March 10, 2003
Jo multiplay finns 8 spelare/server tror jag det var och väldigt små banor.
Såg det på FZ för nån dag sedan. Detta pga att spelet var
så krävande att det visst inge gick vara så många.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
March 10, 2003
Hmm.. hittar inte den sidan det stog på. Men det var 8 spelare allt som allt.
När jag sökte på google fick jag bara upp 4 som max/server.
Kan tänka mig att moddningsteamen kan fixa detta senare dock.
Det som är skoj är att motorn verkar vara låst till 60fps enligt vad jag fattat det som.
Verkar inte bli mer benching i D3 motorn isf.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
September 1, 2002
Ctrl wrote: Hmm.. hittar inte den sidan det stog på. Men det var 8 spelare allt som allt.
När jag sökte på google fick jag bara upp 4 som max/server.Kan tänka mig att moddningsteamen kan fixa detta senare dock.
Det som är skoj är att motorn verkar vara låst till 60fps enligt vad jag fattat det som.
Verkar inte bli mer benching i D3 motorn isf.
Vad jag läst i intervjuer med utvecklarna så är det precis som du säger endast 4-spelarstöd i multiplayer i retailversionen. En av utvecklarna sa precis det du skrev, att det inte kommer ta lång tid innan en mod kommer som tillåter fler samtida spelare än så. Att man begränsat spelarantalet så hårt beror till största del på den höga nätverkstrafik och server-CPU-kapacitet som krävs för att kunna spela tillfredsställande. Enligt utvecklaren är det endast på LAN som man kommer kunna lira klokt med 8+ spelare.
Det stämmer även med fps-spärren på 60FPS. Men detta gäller för interaktivt spelande (multi och single) men när man använder spelet för benchmarks finns inte den spärren. Med tanke på att id's tidigare spel varit väldigt populära att benchmark:a i så tror jag att doom3 kommer vara ett ypperligt verktyg att testa hårdvara på inför recensioner och produkttester.
February 7, 2003
Mums för detta spel, måste bara ha det.. ett måste... Har väntat ett jäkligt bra tag på detta, och nu är min dröm äntligen här... Detta spel lär vara ett av dom läskigaste mest spel som någonsin gjorts... Muuhahaha...
I'ts time too kick azz and chew bubbelgum but i'am all out of gum.... 😀
April 14, 2004
Jag ska precis installera det nu....Hoppas det inte blir en besvikelse med dessa höga förväntningar.Ska bli intressant och se vad X800XT går för.Det är nog ett "spela när det är mörkt spel" (det är tydligen nattsvart i spelet)Vrida upp gamman kanske. Är det nån som sett ngn review av spelet än?Natten är ung! :cy:
November 29, 2001
sodnik wrote: Innan warezsnacket startar så släpptes det i fredags i vissa butiker i USA.
Det finns inget sätt att få tag i Doom 3 om man inte är i USA för tillfället. Inom några timmar kommer vi ha tiotals/hundratals användare som påstår att de är i USA. (Och nej, inga postorderförsändelser har nått Europa ännu så försök inte ens med den, inte heller har "släktingen" eller "kompisen" hunnit skicka det till Sverige från USA.)
Lägg ner Doom3-snacket tillsvidare.
March 14, 2003
Ursäkta men har någon hört talas om internet?
Som de flesta säkert redan vet finns de de personer som tävlar om att ha nyreleasade spel och filmer snabbast uppe på sin server. Tror ni verkligen att det tar så lång tid att rippa 3cd skivor och tanka upp?
Ursäkta om jag låter oförskämd, och naturligtvis bör man vänta och köpa spelet i butik
November 9, 2002
Hage wrote: Ursäkta men har någon hört talas om internet?
Som de flesta säkert redan vet finns de de personer som tävlar om att ha nyreleasade spel och filmer snabbast uppe på sin server. Tror ni verkligen att det tar så lång tid att rippa 3cd skivor och tanka upp?Ursäkta om jag låter oförskämd, och naturligtvis bör man vänta och köpa spelet i butik
Ursäkta, men det finns tydligen vissa som inte läst forumreglerna.
Blir trevligare om man skippar snack och tips om olagligt krux.
November 4, 2003
UndaC wrote: [quote=sodnik]Innan warezsnacket startar så släpptes det i fredags i vissa butiker i USA.
Det finns inget sätt att få tag i Doom 3 om man inte är i USA för tillfället. Inom några timmar kommer vi ha tiotals/hundratals användare som påstår att de är i USA. (Och nej, inga postorderförsändelser har nått Europa ännu så försök inte ens med den, inte heller har "släktingen" eller "kompisen" hunnit skicka det till Sverige från USA.)
Lägg ner Doom3-snacket tillsvidare.
hahaha ägd..."Lägg ner Doom3-snacket tillsvidare"...denna tråd är för Doom3-Snack 😀
2 Guest(s)