December 5, 2001
Black_light wrote: [quote=Sardaukar]DoD:s kräver också guld/silver-paketet, men HL:s vill du inte ha, tro mig.
Varför vill jag inte ha HL:s`?
Texturerna är samma som originalet. Det ser nästan likadant ut förutom vattnet som givetvis är snyggare. Bättre fysikmotor också, men jag tycker inte det är värt flera hundra spänn om du nu redan har HL2.
May 1, 2005
denstore wrote: Nu är ju jag iofs gubbe, men jag skulle väl ändå inte vilja kalla CS i någon form för 'Shoot´em up'.
Hur gammal är du då? För "gubbar" brukar väl inte ha så omfattande kunskaper om varken webben eller datorer? Förutom de som kanske startade en del världsledande företag kanske....
March 11, 2003
Black_light wrote:
Hur gammal är du då? För "gubbar" brukar väl inte ha så omfattande kunskaper om varken webben eller datorer? Förutom de som kanske startade en del världsledande företag kanske....
Tja, det beror ju på hur man definierar gubbe.;)
Dock så tror jag egentligen att det finns gott om "gubbar" som har betydligt bättre koll på datorer än vad de flesta unga spolingar har. Skillnaden är kanske att de faktiskt vet hur sakerna fungerar, och inte bara vet hur man kör lite program, och kan slänga sig med de senaste termerna.:)
May 1, 2005
denstore wrote: [quote=Black_light]
Tja, det beror ju på hur man definierar gubbe.;)
Dock så tror jag egentligen att det finns gott om "gubbar" som har betydligt bättre koll på datorer än vad de flesta unga spolingar har. Skillnaden är kanske att de faktiskt vet hur sakerna fungerar, och inte bara vet hur man kör lite program, och kan slänga sig med de senaste termerna.:)
Hmm, du har nog rätt där. Men då sa alldrig din ålder
December 5, 2001
Black_light wrote: [quote=denstore]Nu är ju jag iofs gubbe, men jag skulle väl ändå inte vilja kalla CS i någon form för 'Shoot´em up'.
Jag gissar på att han menar att det typ bara är "fjortisar" som lirar CS 😉
"Gubbe" kan då vara allt över 20 😉
Han är väl runt 25 eller så skulle jag tro :blink:
September 28, 2005
Sardaukar wrote: [quote=Black_light][quote=Sardaukar]DoD:s kräver också guld/silver-paketet, men HL:s vill du inte ha, tro mig.
Texturerna är samma som originalet. Det ser nästan likadant ut förutom vattnet som givetvis är snyggare. Bättre fysikmotor också, men jag tycker inte det är värt flera hundra spänn om du nu redan har HL2.
Det finns ett projekt som skapat nya texturer för HL:S, deras första release kommer nu på fredag den 30/9, länk:
http://www.hl-improvement.com/forums/index.php?topic=2162.0
Blir intressant, särskilt som HL är en miljon gånger bättre än HL2 och kommer alltid vara det.
December 5, 2001
QllQ wrote: [quote=Sardaukar][quote=Black_light][quote=Sardaukar]DoD:s kräver också guld/silver-paketet, men HL:s vill du inte ha, tro mig.
Det finns ett projekt som skapat nya texturer för HL:S, deras första release kommer nu på fredag den 30/9, länk:
http://www.hl-improvement.com/forums/index.php?topic=2162.0
Blir intressant, särskilt som HL är en miljon gånger bättre än HL2 och kommer alltid vara det.
Fan va gütt 😀
September 28, 2005
Det finns även ett projekt som håller på att göra om HL från scratch på source motorn, tveksamt dock om de kommer lyckas hela vägen eftersom de kommer behöva skådespelarinsatser från orginalskådisarna som pratat in rösterna.
Projektet heter Black Mesa: Source men de har inte släppt något ännu:
September 28, 2005
Någon som testat HD packet till HL:Source ? Jag har inte HL:Source själv så att jag kan testa.
http://files.filefront.com/HLS.....r/;4196402;;/fileinfo.html
Ser det bra ut ?
2 Guest(s)