August 9, 2001
February 6, 2002
Frågan är vilken känsla du är ute efter? Arkadliknande eller realistisk?
Om du gillar arkad så funkar t ex Test Drive och Rallisport Challenge (jag tyckte dock att detta var roligare med tangentbord än med ratt eftersom känslan är väldigt "konsoll-anpassad").
Om du däremot gillar realism så är ju GPL naturligtvis självklart, med de senaste patcharna är det nästan lika snyggt som de nya bilspelen. Annars är F12002 med olika mods inte dumt alls, för tillfället är mitt favoritspel GTR2002-moden till detta, det rekommenderas verkligen!
Bland rallyspelen så tycker jag helt klart att Rallymasters är det roligaste, har visserligen ett par år på nacken men ser ändå bra ut och gillar känslan. Nåt roligare att spela mot polarna finns knappast enligt mig 🙂
July 18, 2002
February 6, 2002
Bullar wrote: Vart kan man ladda ner dessa mods till F1 2002?
Jag laddade ner GTR2002 på http://www.simmods.com , annars är http://www.racesimcentral.com också en bra resurs när det gäller moddar och annat.
January 9, 2003
Blue_Moon_ wrote: Jag har spelat hur mkt som helst av NFS 5 Porshe..... Tycker NFS HP2 saknar känsla totalt och är rent ut sagt ett dåligt spel....
Håller med dig totalt. Prova Microsoft RalliSport Challange och se skillnaden
Of topic: Är det någon här som kan hjälpa mig med F1 2002 här:
https://www.nordichardware.se/.....highlight=
April 26, 2002
f1 2002 MED modden gt racing 2002 + modden alfa romeo 147 challenge (framhjulsdrivet, så man får vänsterbromsa litte å trixxa med hur mycket bromsstyrka man ska ha fram/bak) är bara kanon bra båda två!! ett måste om man gillar bilspel! de blir särskilt bra när man lägger in LÅNG-banan LEMANS i alla 3 spelen =)
finns för övrigt massor med addon-bilar och banor!!! + att gtr 2002 och alfa racing är gratis =)
inom kort kommer det även komma en tredje mod till f1 2002, det kommer innehålla äldre bilar, som ford anglia m.m..(kommer inte ihåg fler av dem nu)
Dessa spel tycker jag är de bästa bilspelen just nu!
April 26, 2002
Blue_Moon_ wrote: Jag har spelat hur mkt som helst av NFS 5 Porshe..... Tycker NFS HP2 saknar känsla totalt och är rent ut sagt ett dåligt spel....
Du är inte ensam om att tycka så! jag håller med dig till 110%!!!
tur att det finns updateringar till nfs porsche så man kan lira det till win xp =)
May 23, 2001
Microsoft RalliSport Challange är roligaste bilspelet just nu tycker jag!
Dock nu när Dakar är igång och man kollar på det varje dag så är man lite sugen på att testa Paris Dakar Rally, nån som testat det och har nån kommentar? Menar drygt att köpa detoch sen så suger det. Kanske finns nån demo ute...
April 26, 2002
stormaz wrote: Microsoft RalliSport Challange är roligaste bilspelet just nu tycker jag!
Dock nu när Dakar är igång och man kollar på det varje dag så är man lite sugen på att testa Paris Dakar Rally, nån som testat det och har nån kommentar? Menar drygt att köpa detoch sen så suger det. Kanske finns nån demo ute...
paris dakar rally rekomderas inte av mig iaf. har testat det flera gånger...inte bra alls...graffen å körkänslan är rent dålig =( trodde innan jag testat det att det var bra...men icke.. ett + med det dock, är väl att man kan köra både bilar, mc och nå slags fyrhjulingar...
Du kanske kommer att gilla det...vem vet? =)
det finns bättre spel som tur är =)
1 Guest(s)