dessa för ditt 3dkort.
3.- Trasig/dålig/sugig drivrutin: Ladda ner en detonator drivrutin från någon sida.. helst version 27.xx och uppåt... jag använder själv 29.40 och tycker att det funkar utmärkt.
4.- För hög Agp-buss .... du kanske har överklockat processorn genom FSB klockning så mycket att grafikkortet inte vill hänga med och sätter stopp.
testa det där med detonatordrivrutinen först. om det inte fixar sig, och du inte vill öppna din nya dator, så förslår jag att du ringer Dell och säger att datorn har något av dessa ovanstående problem och att du inte vill/kan fixa det själv (alltså värme/trasigt kort eller så...)
1 Guest(s)