March 11, 2003
Det har kommit önskemål om en klistrad tråd för att diskutera det kommande Half Life 2 i. Har ni frågor som går att besvara, eller bara vill snacka om detta, eller kanske förra årets (;)) mest efterlängtade spel, så är det bara att posta på.
Men kom nu ihåg att vi inte vill ha något warez-snack i den. Blir det så, stänger vi den igen.
Bara så att ni skall slippa leta igenom hela tråden efter systemkraven, så postar jag vad Gabe Newell har sagt:
Minimum Requirements
1.2 GHz Processor
256MB RAM
DirectX 7 level graphics card
Windows 2000/XP/ME/98
Mouse
Keyboard
Preferred System
2.4 GHz Processor
512MB RAM
DirectX 9 level graphics card
Windows 2000/XP
Mouse
Keyboard
04-12-2005 unstickade tråden //ViU
December 5, 2001
fragone wrote: Är det nått officiellt release datum satt?, så nånstans att det var nu i vår, men stämmer det?
Jo men dem skjuter ju fram hela ***** tiden. Om du går till http://www.spelbutiken.se klickar på PC och sen på kommande, så ser du att dem har satt ett datum på 24 sept i år. :banghead:
November 29, 2001
denstore wrote: [quote=Blaxxor]Hur tror ni att min dator klara HL2 ? 🙄
Det beror väl på vilka upplösningar du tänker köra i också. Har man inte skärma nog att köra höga upplösningar, så är ju hypen runt de maxade grafikkorten rätt onödig. I alla fall ur spelarens perspektiv.
Å andra sidan är ju geometri, AI och fysiken oberoende av upplösning. (ok AI och fysik är ju inte ens beroende av grafikkortet hehe)
March 11, 2003
UndaC wrote: [quote=denstore][quote=Blaxxor]Hur tror ni att min dator klara HL2 ? 🙄
Det beror väl på vilka upplösningar du tänker köra i också. Har man inte skärma nog att köra höga upplösningar, så är ju hypen runt de maxade grafikkorten rätt onödig. I alla fall ur spelarens perspektiv.
Å andra sidan är ju geometri, AI och fysiken oberoende av upplösning. (ok AI och fysik är ju inte ens beroende av grafikkortet hehe)
Det är väl där resten av systemet kommer in, men idag kostar ju en hyffs processor så pass lite att man knappt behöver fundera i de termerna. När jag började spela spel på PC var processorkraften nästan allt, och grafikkorten satte i stort sett bara gränsen för upplösning och färgmängd. Processorerna och minnet kostade mångfallt vad grafikkorten gjorde. Men balansen har svängt över till att bli klart koncentrerad på grafikkort och skärm idag. Eller hur? Man kan ju faktiskt se den strategin hos speltillverkare och grafikindustrin. Det är ju knappast så att man bundlar HL2 med Prescott eller A64.
November 29, 2001
denstore wrote: [quote=UndaC][quote=denstore]Det är ju knappast så att man bundlar HL2 med Prescott eller A64.
Processorer bundlas väl aldrig med något alls? (Förutom en fläkt då.)
Inte vad jag sett iaf.
Det var lite det jag menade....;)
Jo men inte med applikationer heller menade jag. 🙂
Så att speltillverkare o grafikkortstillverkare gör cross marketingdeals är ju inte så suspekt och lär inte påverka något speciellt. 🙂
3 Guest(s)