December 31, 2001
Min skiva sprängdes i min cdrom i dag...
Den började spinna upp som bara fan o sen sa det pang... stängde av spelet fort som fan o öppnade cdn o ut kom massa splitter o skit.
Finns det något sätt att få en ny för lite billigare pris än va det kostar nytt eftersom man redan köpt det 1 gång ??
har ju cd-key o kvitto på det.
testade att ladda ner en image fil av spelet eftersom jag redan köpt det tyckte ´jag att det vore ok. men då hoppar spelet bara ur hela tiden...
förslag va jag ska göra ?
October 1, 2002
Death On Wings wrote: Min skiva sprängdes i min cdrom i dag...
Den började spinna upp som bara fan o sen sa det pang... stängde av spelet fort som fan o öppnade cdn o ut kom massa splitter o skit.
Haha, detsamma hände en polare till mig. Fast i hans fall var det Dibbe 2-skivan som sprängdes. Den drog med sig hela hans CD-läsare i 'explosionen' också
April 20, 2002
Tror det är skivorna som har något fel.
Har hört ett par gånger om detta fenomen så det är inget nytt.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
November 15, 2001
http://www.qedata.se/js_n-cdrom.htm
Hahaha... Snubben har testat olika format i en slags cd-slunga =)
Om det som står där stämmer så ska en 52x spelare snurra på i 27.500rpm/min?!?!
Tillägg: Hastigheten är vid innerspår, teoretiskt för att behålla 52x läshastighet.
December 25, 2000
Draupner wrote: http://www.qedata.se/js_n-cdrom.htm
Hahaha... Snubben har testat olika format i en slags cd-slunga =)
Om det som står där stämmer så ska en 52x spelare snurra på i 27.500rpm/min?!?!Tillägg: Hastigheten är vid innerspår, teoretiskt för att behålla 52x läshastighet.
Men som vi alla "vet" läser dom inte i 52x utan mera mot 12x längst in.
September 22, 2003
January 15, 2002
[NH wrote: Noddan]Hmm, hur många varv per minut snurrar en skiva egentligen?
Skulle ju vara skoj att ta fram hur stor kraft den lilla stackarn behöver hålla mot =)
Det gjorde dom i ett nummer av PC för alla. Kommer inte alls ihåg hur mycket det var, men det var en kille som hade byggt om en tvättmaskins motor och så använde han den till en ombyggt cd rom och kollade hur fort dom kunde snurra innan dom spängdes
July 18, 2003
Jontez wrote: [quote=[NH]Noddan]Hmm, hur många varv per minut snurrar en skiva egentligen?
Skulle ju vara skoj att ta fram hur stor kraft den lilla stackarn behöver hålla mot =)
Det gjorde dom i ett nummer av PC för alla. Kommer inte alls ihåg hur mycket det var, men det var en kille som hade byggt om en tvättmaskins motor och så använde han den till en ombyggt cd rom och kollade hur fort dom kunde snurra innan dom spängdes
haha, cooolt 🙂
1 Guest(s)